• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Maruid

fortsättning:

diabetes i släkten) så jag börjar bli härdad ; ) Dessutom skönt att ha det gjort och veta att värdena är bra.

• mammaE2011

När jag gjorde min glukosbelastning på barnmorskemottagningen skulle jag ta med en citron som dem häller i blandningen (halva citronen pressar dem i) och så hade min barnmorska bokat in min tid tidigt på morgonen just för att man ska komma fastande. Tyckte drycken smakade otroligt gott men sedan var jag så trött (var inte van då att gå upp så tidigt) så jag låg i soffan och halvsov den tiden man ska vänta :D Sedan hade jag med mig frukost i kylväska som jag satt och åt efter de tagit provet.

• Habbi
    mammaE2011 skrev 2011-03-28 12:35:02 följande:
    När jag gjorde min glukosbelastning på barnmorskemottagningen skulle jag ta med en citron som dem häller i blandningen (halva citronen pressar dem i) och så hade min barnmorska bokat in min tid tidigt på morgonen just för att man ska komma fastande. Tyckte drycken smakade otroligt gott men sedan var jag så trött (var inte van då att gå upp så tidigt) så jag låg i soffan och halvsov den tiden man ska vänta :D Sedan hade jag med mig frukost i kylväska som jag satt och åt efter de tagit provet.
    Okej, tyckte du alltså blandningen smakade gott? Har ju mest hört att den är vidrig.. haha. Vad skönt att somna i soffan under tiden, skulle vara skönt om man fick typ ett eget litet rum medans man väntade så man kunde sova under tiden. Tungan ute
  • mammaE2011
    Habbi skrev 2011-03-28 12:38:45 följande:
    Okej, tyckte du alltså blandningen smakade gott? Har ju mest hört att den är vidrig.. haha. Vad skönt att somna i soffan under tiden, skulle vara skönt om man fick typ ett eget litet rum medans man väntade så man kunde sova under tiden. Tungan ute
    Ja med citron i var det gott (inte för att jag vet hur det smakat utan :p) På min BMmottagning har dem ett extrarum med kuddar o soffor som man kan sitta i istället för i väntrummet. För mig skulle det bli lugnare i det rummet men där kom 3 andra kvinnor som också skulle göra glukosbelastningen och de satt och snackade NON STOP! Men det gjorde inte mig något. Jag hade kunnat lägga mig i väntrummet istället för där var det lugnt om jag velat :D
  • down under

Jag har oxå gjort glukosbelastiningen 2 ggr i denna graviditet  och tycker att drycken är god.. lite söt kanske men det e ju meningen.. sen har jag haft med datorn och surfat under tiden så tiden gick rätt fort. Första gången fick jag även lägga mig  i ett litet rum där dom brukar ge akupunktur och sova lite det var jätteskönt. Sen hade jag med mig en smörgås som jag slängde i mig när detvar färdigt för jag var skithungrig!

• jakeline
    jag tyckte inte det var så farligt faktiskt. Hade inte i min citron. Smakade som sockervatten typ. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • mde

31+5 idag, lite tokiga bilder.. Idag är det nästnäst sista arbetsdagen för mina svullna fötter.. känns underbart!
  • jakeline
    enmandel skrev 2011-03-28 13:48:50 följande:

31+5 idag, lite tokiga bilder.. Idag är det nästnäst sista arbetsdagen för mina svullna fötter.. känns underbart!
    härliga bilder! skönt att snart vara färdigjobbad. en annan har en sisådär fem veckor kvar... :P fast det är ju självvalt så klart
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lantbon
    Denna graviditeten har jag gjort två GB och den här gången fick vi en färdigblandad "citronsockerlösning". Personligen tyckte jag det var bättre när man fick hälla i pressad citron allteftersom, men det gick ner i alla fall

I min kommun får vi inte vara uppe och röra oss under de två timmarna, men absolut inte heller sova då detta anses påverka nedbrytningen. Sega timmar, men Mp3 och nåt att läsa är ett tips!
    Lycka till
  • mde
    jakeline skrev 2011-03-28 14:15:11 följande:
    härliga bilder! skönt att snart vara färdigjobbad. en annan har en sisådär fem veckor kvar... :P fast det är ju självvalt så klart
    usch vad jobbigt! fast det beror väl på vad man har för sorts arbete också.. men aldrig fel att vara ledig och ta det lugnt:)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011