• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Baby Boo

MammaE2011: Usch så jobbigt. Hade själv en snabb men väldigt intensiv magsjuka förra veckan. Det jobbigaste var nog att jag inte fick i mig nån vätska utan att kräkas. Även min lille sparkade dock mer än vanligt; de kanske blir irriterade över allt spring på toaletten :)
    Krya på dig och lycka till hos BM idag - vi ska dit imorgon för bl a hjärtljud. Så spännande!

Gick igår in i vecka 23. Den här är tagen idag, före frukost, 22+1.

• Baby Boo

Att det inte finns någon funktion för att ta bort egna postade inlägg?? Var såklart för snabb på knappen, men här kommer i a f bilden :)

v.23 (22+1)

• MrsB
    Baby Boo skrev 2011-01-25 10:09:49 följande:
    Att det inte finns någon funktion för att ta bort egna postade inlägg?? Var såklart för snabb på knappen, men här kommer i a f bilden :)

v.23 (22+1)

sicken söt liten magge du har.. Är det första barnet???
  • mammaE2011
    Baby Boo skrev 2011-01-25 10:08:02 följande:
    MammaE2011: Usch så jobbigt. Hade själv en snabb men väldigt intensiv magsjuka förra veckan. Det jobbigaste var nog att jag inte fick i mig nån vätska utan att kräkas. Även min lille sparkade dock mer än vanligt; de kanske blir irriterade över allt spring på toaletten :)
    Krya på dig och lycka till hos BM idag - vi ska dit imorgon för bl a hjärtljud. Så spännande!

Gick igår in i vecka 23. Den här är tagen idag, före frukost, 22+1.
    Tack. Mår bättre nu :) Allt gick bra hos BM idag, bebisens hjärtfrekvens låg på 155 slag/minut, SF-måttet var normalt (23cm) och mitt blodtryck var bra. Det enda som INTE var bra var mitt HB-värde! Blev riktigt förvånad då jag i normala fall har ett högbt HB-värde på omkring 150g/l (är blodgivare) och nu låg det på 117g/l !!!! Inte konstigt att jag varit så trött, illamående och haft huvudvärk de senaste två veckorna, men inte misstänkte jag att mina järnvärden var dåliga. Så det var att gå förbi apoteket och köpa tabletter idag :D
  • Baby Boo
    MrsB skrev 2011-01-25 14:59:12 följande:
    sicken söt liten magge du har.. Är det första barnet???
    Jo, det är första barnet,
    På morgonen är den så liten så... På kvällen växer den dock mirakulöst :)
  • Baby Boo
    mammaE2011 skrev 2011-01-25 15:20:36 följande:
    Tack. Mår bättre nu :) Allt gick bra hos BM idag, bebisens hjärtfrekvens låg på 155 slag/minut, SF-måttet var normalt (23cm) och mitt blodtryck var bra. Det enda som INTE var bra var mitt HB-värde! Blev riktigt förvånad då jag i normala fall har ett högbt HB-värde på omkring 150g/l (är blodgivare) och nu låg det på 117g/l !!!! Inte konstigt att jag varit så trött, illamående och haft huvudvärk de senaste två veckorna, men inte misstänkte jag att mina järnvärden var dåliga. Så det var att gå förbi apoteket och köpa tabletter idag :D
    Skönt att höra att bebisen verkar ha det bra iaf :)
    Jag är också blodgivare och har på sistonde tagit både Kvinna, en per dag, samt överblivna järntabletter, en per dag.

Tänkte köpa järntabletter på Apoteket för några veckor sedan men såg att dessa Kvinna (eller vad de nu heter) innehöll dubbelt så mycket järn som en vanlig järntablett, så jag fortsatte med dom istället. (Tog dom i början av graviditeten eftersom de innehåller extra folsyra).
  • mammaE2011
    Baby Boo skrev 2011-01-25 15:33:06 följande:
    Skönt att höra att bebisen verkar ha det bra iaf :)
    Jag är också blodgivare och har på sistonde tagit både Kvinna, en per dag, samt överblivna järntabletter, en per dag.

Tänkte köpa järntabletter på Apoteket för några veckor sedan men såg att dessa Kvinna (eller vad de nu heter) innehöll dubbelt så mycket järn som en vanlig järntablett, så jag fortsatte med dom istället. (Tog dom i början av graviditeten eftersom de innehåller extra folsyra).
    Hur mycket järn får du i dig av tabletterna ??? Jag har tagit blutsaft hela tiden men barnmorskan sa att det inte gav så mycket järn (vilket jag fick bevis på idag). Har köpt järntabletter i brustablettsform på 85,5 mg. Vet inte riktigt hur mycket som jag bör få i mig :s
  • Fingal80

Tog lite nya bilder i söndags morse före frukost! :)

V 25 + 0 med Nr 1

V 25 + 0 med Nr 1

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011