• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • skalbagge

bra ide med magbildtråd efter förlossnig, jag är påFlört

• maj09

Vad gäller vikten hade jag gått ner allt inom loppet av 2 veckor. MEN magen tror jag inte blir lika fin efter man har skaffat barn på någon. Det är nog i alla fall väldigt ovanligt. Genom kläderna såg jag vältränad ut ganska snart efter förlossningen men "rutorna" är liksom borta eftersom bebisen töjde ut musklerna så otroligt mycket. Tror inte jag får samma bikinikropp någonsin igen.. Men det är inte heller mitt mål. "Visar hellre upp" mina fina barn än en tokplatt mage.

• Elsa81
    maj09 skrev 2011-04-02 07:15:53 följande:

Vad gäller vikten hade jag gått ner allt inom loppet av 2 veckor. MEN magen tror jag inte blir lika fin efter man har skaffat barn på någon. Det är nog i alla fall väldigt ovanligt. Genom kläderna såg jag vältränad ut ganska snart efter förlossningen men "rutorna" är liksom borta eftersom bebisen töjde ut musklerna så otroligt mycket. Tror inte jag får samma bikinikropp någonsin igen.. Men det är inte heller mitt mål. "Visar hellre upp" mina fina barn än en tokplatt mage.

De flesta av mina vänner som har fått barn har fått tillbaka sina gamla kroppar förutom brösten som blir "tomma". Vi får se helt enkelt hur min kropp blir!
  • mammaE2011
    Elsa81 skrev 2011-04-01 14:55:39 följande:
    Då får vi starta en magbildstråd efter BF - "Vägen tillbaka till plattmage" Skrattande
    Jag förväntar mig inte att jag ska bli lika smal som före grav. men det ska bli kul att se hur det kommer bli. En del kan få tillbaka sin platta mage och tom träna upp riktiga rutor medans för de flesta kommer man alltid ha en liten bula. Det enda jag vet är att man inte ska börja träna raka situps förrens magmusklerna hittat tillbaka till varann, annars är det risk att man får en hård knuta på magen och att musklerna aldrig kommer tillbaka helt till varandra. Så de första månaderna ska kroppen återhämta sig och man ska ta det lugnt. Promenader med vagnen räcker. Sedan efter efterkontrollen hos BM ska jag börja träna på Friskis & Svettis dem har ett speciellt program för nyblivna mammor där man fokuserar på att träna bäcken, rygg etc och då får man ha med sig sin bebbe om man vill det :)
  • mde
    tovediana skrev 2011-04-03 00:58:59 följande:

Oj vad stor den blivit :):) Fint!
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011