• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • qouix
    Habbi skrev 2011-01-16 21:09:51 följande:
    Varför skulle det vara för tidigt att skaffa det i vecka 25? :)
    Äh det är bara jag som är så nojjig fortfarande... Vågade knappt prata om det före vecka 13
    och nu är det bara så fantastiskt när jag får känna den lill* sparka varje dag... Lever som i en underbar dröm och kan ju knappt tro att det är sant!
    Att köpa barnvagn och gå runt och dregla på babyproffsen är väl det roligaste jag vet just nu och jag går förbi barn-mats hyllorna i mataffärerna med längtande blick...
    Jag vill inte missa en sekund av graviditeten men samtidigt vill jag bara spola fram tills förlossningen och att få se och hålla i lilla älsklingen...  
  • Habbi
    qouix skrev 2011-01-16 21:23:27 följande:
    Äh det är bara jag som är så nojjig fortfarande... Vågade knappt prata om det före vecka 13
    och nu är det bara så fantastiskt när jag får känna den lill* sparka varje dag... Lever som i en underbar dröm och kan ju knappt tro att det är sant!
    Att köpa barnvagn och gå runt och dregla på babyproffsen är väl det roligaste jag vet just nu och jag går förbi barn-mats hyllorna i mataffärerna med längtande blick...
    Jag vill inte missa en sekund av graviditeten men samtidigt vill jag bara spola fram tills förlossningen och att få se och hålla i lilla älsklingen...  
    Aha, jag förstår hur du menar.
    Ja jag vill också gå och kolla på bebisgrejer varenda gång man är på stan. Dock kan det bli lite dyrt om man ska köpa något hela tiden. ^^ Men det kliar i fingrarna..
  • miinellaa

Då är man i vecka 23 imorgon
  • Elsa81
    Jag är precis som dig. Har inte köpt en pinal ännu men jag går o strosar runt på barnavdelningarna i affärerna och bara längtar till jag kan börja köpa!  (vilket jag iof kan men av nån anledning drar på det)
    Jag o sambon ska åka till Ullared nästa helg och då hoppas jag att jag får ta oskulden och köpa de första grejerna!! Kommer kännas väldigt konstigt och speciellt att få komma hem med babykläder....det har aldrig hänt förr Skrattande
  • tovediana
    Jag är också likadan. är fortfarande livrädd att något ska hända prinsen i magen och OM det skulle bli något så vet jag inte hur jag skulle klara av att se alla hans grejer. jag tror att det är olika från person till person hur man är. jag är inte redo att köpa sängen eller vagnen riktigt ännu, och jag har 12 veckor kvar till bebisen förhoppningsvis ska komma ut och må bra!
  • Habbi

Aaaah, kolla jag märkte precis små bristningar på mina skinkor.. undra hur länge jag haft dom där, inte så jag står och kollar in rumpan i spegeln varje dag. ^^

Ville inte lägga upp hela bilden på min nakna rumpa, hehe.

• Nostalgitripp
    qouix skrev 2011-01-16 20:44:22 följande:
    Kommer med en lite ot -fråga här men ändå...
    Hur många av er som ska få första barnet nu i maj, har börjat titta på eller redan köpt
    barnvagn/spjälsäng/skötbord osv.. 

Har hittat en vagn på blocket, precis en sån som jag vill ha...är i vecka 25 nu ju så
    det är väl inte för tidigt eller vad tycker ni...¿ 
    Barnvagn köpte jag i vecka 15 (jag trodde dock att jag var i vecka 17 då men blev flyttad på UL). Spjälsäng, babyskydd, babysitter och en massa kläder har vi visst också hunnit köpa. :) Dock så är det ändå en hel del kvar som behöver köpas innan jag är redo att ta hem en bebis :)
  • Anna8505

qouix skrev 2011-01-16 20:44:22 följande:
    Kommer med en lite ot -fråga här men ändå...
    Hur många av er som ska få första barnet nu i maj, har börjat titta på eller redan köpt
    barnvagn/spjälsäng/skötbord osv.. 

Har hittat en vagn på blocket, precis en sån som jag vill ha...är i vecka 25 nu ju så
    det är väl inte för tidigt eller vad tycker ni...¿ 

Jag har barnvagn fixad mewn inte betald och hämtad.. har bara köpt lite kläder och beställt täcke och kudde till både spjälsäng och vagn.. men nu börjar det om sagt klia mer i fingrarna, sitter och fönstershoppar rätt mcket på datorn..   Tungan ute Det verkar vara olika det där med inköpen, men läste att man naturligt vill sätta bo kan nog stämma!! Gör som man själv vill så blir det nog bra!

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011