• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Jasmine Angelina

Är inte säker men tror att jag kände små stötar igår i magen men ska se vad mamma säger. Ska träffa henne idag på fika.

BF 2011-06-07
  • bcm
    SamsonS skrev 2011-02-11 07:46:58 följande:
    Okej :) Enligt min mens var det 13:e juli för mig innan, men jag slutade med mina p-piller vid min förra mens så visste ju inte när jag min ÄL skulle komma igång igen. Hade på känn att jag skulle bli flyttad en del så blev inte så förvånad :)
    de datumet har jag enligt mina beräkningar och ul sa 14e. blir kul att höra nästa ul om du ska fram eller tillbaka :) pyret kanske är lite seg i växten nu
  • bcm
    Jasmine Angelina skrev 2011-02-11 10:28:34 följande:
    Är inte säker men tror att jag kände små stötar igår i magen men ska se vad mamma säger. Ska träffa henne idag på fika.
    okej, får hoppas du kände rätt :)
  • Jasmine Angelina

Han hoppar och han studsar det vill jag lova. Galen som sin mamma. Locco!!!! Puss på mammas största skatt och älskling

BF 2011-06-07
  • bcm
    Jasmine Angelina skrev 2011-02-11 19:35:34 följande:
    Han hoppar och han studsar det vill jag lova. Galen som sin mamma. Locco!!!! Puss på mammas största skatt och älskling
    gud vad skönt! :)
  • Jasmine Angelina

En rolig sak hände mig idag, stod med mamma i en provhytt på H&M skulle höja upp benet för att sätta på mig ett ar byxor när jag fick dödens kramp i baksida lår. Jag började slå vilt omkring mig. Klubba nästan ner stackars mamma. Men som tur är gick det över ganska fort. Jag har inte fattat än att saker som magen tar emot eller att min son får för sig att ge ifrån sig en jätte spark när jag BARA vill lyfta benet för att kunna sätta på mig ett par byxor. Hm, ingen bra samspels kemi.Cool

BF 2011-06-07
  • SamsonS

Bcm: ja nästa ul är ju det "riktiga" datumet vi får:) kan ju hoppas jag blir flyttad åt rätt håll då, haha. Det är verkligen drygt att "gå om" nästan 3 veckor :P

• charlieandi
    linahelena skrev 2011-02-09 21:00:35 följande:
    ja man kanske borde filma eller nått så man kommer ihåg
    Hos oss blev vi erbjudna att för en kostnad av 100 kr (har jag för mig?) få allt på DVD. Nu hade vi rätt otur då hon låg så dumt till och vägrade flytta sig i några vettiga positioner så på filmen ser man inte så mycket mer än hennes händer och vid något tillfälle även ansiktet. Dock är jag glad att vi fick det på film för på de två bilderna som barnmorskan fick till syns absolut ingenting mer än ryggrad. 
  • linahelena
    charlieandi skrev 2011-02-12 16:26:00 följande:
    Hos oss blev vi erbjudna att för en kostnad av 100 kr (har jag för mig?) få allt på DVD. Nu hade vi rätt otur då hon låg så dumt till och vägrade flytta sig i några vettiga positioner så på filmen ser man inte så mycket mer än hennes händer och vid något tillfälle även ansiktet. Dock är jag glad att vi fick det på film för på de två bilderna som barnmorskan fick till syns absolut ingenting mer än ryggrad. 
    vi fick tre bilder för 200kr, en var riktigt bra, en suddig och en rakt framifrån. där bebsien viftar så mycket så den får inte direkt någon kropp. bara ett litet spökansikte typ. läskig bild!
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011