• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • bcm
    Lycka 10 skrev 2010-11-10 15:23:36 följande:
    Jag har iaf ringt nu, fick lämna peresonnummer och tel.nr så skulle dom ringa upp 15.40
    tiden passar mig inte alls eftersom att jag börjar jobba 16.00 och inte vill ta samtalet i omklädningsrummet direkt, men jag hoppas att dom ringer stax innan 15.40 eller precis efter 16 för då är jag ensam :)
    annars får jag väl helt enkelt ringa i morgon igen :)
    Ja, gud ja! ingen arbetskompis som behöver veta något nu, alla brukar vara så nyfikna när det är ett viktigt samtal :p ringde dom upp en bra tid?
  • FruLindström

Ojojoj, här händer det grejer. Full aktivitet ju!
    Mått lite halvhurk under arbetsdagen, och ganska trött. Men tre kollegor (som jobbar i samma klass som jag) vet nu, så de har överseende med mig ;)

Men hundpromenaden ikväll gjorde super både mot illamående och trötthet så nu ser jag med glädje fram emot veckans höjdpunkt: Bonde söker fru Flört

ideligen skrev 2010-11-10 17:22:46 följande:
    Jag behövde inte plocka bort mig ur tråden.. det var inget missfall, var inne på gyn idag och såg ett pickande hjärta. dock har jag inte 1/7 som BF längre utan 7/7..
    Härligt och välkommen tillbaka (kan inte ändra inläggen i trädstarten så du går inte tabort ändå...så var meningen att du skulle tillbaka ;))
    Vad trodde de att det berodde på då??? 
  • ideligen
    FruLindström skrev 2010-11-10 19:14:28 följande:
    Härligt och välkommen tillbaka (kan inte ändra inläggen i trädstarten så du går inte tabort ändå...så var meningen att du skulle tillbaka ;))
    Vad trodde de att det berodde på då??? 
    Han sa bara att endel blöder, så det var naturligt.. klumpen kunde förklaras med att den kom på morgonen då att det kunde ha varit en blödning utanför livmodern som för att jag legat ner koagulerat och bildat en klump som kommit ut när jag rest mig.

Han såg inga tecken på blödning nu iaf.
  • charlieandi
    ideligen skrev 2010-11-10 19:26:43 följande:
    Han sa bara att endel blöder, så det var naturligt.. klumpen kunde förklaras med att den kom på morgonen då att det kunde ha varit en blödning utanför livmodern som för att jag legat ner koagulerat och bildat en klump som kommit ut när jag rest mig.

Han såg inga tecken på blödning nu iaf.
    GRATTIS!
    Vilken lycka att se ett litet hjärta picka på! Välkommen tillbaka! Och nu stannar du banne mig kvar i tråden också
  • Helle8202

Men jösses va skönt!! Du måste ha blivit superglad!

• charlieandi

Tack, vad gulliga ni är!

Vet inte om jag kanske var otydlig... men jag tänkte alltså att jag ska ta upp det hela med honom och inte rent allmänt på vårt gruppmöte - men under den tiden, då vi ändå har tid att sitta ner och prata utanför barngrupp (det är hopplöst att finna tid annars och jag tycker att det känns fel att under arbetstid i barngrupp diskutera sånt här - det ska inte behöva gå ut över barnen och de ska absolut inte behöva råka höra något!). Även om jag förvisso känner mig rätt less på hela situationen så tycker jag ändå att alla är värda en andra chans - han bör alltså få ett tydligt och klart uttalande ifrån mig och utifrån mitt perspektiv, så att han också har en möjlighet att förändra sig. Sker sedan ingen sådan så kommer jag definitivt gå till någon annan och 'be om hjälp'.

• FruLindström

Har du tur kanske han helt enkelt inte fattar vad han sysslar med och att du tar illa upp. Vissa kan ju va extremt trögtänkta och klantiga.....särskilt män =P

• charlieandi
    FruLindström skrev 2010-11-10 19:55:45 följande:
    Har du tur kanske han helt enkelt inte fattar vad han sysslar med och att du tar illa upp. Vissa kan ju va extremt trögtänkta och klantiga.....särskilt män =P
    Ja, jag hoppas på det. Att vi enkelt ska kunna lösa det här som två vuxna människor. Det blir en sån himla soppa om andra ska behöva blandas in. Drar mig dessutom lite extra för att göra just det - blanda in andra, då det ofta leder till dålig stämning rent generellt på en arbetsplats. Och oavsett hur jobbigt jag ibland må tycka att det är, så vill jag inte vara någon orsak till att alla andra också tycker att det är en lite halvtrist och tryckt stämning på jobbet.
  • FruLindström

Det skönaste är ju om man kan köra med raka rör!!!

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011