• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FruLindström

Här händer det grejer =)

Bläää, ingen bra dag idag. Är också helt omotiverad till att jobba.
    Brukar verkligen älska mitt jobb, men numera känns det som tiden släpar sig fram och att jag mest bara är seg, trött och tjurig.

Blev dessutom tvungen att berätta för två av kollegorna i våran klass idag. De tyckte jag såg så trött, blek och hängig ut att de tänkte skicka hem mig. Men de lovade att vara tysta om det.

Jenny7811 skrev 2010-11-08 13:47:06 följande:
    Hej.. du och jag är i samma vecka ju
    Om en liten stund bär det av till barnmorskan-första besöket...SPÄNNANDE!!! Kramar
    Spännande, är ju inte helt hundra men enligt mina uträkningar så borde det vara v8 (7+0) typ idag.
    Inskrivningssamtal idag då?

Längtar så till vårat den 19/11. Då får vi förhoppningsvis datumet för VUL:et med.

• Jenny7811

Halloj på er.. Jobbnatt nu oxå.. Det gick bra idag, fick en äldre barnmorska som jag tyckte var såå mysig.. Lustigt nog hade min mamma henne, både när hon väntade mig och brorsan.. Fick ju en bok, diverse broschyrer..väga mig (burr) och ett samtal.. Ska gå dit igen om 4 veckor för provtagning.. Stora ultraljudet blir ca 17-18/ 1. Inget planerat VUL iallafall.. får hålla mig Glad
    Varit lite ulkig idag, brukar bli det när jag är hungrig eller stressar (jobbade ju natten som var o fick gå upp 13 inför besöket)
    När vi var klara där blev det Sibylla-burgare för att fira!! Är således som jag tänkte i v 8, BF 26/6.. Hej svejs på er

• FruLindström

Åh, vad spännande.
    Fick nog samma bok när jag var på hälsosamtal, heter "vänta barn"?!?!?

I natt har jag fått sova hela natten, eller vaknade när mannen kom hem från jobbet typ 24.00 men annars har jag sovit som en gris.
    Riktigt skönt!

Är det någon som vet om det finns någon infektionsrisk med att bada i inomhuspool???
    Gör ju det 1 gång i veckan med en av våra elever.
    Så kom och tänka på det nu idag när det var dax att packa badväskan.

Här på småländska höglandet har det kommit snö, så ska ni ut och åka, kör försiktigt!!!! 

• ideligen

Jag får plocka bört mig från BF listan, fått missfall Gråter var i v 6+3

• MrsCL
    ideligen skrev 2010-11-09 09:14:03 följande:
    Åh nej vad tråkigt!! Styrkekramar!
  • Helle8202

Ideligen: Fy va värdelöst!!  Fler styrkekramar!!
    Kanske kommer du igen snart. Bara att ta nya tag!

• M1986

Hej hej. Blev medlem idag så jag är helt ny :) Fått missfall i vecka 15 för 6,5 år sen och ett utomkvedshavandeskap för 4 månader sen, och i förra veckan så visade testet positivt så nu hoppas jag verkligen att detta kommer att gå bra. Ska på tidigt ultraljud på torsdag för att se så barnet ligger på rätt ställe. Verkar som att läkarna vill ha lite koll på denna graviditeten..

Om allt nu går som de ska så är de beräknat den 8 juli och då är vi på Big Power Meet i Västerås. Är där varje år så detta ska verkligen bli intressant. Vågar man åka dit då? Kanske måste föda där haha. Nej men är de inte väldigt vanligt att förstföderskor föder senare än beräknat? Fast det kanske man inte borde räkna med? ;)

BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11   Ideligen - Skaraborg
    1/7-11   FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11   Matece - Stockholm
    5/7-11  MrsCL 
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11   Lusen1
    7/7-11   Skojsuss
    8/7-11 M1986
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

• ernlia03
    ideligen skrev 2010-11-09 09:14:03 följande:
    usch och blä vad tråkigt! Tyvärr så händer det ju skrämmande ofta, men inte roligare för det. Rynkar på näsan Hoppas du snabbt kan försöka igen!
    charlieandi skrev 2010-11-08 17:11:31 följande:
    Ernlia03 - jag är likadan när det gäller min kille. eller för min del är det mer så att jag rätt ofta känner att jag inte ens vill att han tar i mig. jag vill vara ifred! skitkul för honom som försöker och anstränger sig och så blir det ändå heeeelt fel. men bara man pratar om det och är öppna med sina känslor, tror jag att man fixar det. :) hoppas jag... haha.
    Skönt att någon är likadan. Glad Det svänger väldigt fort och det är ju tur det, att det är bra emellanåt också. Men jag tror också på din strategi, att prata om det. Jag påpekade det för honom, att det måste vara svårt för honom att hänga med i svängarna när jag knappt gör det själv. Tungan ute
  • Helle8202

Hej och välkommen!

Då hoppas vi att det går vägen den här gången då. Glad
    Vad är Big power meet? Låter som nåt med bilar?
    Du ska nog inte räkna med att gå över, men de flesta förstföderskor gör det... 7-14 dagar ungefär.
    Många får även sättas igång.

Fru Lindström: Har aldrig hört att det skulle vara någon förhöjd infektionsrisk.. Allt är ju väl förslutet med slempropp osv. Däremot rekomenderas ju simning som en utmärkt form av motion under graviditeten.
    Tror du kan kan vara lugn, men det är väl alltid bäst "för oss ständigt oroliga" att kolla upp det först, å få det svart på vitt.

Jösses va jag har sovit inatt (by the way). Nästan exakt 12 timmar utan kisspaus.. Mycket skönt!

Här i Stockholm är det snöoväder så det passar väl perfekt att åka å inhandla ett par sköna, varma vinterkängor.

Hörs!

• Jenny7811
    FruLindström skrev 2010-11-09 07:32:21 följande:
    Åh, vad spännande.
    Fick nog samma bok när jag var på hälsosamtal, heter "vänta barn"?!?!?

I natt har jag fått sova hela natten, eller vaknade när mannen kom hem från jobbet typ 24.00 men annars har jag sovit som en gris.
    Riktigt skönt!

Är det någon som vet om det finns någon infektionsrisk med att bada i inomhuspool???
    Gör ju det 1 gång i veckan med en av våra elever.
    Så kom och tänka på det nu idag när det var dax att packa badväskan.

Här på småländska höglandet har det kommit snö, så ska ni ut och åka, kör försiktigt!!!! 
    Kollade upp det där med att bada med barnmorskan,eftersom vi var iväg och badade bubbel i slutet av oktober..Ingen som helst fara sade hon..däremot ska man undvika bubbelbad efter 6:e månaden..
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011