• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • En Anna

God morgon,
    Citrusfrukter och ingefära ska inhandlas idag :)
    FruLindström: kanske inte så dumt att ha något vid sängbordet. Peppar peppar så har jag fått sova två nätter i rad utan att vakna!! Helt underbart, första gången på 6 veckor :D

Känns som en evighet till v.12, (är i v 7+2 idag) men vi bestämde att vi berättar nog för familjen när vi fått svar på KUB-testerna och det får vi kanske någon vecka innan så då är det ju inte riktigt lika länge kvar :)
    Vet någon hur lång tid det tar? Vi ska göra VUL den 19/11 och sedan ska man ta ett blodprov vad jag förstår, hur länge dröjer det sedan? För då kanske vi får reda på svaret den 23/11 då vi ska på inskrivningen. Har ingen aning.. :/
    Tänk vad mycket tankeverksamhet det går åt till att fundera på allting :D
    Har pratat om spjälsäng, vagn, babyskydd och allt annat man kommer behöva, eftersom det är första barnet har vi ju INGENTING. Känns som det kommer bli dyrt... och sedan satt jag och kollade på försäkringskassans hemsida och räknade lite på föräldrapengen, inser ju att vi behöver spara pengar även för det eftersom vi vill va hemma ett tag. Det är inte lite pengar man förlorar även om man tar ut 5dgr/v :/ Så nu ska det sparas som tokar, men det är ju verkligen motiverande i alla fall :)

• En Anna

Läste på MVC's hemsida och där står det:
    "Allra bäst är det om blodprovet kan tas i vecka 10+0 och ultraljudsundersökningen kan
    utföras i vecka 12+0."
    Vi ska göra ultraljud i 12+3 så då är det väl först då i alla fall. Blir tokig :)

• skruttnorpan

En Anna: Jaha, nu känne rja gmig lite dum igen- vad är KUB-tester? Tungan ute

• MrsCL

Hej, jag hoppar också in här! Vi väntar första barnet och enligt uträkning på FL har vi BF 5/7. Är i v 5+5 idag.

BF
    24/6-11 En Anna
    1/7-11   Ideligen - Skaraborg
    1/7-11   FialOtta83 -Skåne
    5/7-11   Matece - Stockholm
    5/7-11  MrsCL 
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11   Lusen1
    7/7-11   Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

• Jenny7811
    FruLindström skrev 2010-11-08 07:33:47 följande:
    Vi har tänkt göra "tröjor" till våra familjer i julklapp. Köpa billiga enfärgade t-shirts och sen textilfärg.
    Så skriver vi t.ex Morfar, Moster, Farfar osv på dem. Och alla måste öppna dem samtidigt =)

I natt vaknade jag vid 3 (hade varit uppe och kissat några gånger innan) och hade sjukt ont i magen. Inte i "tjejmagen" utan i den "vanliga". Som kramper. Mådde jättekonstigt och misstänkte att jag inte skulle få sova mer.
    Men gick upp och hämtade en torr vanlig macka.
    Åt halva i sängen och la resten på nattduksbordet och sen gick det faktiskt sova vidare.

Så nu mera ska jag ha något ätbart vid sängen varje natt så kanske jag slipper denna sömbrist.
    Bara ett tips om det är någon mer som har samma problem! 

Nä, dags att bli klar för jobbet, känns lite halvnervöst. Förra veckan var ju höstlov, men nu har illamåendet smygit sig på lite ju.....jobbar med multihandikapp och man får vara beredd på dregel, kräk och sådant...men känns som jag börjar bli kvackemagad. Så hoppas dagen kommer gå bra....vill ju verkligen inte behöva berätta något än.

