• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-01-28 12:24:29 följande:
    Ja, men min barnmorska verkar lite "blond" om man säger så. Mitt HB-värde har sjunkit från 151-153g/l ner till 117g/l vilket är en rejäl sänkning. Hon rekommenderade järntabletter efter jag ifrågasatt mitt värde men hon var inte intresserad av att bestämma en ny tid för att kolla om värdena förbättras efter en tids användning av järntabletter.. Så jag får ta tag idet själv nästa gång jag ska dit och påminna henne om att jag vill/ska ta ett nytt prov då (om 3 veckor då glukosbelastningen skall göras).
    ja det var en rejäl sänkning! men vad konstigt att hon inte vill följa upp... Åh jag slipper glukosbelastningen den här gången! :P inte för att jag tyckte det var så jobbigt, men godare saker har man ju druckit. :P Jag har klarat mig bra på mitt val kvinna och allsidig kost, tack och lov. Inga extra saker har behövts. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • qouix

Vecka 27 idag (26+0) Solig
    Linjen på magen har blivit ännu tydligare
    och när jag tittade på min första framifrån bild i vecka 20 så 
    är det ju en jäkla skillnad Tungan ute

• jakeline
    qouix skrev 2011-01-28 12:41:17 följande:
    Vecka 27 idag (26+0) Solig
    Linjen på magen har blivit ännu tydligare
    och när jag tittade på min första framifrån bild i vecka 20 så 
    är det ju en jäkla skillnad Tungan ute

här finns ingen linje och en krater till navel. haha.. :P vet du vad som gömmer sig däri? vissa hävdar ju att man får hormonlinjen med pojkar, men jag hade då ingen förra gången heller
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • qouix
    jakeline skrev 2011-01-28 12:48:09 följande:
    här finns ingen linje och en krater till navel. haha.. :P vet du vad som gömmer sig däri? vissa hävdar ju att man får hormonlinjen med pojkar, men jag hade då ingen förra gången heller
    Haha, ja den lilla naveln är ett minne blott...
    Men vi fick inte veta könet på RUL så vi har ingen aning.. Fast sambon är bombsäker på att det blir en flicka medan jag har absolut ingen aning utan säger "den" än så länge..fast man har ju hört det där med linjen och pojkar så det kan ju vara en pojke.
    Men samtidigt låg h*n på 148 i hjärtslag och det säger ju å andra sidan att det ska bli en flicka.. Tungan ute 
    Fast, äsch.. bara 97 dagar kvarFlört sen har jag en riktig morot till förlossningen att kämpa på för att se vad det blir för kön.. 
  • jakeline
    qouix skrev 2011-01-28 13:48:00 följande:
    Haha, ja den lilla naveln är ett minne blott...
    Men vi fick inte veta könet på RUL så vi har ingen aning.. Fast sambon är bombsäker på att det blir en flicka medan jag har absolut ingen aning utan säger "den" än så länge..fast man har ju hört det där med linjen och pojkar så det kan ju vara en pojke.
    Men samtidigt låg h*n på 148 i hjärtslag och det säger ju å andra sidan att det ska bli en flicka.. Tungan ute 
    Fast, äsch.. bara 97 dagar kvarFlört sen har jag en riktig morot till förlossningen att kämpa på för att se vad det blir för kön.. 
    Vi vet inte heller, och jag ångrar mig lite att vi inte frågade... :P jag tror på tjej för oss och maken en kille... Tycker att tiden går väldans långsamt just nu... :P 
  • Angi07

vi frågade när vi var på Rul och BM  trodde att de var en pojke, men hon var inte 100% säker.; så jag tror på pojke då. Vi har två pojkar och två tjejer.

• miinellaa
    Angi07 skrev 2011-01-28 14:53:50 följande:

vi frågade när vi var på Rul och BM  trodde att de var en pojke, men hon var inte 100% säker.; så jag tror på pojke då. Vi har två pojkar och två tjejer.

Våran trodde men att det e en tjej så  vi får  la hoppas :) det är juh aldrig 100% :)
  • Lello83
    jakeline skrev 2011-01-28 12:48:09 följande:
    Jag har hormonlinje över hela magen och jag väntar en kille med all säkerhet.. ;) så det kanske stämmer..Skrattande
  • amisej

Fullt upp på jobbet har knappt hunnit sätta mig vid datan.

När man väl kommer hem ska man börja fixa mat, städa dona o grejer, hinner ju aldrig med. Oj!!!! Ser ni hur detta "låter" nu och ja har ännu inte barn. :S

Här kommer ialla fall 2 nya bilder v24 wohoooo... fast får nog be mannen ta nya kort när han kommer hem. Ligger fortfarande o pendlar mellan 5-6 kg + så olika vilken tid på dagen man väger sig....

Måste säga såååå fina ni alla är med era växande magen. Kram på er och ha en underbar och trevlig helg!!!!

• amisej
    miinellaa skrev 2011-01-21 18:28:17 följande:
    vaaa  roligt :D bas mi je drago :) försökte komma in på din profil men jag är objuden tråkigt, bjud in mig hallåååå :D
    Caooo...

aaaa ja ska fixa till min sida ... men de e egentligen inte mycket o se där ba liten prest och ska lägga in bilderna hittills..
    Hoppas du o bebisen mår bra... Ha en trevlig helg
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011