• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • skruttnorpan

Vad spännande det här med havandeskapspenning. Någon som driver egen verksamhet och vet om man kan ansöka om detta som egen?
    Jag har min egen sjukgymnastverksamhet och gissar att jag inte kan dra runt och visa folk utfall och tunga knäböj  hela graviditeten ut, haha.

Var hos BM på inskriving idag och frågan om KUB-test kom upp. Hur tänker ni göra med det? Har ni diskuterart det med er partner innan? Vi hade nog inte riktigt ställt oss den frågan, men det kom fram att min kille är LIIIVRÄDD för att det ska vara något fel och vill inte behålla det i sånt fall...chok för mej...vet inte riktigt hur jag ska ställa mig nu...

• Skojsuss

ang havandeskapspenning, så tror jag knappt att jag kommer få det. jobbar på förskola, och det ärknappt några som får det beviljat tyvärr.. trots att vi har en hel del lyft, jobb på golvet, sitta på små stolar osv.. men man kan ju alltid chansa.. som jag mår nu, vågar jag knappt tänka på hur jag ska kunna orka.. hmms.l.

HUr är det med era magar? min har redan växt/ blivit rejält svullen... (eller inbillar man sig bara) men känns som det är svårt att dölja ända fram till jul...

Nu ska jag vilá lite, kom hem från jobbet för ett tag sen.. började kl 6 idag, så lite lagom segt nu... Vi höres säkert under kvällen!!!

• FruLindström

I vårat landsting blir alla erbjudna KUB-test. Så vi har tänkt göra det, mest för att få det tidiga VUL:et, oroar oss väl inte direkt annars. 
    Men när vi blev erbjudna kändes det självklart.
    Kommer få tider för det när vi är på inskrivningen nästa fredag. 

• M1986
    FruLindström skrev 2010-11-11 08:43:53 följande:
    Fy 16 mil, bor du uppåt i landet???? Eller varför så lång resa?
    Nej jag bor i Värmland. Närmaste bb är Karlstad och de är 8 mil en väg.
  • FruLindström

Men har ni ingen kvinnomotagning närmare?
    Vårat BB ligger 3-4 mil härifrån, men vi har en kvinnomottagning med gyn och barnmorskor här i Vetlanda där vi får skriva in oss. 

• M1986

Var på ultraljud idag (v6) och allt såg bra ut så här långt! Så himlans skönt att veta att de inte sitter på fel ställe iaf. Sen är de bara att hoppas att de flyter på men jag tror stenhårt på tredje gången gilt :)

Jag jobbar i butik och kan tycka att de är ganska ansträngande och stressigt vissa månader. Är de väldigt lugnt så blir jag enormt sliten i fötterna så jag vet inte alls hur de kommer att bli längre fram. Någon som jobbar i butik som fått havandepenning? Är en tjej som jobbar mitt emot mig som är ganska stor normalt sett och är väl i vecka 20 eller något och hon har verkligen problem med att gå. Vet att hon skickat in en förfrågan så de ska bli intressant å se om dne blir beviljad. Men tror nog de beror mycket på fall till fall.
    Annars funderar jag på att kanske ta ut semestern månaden före jag ska föda? men de är ju jättesvårt å veta det nu ifall man kanske blir sjukskriven.

Vad är Kub? Ingen som frågat mig om de...

• M1986
    FruLindström skrev 2010-11-11 16:09:31 följande:
    Men har ni ingen kvinnomotagning närmare?
    Vårat BB ligger 3-4 mil härifrån, men vi har en kvinnomottagning med gyn och barnmorskor här i Vetlanda där vi får skriva in oss. 
    Jo vi har ett sjukhus i denna staden också men de gör inte ultraljudundersökningar och man kan inte föda där så de är karlstad som gäller. De har en ultraljudsgrej i arvika (där jag bor) men den är så gammal så sist när jag fick utomkvedshavandeskapet så såg de ingenting och skyllde på att den var gammal så jag tyckte de var lika bra att gå på de säkra.

Skriver du in mig i första inlägget? 8/7 är de beräknat.
  • bcm
    M1986 skrev 2010-11-11 16:02:20 följande:
    Nej jag bor i Värmland. Närmaste bb är Karlstad och de är 8 mil en väg.
    vart i värmland bor du? :)
  • M1986
    bcm skrev 2010-11-11 16:35:40 följande:
    vart i värmland bor du? :)
    arvika :) Bor du också i värmland?
  • charlieandi

Skojsuss - jag kan inte säga att det direkt syns - annat än typ en pizza för mycket. däremot känns magen större och vartenda par byxor jag har sitter hårt och obehagligt. har bott i leggings och tunika senaste veckan men idag drog jag på mig ett par hårda jeans istället och helt seriöst, det gör jag aldrig om! Har haft personalmöte hela eftermiddagen och att sitta ner med byxor som nog får anses vara för små, var hemskt!

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011