Tror jag går in i v8 (7+0) typ idag =)

Hej.. du och jag är i samma vecka ju
    Om en liten stund bär det av till barnmorskan-första besöket...SPÄNNANDE!!! Kramar
  • ernlia03

Hinner knappt med allt som skrivs. Flört Kan bero på att jag är rätt trött och ganska håglös rent ut sagt. Inte sån där förlamande trötthet att jag bara vill sova, utan snarare en ovilja och olust att ta mig för att göra något. Är mest bara grinig och irriterad, inget är kul just nu. Ingen rolig känsla när det enda man vill göra är att sitta på sitt fluffiga rosa moln och vara lycklig... Rynkar på näsan Överanalyserar allt framför allt maken säger och gör, ifrågasätter honom och han blir såklart lite less på det, då blir jag ännu mer funderande och börjar må dåligt för att han är less och jag har lyckats få honom att bli det. Ja, ni hör, hormonerna svallar. Glad

Jag kände heller inte så mycket fram till vecka 7, var lite hungrigare än vanligt och lite mer irriterad än vanligt. Brösten var svullna och ömma, men det var i princip allt. Sen mitt i allt en natt började jag må illa och det ordentligt. Låg och spydde, men har faktiskt inte spytt flera gånger sen dess. Har mest bara mått lite småilla konstant. Lyckas glömma bort det ibland, men äter jag inte på några timmar gör det sig ganska snabbt påmint. Verkar dock variera mycket från dag till dag. Ibland mår jag mest illa på morgonen, ibland på dagen, ibland på kvällen.

Tack och lov har jag fått sova helt ok. Jag vaknar lättare och har svårare att somna om än vanligt när maken stiger upp (ca 1,5 h tidigare än mig). Brukar oftast vara för kissnödig... Glad

Jag brukar vara rätt lätt att genomskåda i vanliga fall, men det är inte någon som ens har frågat om jag är gravid. De få jag har berättat för har dessutom blivit rejält överraskade, vilket jag inte trodde. Det är tydligen inte väntat att vi vill ha barn, även om jag är över 30. Kul att kunna överraska!

• Helle8202

Näe, man ska väl inte oroa sig I guess.... Ringde till barnmorskemottagningen idag för att hör lite om VUL,
    men hon menade på  att det görs mest om man har något speciellt att oroa sig för och tyckte att jag först skulle gå på inskrivningssamtalet och SEN ev boka en tid via barnmorskan.
    Ska dit i nästa vecka.. Dagarna går såååå långsamt! Glad

Jenny 7811: Guud va spännande! Kan vi kanske få en raport sen??

Fru Lindström: Kul idé det där med T-shirtarna. Ska ni fira med bådas familjer ni med?
    Vi tänkte kanske köpa med några extra ultraljudsbilder och packetera in som smällkaramellspaket, å även där låta alla öppna samtidigt. Skulle va så kul att se allas miner Flört .
    Hoppas det gick bra på jobbet med kräk och sånt..

• skruttnorpan

Det känns jätteskönt att så många säger att ni inte känt så mycket tidigt i graviditeten. Sprang precis omkring på jobbet och fick panik över att jag inte känner något!! Liiten lätt känsla i tjejmagen och har blivit lite småhungrig trots att jag åt en redig lunch ´för 2h sedan, men annars INGENTING. Måste väl sluta noja, men ändå...hoppas allt står rätt till bara.

Ernila 03- jobbigt att känna sig så less! Jag är mer uppe på rosa moln, men känner inget större sug efter att umgås med folk eller jobba (sitter ju här på familjeliv istället =P) Hoppas gravidhormonerna slår om och ger dig lite välmående snart!

• charlieandi

Ernlia03 - jag är likadan när det gäller min kille. eller för min del är det mer så att jag rätt ofta känner att jag inte ens vill att han tar i mig. jag vill vara ifred! skitkul för honom som försöker och anstränger sig och så blir det ändå heeeelt fel. men bara man pratar om det och är öppna med sina känslor, tror jag att man fixar det. :) hoppas jag... haha.

• emselott

Första här med..

BF
    24/6-11 En Anna
    1/7-11   Ideligen - Skaraborg
    1/7-11   FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11   Matece - Stockholm