• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Lantbon
    tovediana skrev 2011-01-04 22:08:46 följande:
    Nån som har börjat mäta SF-måttet än???
    Nä, men jag ska till BM på måndag. Är mitt i v 24 då och antar att jag kommer att få mäta SF-mått. Lovar att återkomma med både bild och info om mått efter det
  • Tiiinaa

Hej...jag har inte lagt upp nån bild sen vecka 20 Skäms. Usch vad tråkig jag är :P Men nu har jag fått tummen ur och tagit en bild idag i min pyjamas också av alla plagg...vecka 23+3.

• Tiiinaa

Tog en bild också idag vecka 24 i samma tröja som jag hade på mig på en magbild i vecka 16. Lite skillnad är det väl ändå? :)

• mammaE2011
    tovediana skrev 2011-01-04 22:08:46 följande:
    Nån som har börjat mäta SF-måttet än???
    Vad är SF-måttet? Skäms *Förstföderska*
  • mammaE2011

Vill bara ta upp detta om insmörjning av magen igen. Tidigare i tråden rekommenderade någon denna från The Body Shop. Jag började använda denna direkt och var då i vecka 15 och är i vecka 22+0 idag och har än så länge inte fått några bristningar. Men börjar känna nu att magen "sträcker ut sig" ibland... Jag har bristningar på låren nedanför höfterna sedan tidigare då jag kom in i tonåren och växte snabbt. Min mamma har bristningar på magen och enligt henne fick hon det med sin första trots att hon smörjde sig med en olja (för 24 år sedan). Jag håller hoppet uppe om att denna feta kräm, som man bara behöver smörja sig en gång om dagen med, kommer att iallafall lindra mina bristningar som jag är beredd på att få. Annars är den hur skön som helst, särskillt nu när jag får supertorr hud av vintern. Var och köpte ny burk igår och då var det ett erbjudande så jag köpte en till och fick den för halva priset ;p

Någon annan som smörjer sig? 
  • Nostalgitripp

Den här bilden är från i förrgår. Vecka 22 (21+2)

Angående smörjning, jag har samma "smörjmedel" från body shop som du, fast det som är typ ett "stick", det ser ut som ett jättelipsyl. ;D haha. Fast jag smörjde in mig första dagarna och sen rann det ut i sanden. Jag har ännu bara fått en liten bristning på höftbenet ca 1cm lång, men den fick jag redan för 1-2 månader sen. :)
  • amisej

Sååååå fina ni e!!!
    Imorrgon går man in i v 21 BF 25 maj : D och huttills har man gått upp 5 kg. Känner bebisen sparka Pytte smått hoppas ja får känna bebisens sprattel tydligare snart.
    Tog bild idag men fattar mig inte på hur i

• amisej

...... Fattarvmig inte på hur man lägger in bild från sin iphone på hemsidan någon som kan sånt : S

Kram

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011