• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • tovediana
    sarasessi skrev 2011-01-19 17:04:38 följande:
    Tack för alla söta kommentarer! Ang viktfrågan så har jag gått upp ca 8-10 kg. Tänker inte så mkt på min vikt nu utan jag äter när jag är hungrig (kanske lite mer och oftare än vanligt) och äter lite mer godis än innan graviditeten ;) Försöker dock att variera maten så mkt som möjligt även om det slinker ner en och annan kaka för mkt! Det är nog som sagt individuellt hur mkt man lägger på sig under graviditeten. 
    Hihi, jag har som dig, fast tvärt om. Jag har gått ned 9 kilo, men har 2 kilo kvar nu till vikten jag hade innan grav! dock äter jag som en häst, så det kommer väl snart visa sig på vågen också :)
  • Tiiinaa
    sarasessi skrev 2011-01-19 17:04:38 följande:
    Tack för alla söta kommentarer! Ang viktfrågan så har jag gått upp ca 8-10 kg. Tänker inte så mkt på min vikt nu utan jag äter när jag är hungrig (kanske lite mer och oftare än vanligt) och äter lite mer godis än innan graviditeten ;) Försöker dock att variera maten så mkt som möjligt även om det slinker ner en och annan kaka för mkt! Det är nog som sagt individuellt hur mkt man lägger på sig under graviditeten. 
    Oj jag äter faktiskt också det jag vill. Är sugen på nyttig mat som sallad och fobrer..men vill också ha en massa godis. Lite mycket marabou choklad har det visst blivit den senaste tiden :S Jag har dock slutat dricka läsk helt. Innan jag blev gravid var jag typ beroende av pepsi max! Men det känns bara onödigt att hälla i sig en massa kalorier, och för att inte tala om alla kemikalier, speciellt nu när man är preggo. Jag har inte gått upp alls sedan jag blev gravid. Jag började med att gå ner 4 kilo och av dessa fyra har jag nu i vecka 26 gått upp 3. Så jag väger 1 kg mindre nu än innan jag blev gravid så det känns ju ändå ganska positivt.
  • Anna8505
    Tiiinaa skrev 2011-01-19 17:42:46 följande:
    Oj jag äter faktiskt också det jag vill. Är sugen på nyttig mat som sallad och fobrer..men vill också ha en massa godis. Lite mycket marabou choklad har det visst blivit den senaste tiden :S Jag har dock slutat dricka läsk helt. Innan jag blev gravid var jag typ beroende av pepsi max! Men det känns bara onödigt att hälla i sig en massa kalorier, och för att inte tala om alla kemikalier, speciellt nu när man är preggo. Jag har inte gått upp alls sedan jag blev gravid. Jag började med att gå ner 4 kilo och av dessa fyra har jag nu i vecka 26 gått upp 3. Så jag väger 1 kg mindre nu än innan jag blev gravid så det känns ju ändå ganska positivt.
    Jag har oxå gått ner 3,,5 kg utan att mena att gå ner..äter det jag vill när jag vill. Är faktiskt oxå sugen på nyttiga saker bra det..
  • trolletimagen

Min mage igår morse 24+2
  • miinellaa
    Baby Boo skrev 2011-01-19 10:42:14 följande:
    Min mage som idag såg ut att ha "tagit sig" har idag krympt lite pga en natt med magsjuka. Stackars liten. Men han sparkar på som vanligt och just "den" magen tar inte ont.
    Lite jobbigt med sammandragningar när man kräks dock.
    Har svårt att få i  mig vätska. Längtar till närbutiken öppnat, då ska maken köpa blåbärssoppa och cola om de har.

Någon fler som haft magsjuka under graviditeten?
    Känner mig ännu mer ömklig nu än som mitt normala, gravida jag.
    ja  jag hade magsjuka sedan tisdags, och fick åka på kontroll på FL för ja fick så ont i magen men bebisen mådde så fint,
    håller med dig att det är jobbigt o ha magsjuka när man är gravid, ANNARS OXÅ
  • miinellaa
    sarasessi skrev 2011-01-18 22:55:03 följande:
    Här kommer lite nya foton som min söta vän som precis köpt en systemkamera tog idag :) Både sambo och hund får vara med och delta på denna veckans fotouppdatering :) 

V.24  (23+2)

aww :D  det var  riktigt Fina  bilder :D
  • mde

Nån dag sen. Nu har jag iof gått över till vecka 23 idag:)

• qouix

Va hos bm idag på v.25 kollen... Har gått upp 14 kg!! Herregud... :P
    Tycker inte jag äter så mkt onyttigt....klart..jag tränar ju inte längre med fy vilken chock!
    Fick ett litet varnande finger av bm som rådde mig att försöka hålla denna vikten nu...inte gå upp mer..men hur ska jag lyckas med det...har ju knappt märkt att jag gått upp det jag gjort.... Bara sallad och lightprodukter nu då eller? :/

• amisej

Länge sen sist ja la in en bild...
    Här kommer en går in i v23 idag wohooo...
    Sen ja plussade visar vågen mellan 66-67 kg det vill säga 5-6 kg+
    Fast sist ja va hos barnmorskan ca 2 veckor sen då räknade hon vikten från den dagen ja va på inskrivning hos henne.. redan i v12 hade ja gått upp 2 kg.
    Hur ska man räkna egentligen????

• miinellaa
    amisej skrev 2011-01-20 20:01:26 följande:
    Länge sen sist ja la in en bild...
    Här kommer en går in i v23 idag wohooo...
    Sen ja plussade visar vågen mellan 66-67 kg det vill säga 5-6 kg+
    Fast sist ja va hos barnmorskan ca 2 veckor sen då räknade hon vikten från den dagen ja va på inskrivning hos henne.. redan i v12 hade ja gått upp 2 kg.
    Hur ska man räkna egentligen????

Oftast så räknar nästan alla BM  från dagen man blev inskriven men sen får man räkna hur man vill själv,
    jag vägde 72 hela sommaren och vi inskrivningen nu visar vågen 74.

Om du har vägt  66-67 kgpå inskrivningen o vågen visar 6-7+ då är det juh så :D om din våg nu går rätt :D
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011