• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • mammaE2011
    FruganH skrev 2011-04-01 09:51:59 följande:
    Men vad gör dom annars? Ligger den med huvudet ner så behöver den ju ändå inte vändas och de lär väl inte boka in ett kejsarsnitt bara för att bebisen inte fixerat sig? Gå på extra kontroller kanske för att se så den inte lägger sig i säte, eller?
    Känner att min bebis byter sida då och då (ryggen till vänster/ryggen till höger i magen) och ibland känns det lite som att den ligger halvt på tvären. När den fixerat sig, slutar den byta sida då? Eller kan den fortfarande lägga sig med ryggen på höger sida ena dagen och vänster andra dagen?
    Så du beskriver att din bebis ligger så är det för mig med. Sätesbjudning gör inget för min del för på KK i Malmö kan dem den tekniken så de förlöser en om bebisen skulle födas med rumpan före. Vad dem gör om den inte fixerat sig är att de gör ett vändningsförsök, när vet jag inte, och ibland trots att de lyckas vänd bebisen (genom att trycka och ha sig utanpå magen) så kan bebisen flytta sig ändå. 

Undrar om det är många som fött barn utan att de varit fixerade och att de lägger sig till rätta inför förlossningen vilket i mina öron låter rätt naturligt att dem gör. Visst känner jag nu att bebisen blivit större men det känns även som om den fortfarande har gott om plats att flytta sig. 
  • down under

Alla barn fixerar sig inte och så länge dom ligger med huvudet ner gör dom ingenting!
    Dom vill veta hur långt ner dock, om dom e rörliga ruckbara eller fixerade när/om vattnet går.
    För om huvudet fortfarande är rörligt när det händer kan det hända att navelsträngen kommer iklämm när den åker ner..

Min son fixerade sig aldrig och det gick hur bra som helst.
    Denna lilla skrutt har huvudet ner men är fortfarande rörlig så jag tror inte hon kommer att fixera sig heller.
    En kompis son låg med rumpan ner och hon var på vändningsförsök i v 36 men han vände om igen efter några dar
    så det blev kejsarsnitt där.

• qouix

Ja, och då går jag in i vecka 36 nu då!! 35+0 idag! Solig

Var hos bm i onsdags å allt såg bra ut, bebis låg neråt men var inte fixerad,
    men det behövde den inte göra sa hon..
    Hon sa att det beror på bebis och på mammans bäcken om bebisen fixerar sig eller inte...

...fast än jag inte tyckt magen sjunkit så mycket än så har det börjat bli 3-4 gånger upp och kissa på nätterna nu för tiden... men bra övning tänker jag, för sen när bebis kommer ut så blir det nog ännu mer upp och springa på nätterna.. 
    Men nu är det inte långt kvar!! Längtar mer och mer för varje dag!

• qouix

Satt och tittade lite bland mina !magbilder" och jisses vilken skillnad!!
    Haha, kommer man någonsin att se ut sådär igen!!
    Helt sjukt vad kroppen ändras, på bilden i vecka 7 tyckte jag att det putade rejält och var i full färd med att köpa mamma byxor... haha..om jag då bara visste...
    jaja....men antar att det är bye bye magrutor och hej till sladdrig mamma-mage....

• Elsa81

qouix - nej du här ska det kämpas för att få tillbaka den platta magen Glad Jag vill leva i min värld där jag kommer få tillbaka min kropp efter förlossningen! Självklart inte på en gång men efter några månaders träning så!

• Habbi
    Elsa81 skrev 2011-04-01 14:14:17 följande:
    qouix - nej du här ska det kämpas för att få tillbaka den platta magen Glad Jag vill leva i min värld där jag kommer få tillbaka min kropp efter förlossningen! Självklart inte på en gång men efter några månaders träning så!
    SAMMA HÄR! Innom ett år ska jag vara tillbaka på min startvikt Flört
  • qouix

Ja.. man får ju hoppas att det blir så...
    Skulle inte vara så kul att få hängbuk vid 24 års ålder Tungan ute

• Elsa81

Då får vi starta en magbildstråd efter BF - "Vägen tillbaka till plattmage" Skrattande

• Minglanu
    Elsa81 skrev 2011-04-01 14:55:39 följande:
    Då får vi starta en magbildstråd efter BF - "Vägen tillbaka till plattmage" Skrattande
    Ingen dålig idé! Den blir nog ännu mer spännande att följa, vilken peppning
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011