• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2011-02-01 23:53:44 följande:
    åh vilka fynd, roligt! precis kommit hem från Valencia. shoppade en skinnjacka i strl 68, sen var jag lugn på shoppingfronten
    Vad kul :)
    jag är rädd att efter UL så kommer jag shoppa jämt :P
    nu kan jag iaf tänka " nje jag köper inte i fall att något visar sig vara fel"
    men vad ska hindra mig om dom säger att allt är bra? :P

6 dagar kvar nu!!!
  • fritzl

Lycka 10: Såg att du var från Enköping, då kanske vi har träffats på någon gång. Bodde där enda tills för ca ett år sen

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-02-02 09:56:25 följande:
    Vad kul :)
    jag är rädd att efter UL så kommer jag shoppa jämt :P
    nu kan jag iaf tänka " nje jag köper inte i fall att något visar sig vara fel"
    men vad ska hindra mig om dom säger att allt är bra? :P

6 dagar kvar nu!!!
    haha underbart jue, bara att shoppa på:) men jag har fått rådet att dom växer fort som attans i början så man hinner bara använda en tredjedel av vad man köper. så ska man shoppa röven av sig ska man shoppa strl 62 och uppåt eftersom dom växer lite långsammare då.

ja jag gar den 10de med gissa om man längtar:)
  • Lycka 89

Jag har också hört det som tur är så jag har köpt mest i strl 62 och 68 men endel
    sött i 50 och 56 med, hittade lite sånt på loppisen :)

men du är inte rädd alls att något ska var fel? måste vara något fel på mig
    för jag kan knappt vara glad åt graviditeten för jag vågar inte ens hoppas :/
    nästa graviditet kommer jag definitivt gå till privatklinik för att göra VUL då
    kanske oron släpper lite iaf!

• bcm

jag har fått ett jobberbjudande av en fd arbetsgivare som inte vet om min graviditet men han vet vad jag går för, ska jag berätta om graviditeten och gå miste om en fastanställning eller ska jag köra på så länge de går och säga sen? ska på UL den 9e

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-02-02 22:09:40 följande:
    Jag har också hört det som tur är så jag har köpt mest i strl 62 och 68 men endel
    sött i 50 och 56 med, hittade lite sånt på loppisen :)

men du är inte rädd alls att något ska var fel? måste vara något fel på mig
    för jag kan knappt vara glad åt graviditeten för jag vågar inte ens hoppas :/
    nästa graviditet kommer jag definitivt gå till privatklinik för att göra VUL då
    kanske oron släpper lite iaf!
    jag orkar helt enkelt inte tänka så. jag kan inte styra något som händer under den här graviditeten förutom mina egna tankar. att oroa sig hela dagarna tar bort all energi och all glädje från själva graviditeten.  har oxå vissa dagar då jag är låg men den dagen den sorgen. den kanske aldrig kommer. går allt åt helvete så kommer jag inte ge upp utan någon gång kommer jag ju få barn. och allt man köper kan man sälja igen i värsta fall.,

men tror det mer är jag som är onormal, får höra hela tiden att man inte ska köpa saker å ta ut något i förväg. nästan så folk blir arga. men jag tänker inte utgå från att något är fel. å jag har gett mig fan på att jag ska glädjas åt bebisen varje dag jag får ha den i min mage.

tills motsatsen är bevisad mår min bebis alldeles fantastisk, kör vi på här{#emotions_dlg.flower}
  • linahelena
    bcm skrev 2011-02-02 23:01:26 följande:

jag har fått ett jobberbjudande av en fd arbetsgivare som inte vet om min graviditet men han vet vad jag går för, ska jag berätta om graviditeten och gå miste om en fastanställning eller ska jag köra på så länge de går och säga sen? ska på UL den 9e

jag skulle säga. vi har ändå inte så många månader kvar nu. för min del skulle det kännas bättre att köra med öppna kort och hade jag varit chef så hade jag uppskattat raka rör. vet dom vad du går för å ni har bra kontakt så tror jag inte han/hon nekar dig jobbet.
  • bcm
    linahelena skrev 2011-02-02 23:04:25 följande:
    jag skulle säga. vi har ändå inte så många månader kvar nu. för min del skulle det kännas bättre att köra med öppna kort och hade jag varit chef så hade jag uppskattat raka rör. vet dom vad du går för å ni har bra kontakt så tror jag inte han/hon nekar dig jobbet.
    nja, har inte så himla bra kontakt. De är inte allt för trevliga, de sparkar tom såna som blir sjukskrivna i en månad så mammaledigt i ett år är nog inte så himla populärt.
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011