• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Mamma Maj08

Kan inte heller fatta hur man lägger in bilder från iphone....super trist jue...:(

• amg

Jag tror inte man kan göra inlägg med iphone där man får med bilder. Sitter själv med en o har gett upp hoppet. ;)

• tovediana
    mammaE2011 skrev 2011-01-05 08:48:31 följande:
    Vad är SF-måttet? Skäms *Förstföderska*
    Man mäter livmoderns storlek, från blygdbenet till livmoderns topp. :)
    Men jag kom på att jag har ju BF 1:a maj så jag ligger nån vecka före
    många i den här tråden. Och man brukar inte börja mäta förrän v. 25.

Kyss
  • amisej

nu fick ja ta o skicka från min iphone till min mail. Efter de från mailen via datan kunde ja lägga in bilden....
    Massa trångel o onödig tid men men
    Här kommer en bild imorgon går ja in i v21 :D   5 kg+
  • LiiLo
    mammaE2011 skrev 2011-01-05 08:59:59 följande:

Vill bara ta upp detta om insmörjning av magen igen. Tidigare i tråden rekommenderade någon denna från The Body Shop. Jag började använda denna direkt och var då i vecka 15 och är i vecka 22+0 idag och har än så länge inte fått några bristningar. Men börjar känna nu att magen "sträcker ut sig" ibland... Jag har bristningar på låren nedanför höfterna sedan tidigare då jag kom in i tonåren och växte snabbt. Min mamma har bristningar på magen och enligt henne fick hon det med sin första trots att hon smörjde sig med en olja (för 24 år sedan). Jag håller hoppet uppe om att denna feta kräm, som man bara behöver smörja sig en gång om dagen med, kommer att iallafall lindra mina bristningar som jag är beredd på att få. Annars är den hur skön som helst, särskillt nu när jag får supertorr hud av vintern. Var och köpte ny burk igår och då var det ett erbjudande så jag köpte en till och fick den för halva priset ;p

Någon annan som smörjer sig? 

Med 1:a barnet så fick jag små bristningar fastän jag smörjde...dom kom precis vid naveln dom 2 sista dagarna typ men så fick jag lite på brösten också men det var för att dom växte jättefort!

Jag vågar inte sluta smörja mig ifall det skulle komma mer bristningar (bara för att man slutar smörja sig) hehe..

• jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-01-05 08:59:59 följande:

Vill bara ta upp detta om insmörjning av magen igen. Tidigare i tråden rekommenderade någon denna från The Body Shop. Jag började använda denna direkt och var då i vecka 15 och är i vecka 22+0 idag och har än så länge inte fått några bristningar. Men börjar känna nu att magen "sträcker ut sig" ibland... Jag har bristningar på låren nedanför höfterna sedan tidigare då jag kom in i tonåren och växte snabbt. Min mamma har bristningar på magen och enligt henne fick hon det med sin första trots att hon smörjde sig med en olja (för 24 år sedan). Jag håller hoppet uppe om att denna feta kräm, som man bara behöver smörja sig en gång om dagen med, kommer att iallafall lindra mina bristningar som jag är beredd på att få. Annars är den hur skön som helst, särskillt nu när jag får supertorr hud av vintern. Var och köpte ny burk igår och då var det ett erbjudande så jag köpte en till och fick den för halva priset ;p

Någon annan som smörjer sig? 
    jag smörjer mig bara med hudlotion. Men tyvärr har jag hört att det egentligen inte spelar någon roll då det är hormoniellt. Jag körde på mandelolja förra graviditeten men fick ändå bristningar. Å andra sidan är det ju skönt att smörja i vilket fall då huden blir spänd och kliar lite.  

Var hos BM igår och fick lyssna på hjärtljuden. Lycka! bönans hjärta pickade på med 151 slag min. och så har jag bara gått upp 3 hekto... fast jag har ju en hel del extra att ta av... :-P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Angi07

Hej!! här kommer min första bild, är i v.22+3( v.23). BF 8 maj.

• Habbi
    agda06 skrev 2011-01-05 16:46:29 följande:
    Här är min mage - vecka 20!

Oj.. vad liten och söt den var. Jag som tyckte jag hade en liten mage ^^
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011