• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Jasmine Angelina
    Lycka 10 skrev 2011-02-03 13:52:37 följande:
    Jättefin mage du har, vilken v är du i?`:)

finns en speciell tråd för våra magbilder så du vet, här är länken :)

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
    Jag är i vecka 22. Tiden går fort när man har roligt, okej va bra då ska jag kolla in den tråden direkt. =)
    BF 2011-06-07
  • bcm

Jag skrev på papper idag, tillsvidare. Jag sa ingenting, vet att jag absolut inte skulle få jobbet då, har inte råd att vara arbetslös när man snart ska ha en plutt och de är massa saker som skall köpas och räkningar som skall betalas. Ska på ul den 9e så måste väl säga efter de ..

• Elsa81
    bcm skrev 2011-02-04 20:25:23 följande:
    Jag skrev på papper idag, tillsvidare. Jag sa ingenting, vet att jag absolut inte skulle få jobbet då, har inte råd att vara arbetslös när man snart ska ha en plutt och de är massa saker som skall köpas och räkningar som skall betalas. Ska på ul den 9e så måste väl säga efter de ..
    Vad jag vet så behöver man inte berätta nåt förrän typ 60 dagar innan BF. Men sen kan det ju synas innan och då kan det vara svårt att bortförklara det Flört
  • bcm
    Elsa81 skrev 2011-02-04 20:33:03 följande:
    Vad jag vet så behöver man inte berätta nåt förrän typ 60 dagar innan BF. Men sen kan det ju synas innan och då kan det vara svårt att bortförklara det Flört
    min mage syns mest om jag har tighta kläder på mig och de har jag inte i arbetet som tur är :) känner mig inte helt redo att berätta om graviditeten, kanske är för att jag fortfarande inte fattat att jag är gravid.
  • Elsa81
    bcm skrev 2011-02-04 20:41:30 följande:
    min mage syns mest om jag har tighta kläder på mig och de har jag inte i arbetet som tur är :) känner mig inte helt redo att berätta om graviditeten, kanske är för att jag fortfarande inte fattat att jag är gravid.
    Jag väntade med att berätta för min chef till jag var i början på v.23. Kunde oxå dölja med lite större tröjor men nu en vecka efter kan jag helt plötsligt inte alls dölja magen.

Du kommer nog att känna när det är dags att berätta....och ju mer magen växer och du börjar känna liv i magen så kommer det bli mer verkligt!
  • Jasmine Angelina

Jag hade inte bra kontakt med min familj förrän jag var i vecka 15-16 tänkte varje dag sedan vecka 8 ringa och berätta oavsett deras reaktion MEN tacka vet jag äldre syskon som man bara vill klösa ögonen ur som bara vill ta stunden från en och babbla ut det genom att ha snokat fram den glädjande nyheten via sin sons facebook. Patetiskt. Men nu vet alla som ska veta om det att vi väntar barn. Min mamma och jag har världens bästa kontakt. Hon köpte mammakläder till mig i julklapp och hon har bestämt att vi ska ut nästa fredag och handla då med.

BF 2011-06-07
  • M1986

Nu kommer ni nog tycka jag är galen haha men sen några dagar tillbaks har jag börjat planera dopet. Vet datum, kyrka och festplats. I princip vad som ska serveras är bestämt. Och igår köpte jag grejer och gjorde ett inbjudningskort till dopet och bordsduk, servetter, bordsdekorationer mm Allt i turkost =) Är så säker på att det är en kille. Hoppas verkligen att de ser könet på RUL på tisdag så jag kan handla allt som behövs, är det en tjej är det bara att byta färg så de gör inge. Sambon blev verkligen förvånad när jag kom hem igår och dukade upp och visa hur de kommer se ut på dopet hehe. Servetterna är samma mönster som dopkorten jag gjorde. Känns bra att ha det avklarat snart också :)

• Jasmine Angelina
    M1986 skrev 2011-02-05 11:17:10 följande:
    Nu kommer ni nog tycka jag är galen haha men sen några dagar tillbaks har jag börjat planera dopet. Vet datum, kyrka och festplats. I princip vad som ska serveras är bestämt. Och igår köpte jag grejer och gjorde ett inbjudningskort till dopet och bordsduk, servetter, bordsdekorationer mm Allt i turkost =) Är så säker på att det är en kille. Hoppas verkligen att de ser könet på RUL på tisdag så jag kan handla allt som behövs, är det en tjej är det bara att byta färg så de gör inge. Sambon blev verkligen förvånad när jag kom hem igår och dukade upp och visa hur de kommer se ut på dopet hehe. Servetterna är samma mönster som dopkorten jag gjorde. Känns bra att ha det avklarat snart också :)
    Då kan vi bilda klubb. Sitter och kollar dopklänning, gör inbjudningskort det är 4 månader kvar av graviditeten och jag tycker inte det är fel. Jag har ju något att sysselsätta mig med.
    BF 2011-06-07
  • M1986
    Jasmine Angelina skrev 2011-02-05 12:01:58 följande:
    Då kan vi bilda klubb. Sitter och kollar dopklänning, gör inbjudningskort det är 4 månader kvar av graviditeten och jag tycker inte det är fel. Jag har ju något att sysselsätta mig med.
    Jaha vad kul att man inte är ensam hehe :) Mina vänner tycker jag är galen som planerar dop om 8 månader hehe. Men de är ju lika bra att pyssla medans man ändå har tid, sen blir de kanske svårare. Åh så blir de inga slarvigt ihopsätta kort för att man inte hann med utan nu kan man i lugn och ro fixa de snygga korten.
    Har också kollat lite på dopklänning men de är så svårt att bestämma sig. Åh de är ju så dyra å köpa också. Ska du köpa en ny klänning?
  • Lycka 89
    bcm skrev 2011-02-04 20:25:23 följande:
    Verkar som att det var rätt  beslut, men tanke på hur som dom verkade vara.. hoppas allt allt går bra och att dom inte blir ursinniga :P men man har ju faktiskt inte någon skylldighet att berätta fören 60 dagar innan BF :)
    M1986 skrev 2011-02-05 11:17:10 följande:
    men gud vad roligt :)
    jag skulle aldrig våga, men tycker nog inte att det är konstigt att andra gör det :)

går in i V19 idag och ytvå dagar till RUL, JAg är rädd som satan men hoppas så att allt är bra...
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011