• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-26 12:18:05 följande:
    Visste det är jättebra om det nu skulle vara så.. men när hon pratade om de kändes det
    verkligen itne så för mig och det påpekade jag. alltså att det var annledningen till att jag
    har så pass ont som jag har.. har säkert förkorta muskler, men har nog haft de länge.
    ska ju iaf till sjukgymnast och fixa de :)

ringde till bm i dag med, ska få träffa deras läkare den 9feb, hon tyckte att det lät som antingen
    bäckenbesvär eller foglossning, som alla anadra sagt till mig... hon tyckte även att jag
    skulle sjukskriva mig själv en vecka eftersom att det är så länge kvar. hon var mkt mer förstående
    och om hon skulle säga att det här var normalt skulle jag ändå acceptera de eftersom att hon åtminstone lyssnade...
    ja skönt att det är nån som lyssnar iaf:)
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-01-26 12:48:04 följande:
    ja skönt att det är nån som lyssnar iaf:)
    kändes riktigt bra :)

igår var jag på barnloppis och fyndade lite, skulle gentligen hjälpa till att sälja men var "tvungen" att gå coh kolla massor :P
    Köpte en bärsele för 150kr, 2 påslakansett för 10kr st, ett täcke för 5kr, ett vitt spjlsängsskydd för 25kr, typ 6 pyjamasra för 5-10kr st och 10 boddys för 10kr st :)
    barnloppis skajag definitivt gå på igen, de säljer nästan helt nya boddys för 10kr, tycker jag är perfekt. varför köpa nytt då egentligen. visst lite finare grejer som man ska ha vid speciella tillfällen. men ja jag gillar fynd :P

bra 9 dagar kvar till UL och v 18 i dag :)
  • M1986
    Lycka 10 skrev 2011-01-30 09:41:52 följande:

igår var jag på barnloppis och fyndade lite, skulle gentligen hjälpa till att sälja men var "tvungen" att gå coh kolla massor :P
    Köpte en bärsele för 150kr, 2 påslakansett för 10kr st, ett täcke för 5kr, ett vitt spjlsängsskydd för 25kr, typ 6 pyjamasra för 5-10kr st och 10 boddys för 10kr st :)
    barnloppis skajag definitivt gå på igen, de säljer nästan helt nya boddys för 10kr, tycker jag är perfekt. varför köpa nytt då egentligen. visst lite finare grejer som man ska ha vid speciella tillfällen. men ja jag gillar fynd :P

Guud vilket fynd. Hade det varit ett sånt här så hade jag definitivt gått på det. Såg vi har RUL samma dag också =)
  • M1986

Inatt vakna jag klockan 3 och kunde verkligen inte somna om så jag läste gravidböcker så först vid 5 börja jag känna mig lite trött igen. La mig på magen och strax därefter kände jag de första "riktiga" sparkarna. Har ju kännt lite fladder imellanåt men detta gick inte att missta, kändes helt obeskrivligt. Sambon tyckte inte att jag skulle ligga på magen eftersom bebisen säkert sparkades för å få plats hehe.

Har en annan mysko fråga också. Vet inte om de har med graviditeten att göra men sen jag blev gravid så har jag haft typ små krampanfall-ryckningar-lite som växtvärk i axeln, har på de sista även fått i knät. De gör inte ont men är lite obehagligt. Någon annan som har det så?

• Lycka 89
    M1986 skrev 2011-01-30 12:44:35 följande:
    Guud vilket fynd. Hade det varit ett sånt här så hade jag definitivt gått på det. Såg vi har RUL samma dag också =)
    längtar så efter RUL, men fortfarande rädd att något ska vara fel.. ävwn fast dom tankarna avtagit mkt iaf!

vad mysigt att du känt sparkar :) då måste man ju börja förstå :)

känner itne igen ryckningarna i axeln, men borde väl inte vara något fara?
  • M1986
    Lycka 10 skrev 2011-01-30 14:56:31 följande:
    längtar så efter RUL, men fortfarande rädd att något ska vara fel.. ävwn fast dom tankarna avtagit mkt iaf!

vad mysigt att du känt sparkar :) då måste man ju börja förstå :)

känner itne igen ryckningarna i axeln, men borde väl inte vara något fara?
    jag längtar också som bara den efter Rul och har också varit väldigt orolig över att något ska gå fel. har ju haft ett X och ett MA i v 15 så de har ju inte direkt underlättat. Skönt iaf att man gjort två Ul redan och att de förra gången sa att risken för missfall när man sett barnet i v13 är väldigt låg, så efter det kändes de bättre men såklart finns oron. Har varit rädd de ska säga på RUl att de är dött men med tanke på sparkarna inatt så känns de mycket bättre :)
    Tror inte de är någon större fara med axeln så länge jag inte får ont utav de. Bara fundera på om de var något vanligt fenomen ;) Får fråga BM nästa gång.
  • Lycka 89

usch förstår de då! men bra att du fårr se 2 ggr också. ångrar lite att jag inte åkte till någon privat i börjar, då kasnke jag inte vart lika orolig. har ju ingen annledning egentligen, tänker bara att det går bra för alla andra men inte för mig :P
    tror också du kan vara lugn pga sparkarna :)

precis BM är bra ibland :)

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-30 09:41:52 följande:

åh vilka fynd, roligt! precis kommit hem från Valencia. shoppade en skinnjacka i strl 68, sen var jag lugn på shoppingfronten
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011