• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena

Hej allihopa, kul med en grupp för föstföderskor.
    har BF 6 juli.

har konstant växtvärk och svårt att sova. 
    annars känner jag inte av graviditeten så mycket

bara jag som enbart funkar i slowmotion?

• linahelena
    charlieandi skrev 2010-11-12 16:19:14 följande:
    linahelena - välkommen
    tackar:)
  • FruLindström

Välkommen.
    Mått halv illa till och från även idag.

Men nu i em har vi suttit och kollat på olika graviditetsförsäkringar, vilken djungel.
    Hur tänker ni kring det??? 

• charlieandi
    FruLindström skrev 2010-11-12 18:41:36 följande:
    Välkommen.
    Mått halv illa till och från även idag.

Men nu i em har vi suttit och kollat på olika graviditetsförsäkringar, vilken djungel.
    Hur tänker ni kring det??? 
    Samma här, eller.. ok... jag har mått hel-illa. Började dock bra (alltid nåt!) vid frukost då jag fick i mig en grapefrukt + smörgås samt ett glas juice. Mer än vad jag ätit totalt på hela veckan typ. Haha. Men sen... kräktes mitt i lärliggande köpcentrum så nu känner jag mig inte så jättesugen på att över huvud taget vistas utomhus mer den här graviditeten

Jag har tecknat en gravidförsäkring hos if. Har ingen som helst koll på skillnader mellan de olika försäkringsbolagen utan det var bara slumpen som fick avgöra för min del. Viktigt för mig/oss var dock att försäkringen skulle täcka ev. medfödda skador/sjukdomar samt minst 6 månader efter det att bebisen är född. Av det lilla jag sett har iaf jag fått uppfattningen av att de flesta stora försäkringsbolag har ungefär samma 'innehåll' i sin gravidförsäkring.
  • FruLindström

Ja, många är lika....men ändå sjukt olika =S

Så huvudbry här i soffan!

Jag spyr ju inte....men jag mår illa om jag är hungrig och jag mår illa efter jag ätit....så en timme mellan målen mår jag bra, sen är jag hungrig eller mätt illamående och så rullar de på =P 

• charlieandi
    FruLindström skrev 2010-11-12 19:02:51 följande:
    Ja, många är lika....men ändå sjukt olika =S

Så huvudbry här i soffan!

Jag spyr ju inte....men jag mår illa om jag är hungrig och jag mår illa efter jag ätit....så en timme mellan målen mår jag bra, sen är jag hungrig eller mätt illamående och så rullar de på =P 
    haha, det är samma här... fast jag mår som mest illa precis när jag ätit. och så kaskadspyr jag ofta upp alt. DÅ brukar det däremot gå bra att stoppa i sig något och jag mår bra. skumt.
  • FruLindström

Usch, får va tacksam för bara illamåendet då hör jag =S

• En Anna

Har också "bara" illamående, lyckats att inte spy än :)

Har inte börjat kolla försäkringar men borde kanske det...

• skruttnorpan
    FruLindström skrev 2010-11-11 15:16:58 följande:
    I vårat landsting blir alla erbjudna KUB-test. Så vi har tänkt göra det, mest för att få det tidiga VUL:et, oroar oss väl inte direkt annars. 
    Men när vi blev erbjudna kändes det självklart.
    Kommer få tider för det när vi är på inskrivningen nästa fredag. 
    Jo, det är ju ett sätt att se det- man är ju himla sugen på att få se om allt står rätt till där inne Glad

M1986: KUB är ett sannorlikhettest för att se om barnet riskerar att födas med downs syndrom. man gör en bedömning utefter vissa mått på fostret samt ett blodprov på mamman och om dessa visar på hög sannorlighet för kromosomförändring går man vidare med ett fostervattens/moderkakeprov.

Själv mår jag fortfarande oförskämt bra, men jag förstår precis vad du menar; linahelena, känner mig verkligen ofokuserad och superslö i reaktionerna.
    Däremot har jag svårt att fatta att jag är gravid. Kom idag på mig själv med att vara hos sjukgymnasten och rehabträna på en vibrationsplatta, vilket man inte ska göra som gravid. Kom dock på mig efter en minut och körde inget mer. hoppas jag inte har förstört nåt nuObestämd
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011