• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • skruttnorpan
    ideligen skrev 2010-11-10 17:22:46 följande:
    Jag behövde inte plocka bort mig ur tråden.. det var inget missfall, var inne på gyn idag och såg ett pickande hjärta. dock har jag inte 1/7 som BF längre utan 7/7..
    GUUUUD, va UNDERBAAART! Grattis och välkommen tillbaka! Superglad för er skull!
    Kram
  • Lycka 89
    bcm skrev 2010-11-10 18:31:57 följande:
    Ja, gud ja! ingen arbetskompis som behöver veta något nu, alla brukar vara så nyfikna när det är ett viktigt samtal :p ringde dom upp en bra tid?
    Dom ringde upp 5 min innan jag gick in på jobbet så vart perfekt :)
    fick tid den 15 dec, dom ansåg nog att jag inte verkade nervös, tänk vad fel dom kan ha :P
    nu är det gjort iaf :)
  • Jenny7811

Morrn! Blev precis som igår, jag vaknar när sambons klocka ringer och kan inte somna om..
    Nedrans!!! Kommer bli en låång kväll på akuten..Gäsp!
    Härligt att höra att Ideligen är tillbaka i matchen Skrattande 
    Var ute och käkade igår med en väninna..hon anade ingenting trots att jag körde..vi satt t.o.m med våra almenackor och försökte hitta en partykväll som passar oss båda.. ljugljugljuuuug.. 4 veckor tills vännerna får veta, och nästa söndag berättar vi för familjen...
    Tror jag ska göra ett försök att somna om.. Hej svejs

• FruLindström

Jag var ju sådan hela förra veckan, vaken runt 05.00.
    I natt har jag sovit som en gris igen.....somnade innan 22.00 och klockan ringer 06.30, så nästan 9 timmars sömn =)
    Men var kämpigt innan frukosten blev klar idag....mådde riktigt illa.
    Men så fort den är i magen så lugnar det sig lite.

Jag räknar ner dagarna till julafton nu, imorgon är det bara 6 veckor kvar ;) Har blivit som ett barn igen bara för att vi äntligen ska få berätta då ;) 

• En Anna

Härligt Ideligen, välkommen tillbaka! Välkomna och grattis alla nya :)

Har också svårt att sova och vaknar av att jag är kissenödig, är bortskämd med att sova bra så det är lite jobbigt :)
    Denna vecka har jag inte mått lika illa, nästan så jag blir orolig, men försöker njuta.

Vi kommer nog berätta lite tidigare än jul för våra familjer, men det känns ändå långt kvar, har ju inte berättat för någon än :)

• FruLindström

Tji fick jag, illamåendet vill inte lägga sig idag.
    Eftersom en elev är ledig, så stannar jag hemma med gott samvete, behövs ingen vikarie.

Så ska sitta här på FL hela dagen ;) 

• FruLindström

Funderar på en grej, vad jobbar ni med? Någon mer som tänkt söka havandeskapspenning? 

• M1986

För oss har de gått exakt 12 veckor på julafton så de är först då man kan berätta. Nu vet ju redan de närmsta om det men det är ju en hel del släkt till som borde informeras. Nu ska jag snart åka till gynmottagningen, bävar mig för å åka 16 mil i detta väglaget men de ska bli skönt att förhoppningsvis få ett svar :)

Har funderat på de där med havandepenning. Inte så insatt i de men man kan bara ta ut de max två månader innan födseln om man är dålig och inte klarar jobba va? Har läst att de är väldigt svårt att få ut dom pengarna då försäkringskassan i många fall tycker att man klarar jobba trots läkare som intygar att de inte skulle gå.

Känns som att min chef borde få veta snart, hon vet att vi försöker och har sagt att hon vill veta med en gång men jag känner att jag vill få svar först på att de är på rätt ställe å så. Kommer nog bli svårt för henne med schemaplanering eftersom att hon innan mars ska ha in semesteransökningar. När borde man ha semester i år? Kan man spara hela semestern till nästa år? och så är de ju svårt och veta om man blir sjukskriven innan osv. Ska väl säkert lära upp någon ny å så så de är mycket planering..

• FruLindström

Det beror på yrke har jag fattat det som ang havandeskapspenning.
    Har man ett tungt jobb med mycket lyft och så ska man få havandeskapspenning.
    Våran pedagog i klassen fick det i våras.
    Jag jobbar ju på särskolan med multihandikappade. Mycket lyft och dumma arbetsställningar på backen.
    SÅ hoppas jag ska få igenom det även om man får vara frisk och pigg annars i kroppen. 

• FruLindström
    M1986 skrev 2010-11-11 08:28:57 följande:
    För oss har de gått exakt 12 veckor på julafton så de är först då man kan berätta. Nu vet ju redan de närmsta om det men det är ju en hel del släkt till som borde informeras. Nu ska jag snart åka till gynmottagningen, bävar mig för å åka 16 mil i detta väglaget men de ska bli skönt att förhoppningsvis få ett svar :)

Har funderat på de där med havandepenning. Inte så insatt i de men man kan bara ta ut de max två månader innan födseln om man är dålig och inte klarar jobba va? Har läst att de är väldigt svårt att få ut dom pengarna då försäkringskassan i många fall tycker att man klarar jobba trots läkare som intygar att de inte skulle gå.

Känns som att min chef borde få veta snart, hon vet att vi försöker och har sagt att hon vill veta med en gång men jag känner att jag vill få svar först på att de är på rätt ställe å så. Kommer nog bli svårt för henne med schemaplanering eftersom att hon innan mars ska ha in semesteransökningar. När borde man ha semester i år? Kan man spara hela semestern till nästa år? och så är de ju svårt och veta om man blir sjukskriven innan osv. Ska väl säkert lära upp någon ny å så så de är mycket planering..
    Fy 16 mil, bor du uppåt i landet???? Eller varför så lång resa?
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011