• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • bella11

Vecka 21+0 är detta i! har inte gått upp i vikt däremot gått ner -1 kg
    såååå lycklig!
  • sarasessi
    V. 25 (24+3)

Hej tjejer! Det är så roligt att se hur alla fina magar växer. Det känns att det börjar närma sig en aning. Var hos bm idag och mätte magen och lyssnade på hjärtljuden. 150 slag per min och bebisen var en livlig än enligt bm. Pojke eller flicka!?... Ja, vi får väl se. Är så nyfiken på vem som gömmer sig där inne. 25 cm var sf måttet och 9.3 kg plus på vågen. Bm tyckte dock att jag skulle tänka lite på att jag inte går upp för mkt mer i vikt. 
    Hoppas ni får en bra helg! :)

• Baby Boo
    sarasessi skrev 2011-01-27 21:58:33 följande:
    V. 25 (24+3)

Hej tjejer! Det är så roligt att se hur alla fina magar växer. Det känns att det börjar närma sig en aning. Var hos bm idag och mätte magen och lyssnade på hjärtljuden. 150 slag per min och bebisen var en livlig än enligt bm. Pojke eller flicka!?... Ja, vi får väl se. Är så nyfiken på vem som gömmer sig där inne. 25 cm var sf måttet och 9.3 kg plus på vågen. Bm tyckte dock att jag skulle tänka lite på att jag inte går upp för mkt mer i vikt. 
    Hoppas ni får en bra helg! :)
    Det är lustigt att hon kan påpeka att du ska tänka på vikten när du ser så slank ut (bortsett från kulan då) :)
  • lillaMallan857

Det var ett tag sen jag laddade upp min mage här, men här kommer den i vecka 26, för några dagar sen! 2:a barnet, bf 9 maj. Spegeln är jättekladdig pga mitt första lilla busfrö som älskar att spegla sig. Men ni får se förbi det och kolla in kulan!

Det är så roligt att gå in här och kolla på allas magar och se hur olika dom kan vara!

Sarasessi: Tycker också att det lät konstigt att hon påpekade vikten, jag hade gått upp över 10 kg i vecka 24 och min bm nämnde det inte ens, men det är säkert olika hur petiga dom är!
    Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • mammaE2011

När jag var hos min BM frågade hon aldrig efter min vikt och eftersom jag inte har en våg hemma vet jag inte vad jag väger :S Gjorde hon fel som aldrig vägde mig???

• jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-01-28 09:10:25 följande:
    När jag var hos min BM frågade hon aldrig efter min vikt och eftersom jag inte har en våg hemma vet jag inte vad jag väger :S Gjorde hon fel som aldrig vägde mig???
    jag får alltid väga mig på vägen till hennes rum jag... och så för hon in det i journalen. Det är säkerligen olika fårn Bm till bm, men lite koll borde de väl vilja ha, tycker man. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • mammaE2011
    jakeline skrev 2011-01-28 11:37:39 följande:
    jag får alltid väga mig på vägen till hennes rum jag... och så för hon in det i journalen. Det är säkerligen olika fårn Bm till bm, men lite koll borde de väl vilja ha, tycker man. 
    Ja, men min barnmorska verkar lite "blond" om man säger så. Mitt HB-värde har sjunkit från 151-153g/l ner till 117g/l vilket är en rejäl sänkning. Hon rekommenderade järntabletter efter jag ifrågasatt mitt värde men hon var inte intresserad av att bestämma en ny tid för att kolla om värdena förbättras efter en tids användning av järntabletter.. Så jag får ta tag idet själv nästa gång jag ska dit och påminna henne om att jag vill/ska ta ett nytt prov då (om 3 veckor då glukosbelastningen skall göras).
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011