• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Jenny7811
    ideligen skrev 2010-11-09 09:14:03 följande:
    Jag får plocka bört mig från BF listan, fått missfall Gråter var i v 6+3
    Så ledsen för din skull.....
  • charlieandi

M1986 - jag personligen hade INTE chansat och åkt iväg till annan ort så nära kring bebisens ankomst. tycker till och med att det känns lite jobbigt att min kille eventuellt ska iväg och köra mc den 14-15 juni.. har BF den 24.

• Jenny7811

Snökaos här i Västra Götaland! Höll på att inte ta mig hem från jobbet imorse..sitter vid köksbordet och tittar ut.det verkligen vräker ner..vissa dagar är det mindre kul att ha hund Glad
    Var extremt trött inatt..undrar hur det kommer gå längre fram..
    Vi håller på och renoverar hemma,så nu måste jag strax åka och inhandla lite mer tapetklister, passar nog på att ta med vovvarna till hundrastgården,så kan de få rusa av sig rejäljt! Ha en bra dag på er, och kör försiktigt!! Kram

• skruttnorpan
    ideligen skrev 2010-11-09 09:14:03 följande:
    Jag får plocka bört mig från BF listan, fått missfall Gråter var i v 6+3
    Stor KRAM
  • M1986

Helle8202: Ja de får vi hoppas :) Du har helt rätt de är sveriges största bilträff (amerikanare). De sista åren har vi tagit med husvagnen och bott där onsdag-söndag. Nu vet vi ju inte riktigt hur vi ska göra. Kanske bara blir en dagstur så man kan vara med lite iaf men jag ska prata med doktorn när de närmar sig å så. Kan ju hända att datummet ändrar sig när man gör de riktiga ultraljudet men vi får se. Än är de länge kvar.

Charlieandi: Har inte bestämt mig helt hur vi ska göra. Man får nog se på det när de närmar sig hur man mår osv.

Hur mår ni andra i detta stadiet? Märker ni av graviditeten?
    Jag är illamående till och från. Vaknar 3-4 gånger om nätterna för att gå upp och kissa. Något jag aldrig gjort tidigare. Och brösten är så ömma att jag får skitont  efter att jag tagit av mig bh´n. Känns som att den borde vara på dygnet runt hehe för då känner jag inget. Är bara när jag släpper lös dom hehe ;)
    Har ni berättat för familj och vänner? Jag har bara berättat för mamma och syster som är de som står mig närmast. Berättar nog inte för andra förens jag fått veta mer på torsdag. Men så klart så vill man ju inte att alla ska veta när de är tidigt men bägge gångerna jag varit gravid innan så har min familj och bästa kompisar och arbetskamrater vetat om det från början. Nu väntar jag lite..

• skruttnorpan

åh, jag känner typ ingenting, typ mindre nu än för ett par dagar senRynkar på näsan börjar bli nojjig nu faktiskt...

• charlieandi

Skruttnorpan - så länge du inte blöder eller har magsmärtor tycker jag att du gör bäst i att inte oroa dig. symptomen kommer och går så bara för att du just nu inte känner något behöver det inte betyda något negativt. men det är lätt att säga, vet själv hur jag kände under några dagar när jag kände mig ogravid och som vanligt.

• FruLindström

Här har vi med snökaos.

Någon mer som blivit virrigare???
    Tappar bort mina nycklar, telefon, vattenflaskor och allt möjligt.

Idag gick jag hem från jobbet utan nycklar....som tur är har syrran reservnycklen hem till oss så kom in iallafall. Men kan inte ta bilen för att åka och träna hund....men är nog lika bra det i detta vädret =S 

• Skojsuss

Jag har också blivit virrigare=) glömmer bort en massa saker... hmms ja brukar alltid ha stenkoll på läget. både min mamma och kollegor har kommenterat att jag blivit glömsk... undra om de misstänker något (har inte berättat). enligt beräkningarna här är jag i vecka 5 + 4 idag! Spännande!

Ideligen: Ne, fy va tråkigt med missfall! Hur märkte du det?

Nästa torsdag ska jag på inskrivningssamtal, längtar!!!

Här rengar det som bara den, gjort sen igår kväll, seegt!

• FruLindström
    Jenny7811 skrev 2010-11-09 13:05:04 följande:
    Snökaos här i Västra Götaland! Höll på att inte ta mig hem från jobbet imorse..sitter vid köksbordet och tittar ut.det verkligen vräker ner..vissa dagar är det mindre kul att ha hund Glad
    Var extremt trött inatt..undrar hur det kommer gå längre fram..
    Vi håller på och renoverar hemma,så nu måste jag strax åka och inhandla lite mer tapetklister, passar nog på att ta med vovvarna till hundrastgården,så kan de få rusa av sig rejäljt! Ha en bra dag på er, och kör försiktigt!! Kram
    Min hund har fått köra sök efter kvällsmaten i hela lägenheten ikväll....plus en kvart snöbollskrig ute. Så nu är hon utslagen. 
    Grymt skönt att man kan ge dem ordentligt med hjärngympa utan att gå ut ;)
    Husse hade dessutom som tur är varit ute i över en timme på fm.

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011