• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Pillis4

vill lägga till mig här =) vi ska få första bebisen i juli har första UL om 1,5 vecka. =) Bor i Malmö men flyttar till Lund om en månad

• Whizzer
    bcm skrev 2011-02-02 23:01:26 följande:

jag har fått ett jobberbjudande av en fd arbetsgivare som inte vet om min graviditet men han vet vad jag går för, ska jag berätta om graviditeten och gå miste om en fastanställning eller ska jag köra på så länge de går och säga sen? ska på UL den 9e

Jag skulle vara ärlig, säga något i stil med: "Jag är jätteintresserad av jobbet, men du ska veta att jag snart kommer att få en bebis och kommer att vara mammaledig x antal månader. Men när mammaledigheten är över så kommer jag att ge järnet"

Om de vet vem du är o vad du går för så kanske de har råd/tid att vänta ett tag? Du kanske kan erbjuda att gå in o jobba lite extra när tid o ork finns under mammaledigheten? (beroende på vad det är för jobb såklart). Men jag tycker att du ska visa att du är intresserad (om du nu är det) men att du ska va ärlig och förklara läget. det tror jag du vinner mest på i längden
  • linahelena
    bcm skrev 2011-02-02 23:09:01 följande:
    nja, har inte så himla bra kontakt. De är inte allt för trevliga, de sparkar tom såna som blir sjukskrivna i en månad så mammaledigt i ett år är nog inte så himla populärt.
    haha aj då vet inte om jag skulle vilja jobba där isf. men känner du att du klarar det så kör på då bara. behandlar man andra som skit så behöver man inte få veta om personalen är gravid hellerTungan ute
  • linahelena
    Jasmine Angelina skrev 2011-02-02 23:19:42 följande:

vilken kula
  • Lycka 89
    bcm skrev 2011-02-02 23:01:26 följande:

jag har fått ett jobberbjudande av en fd arbetsgivare som inte vet om min graviditet men han vet vad jag går för, ska jag berätta om graviditeten och gå miste om en fastanställning eller ska jag köra på så länge de går och säga sen? ska på UL den 9e

dom kan egentligen inte kräva att man berättar fören det är 2 månader kvar tills du går på
    havandeskapspenning eller FP eller så tror jag det är..
    men frågan är om dom inte blir lite sura då?

läste nu att dom inte verkar så schysta.. om du nu verkligen vill jobba där trotts detta kan du ju faktiskt
    köra lite fult och inte berätta än..
    linahelena skrev 2011-02-02 23:01:42 följande:
    jag orkar helt enkelt inte tänka så. jag kan inte styra något som händer under den här graviditeten förutom mina egna tankar. att oroa sig hela dagarna tar bort all energi och all glädje från själva graviditeten.  har oxå vissa dagar då jag är låg men den dagen den sorgen. den kanske aldrig kommer. går allt åt helvete så kommer jag inte ge upp utan någon gång kommer jag ju få barn. och allt man köper kan man sälja igen i värsta fall.,

men tror det mer är jag som är onormal, får höra hela tiden att man inte ska köpa saker å ta ut något i förväg. nästan så folk blir arga. men jag tänker inte utgå från att något är fel. å jag har gett mig fan på att jag ska glädjas åt bebisen varje dag jag får ha den i min mage.

tills motsatsen är bevisad mår min bebis alldeles fantastisk, kör vi på här{#emotions_dlg.flower}
    Det konstiga är att jag tänker som du, att om något händer så kan jag iaf inte styra det och så.
    det är inte så att jag går och oroar mig, men jag vågar inte glädjas åt det heller typ. i fall att något är fel så
    har jag iaf inte hoppats helhjärtat på något annat heller typ.  eller vafan jag vet inte hur jag tänker :P

vågar iaf köpa grejer och så, för precis som du tänker så kommer bebisen snart iaf.

men har lovat mig själv att njuta så mkt jag kan efter UL om allt visa sig vara bra!
  • Jasmine Angelina

Drömde inatt om min älskade sons födelse. Längtar tills det är dags och jag får hålla honom i mina armar.

BF 2011-06-07
  • SamsonS

JasmineAngelina: Det gjorde jag också! Han hade jätte mycket mörkbrunt hår, haha

• johannalo

Kikar här lite från apriltråden:) såg ett bekant namn och blev jätte glad! stort GRATTIS till LUSEN1 och självklart till alla er andra;)

• Jasmine Angelina

Shit vilken mage jag fått, har aldrig tänkt så i och med att jag största delen går i alldeles för stora kläder. Ska snart ut och köpa ett par nya mamma byxor med min mamma igen. Kläder till min son väntar jag med tills lite närmare hans efterlängtade ankomst.
    BF 2011-06-07
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011