• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Elsa81

Kladd och kärlek - härligt att se att fler håller igång och går och tränar! Kämpar på jag med! Glad 

• skalbagge
    Mary skrev 2011-03-29 07:48:18 följande:
    Jag jobbar knappt fyra veckor till. Då är det två veckor till bf... Ska bli så skönt att vila ordentligt inför det som komma ska :) hur långt innan bf har ni andra tagit ledigt?
    jag har tagit semester från nu i måndags fram till förslossning. BF 2 maj. Känns verkligen skönt och välbehövligt, pluggar även heltid på högskolan på distans så jag har och kommer ha fullt upp när bebis kommer målet är att fortsätta mina studier under föräldraledigheten.
  • Minglanu
    skalbagge skrev 2011-03-29 19:27:11 följande:
    jag har tagit semester från nu i måndags fram till förslossning. BF 2 maj. Känns verkligen skönt och välbehövligt, pluggar även heltid på högskolan på distans så jag har och kommer ha fullt upp när bebis kommer målet är att fortsätta mina studier under föräldraledigheten.
    Jag pluggar jag med och har gjort under hela mammaledigheten med min dotter som nu är 1,4 år. Tänker fortsätta plugga även nu när bebis kommer, blir lite tuffare, men det ska nog gå. Finns det en vilja finns det ett sätt.
  • Elsa81

Så man får studera under mammaledigheten? Tänkte söka till lite kurser till hösten men är osäker hur mycket man får studera och samtidigt vara mammaledig

• Minglanu
    Elsa81 skrev 2011-03-29 20:50:21 följande:
    Så man får studera under mammaledigheten? Tänkte söka till lite kurser till hösten men är osäker hur mycket man får studera och samtidigt vara mammaledig
    Jodå, jag har pluggat 75%- heltid hela tiden och även tagit ut bidragsdelen från CSN. Fast, jag har iofs bara tagit ut tre dagar/vecka från FK. Vet inte om det gör ngn skillnad.
  • skalbagge
    Elsa81 skrev 2011-03-29 20:50:21 följande:
    Jag är i skolan endast tisdagar och den dagen får jag givetvis inte ta ut föräldrapeng. Resten av studierna gör jag hemma när tid finns. Det är vad jag förstår inget som hindrar att plugga och va mammaledig samtidigt.
  • Elsa81
    skalbagge skrev 2011-03-29 21:30:13 följande:
    Jag är i skolan endast tisdagar och den dagen får jag givetvis inte ta ut föräldrapeng. Resten av studierna gör jag hemma när tid finns. Det är vad jag förstår inget som hindrar att plugga och va mammaledig samtidigt.
    Okej för jag tänkte ta dem här kurserna på distans. Hur gör man då med föräldrapenningen?
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011