• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    skruttnorpan skrev 2010-11-12 20:17:45 följande:
    Jo, det är ju ett sätt att se det- man är ju himla sugen på att få se om allt står rätt till där inne Glad

M1986: KUB är ett sannorlikhettest för att se om barnet riskerar att födas med downs syndrom. man gör en bedömning utefter vissa mått på fostret samt ett blodprov på mamman och om dessa visar på hög sannorlighet för kromosomförändring går man vidare med ett fostervattens/moderkakeprov.

Själv mår jag fortfarande oförskämt bra, men jag förstår precis vad du menar; linahelena, känner mig verkligen ofokuserad och superslö i reaktionerna.
    Däremot har jag svårt att fatta att jag är gravid. Kom idag på mig själv med att vara hos sjukgymnasten och rehabträna på en vibrationsplatta, vilket man inte ska göra som gravid. Kom dock på mig efter en minut och körde inget mer. hoppas jag inte har förstört nåt nuObestämd
    skönt att höra att det är fler som mår ungefär lika som mig:)

tror inte dom är så himla känsliga faktiskt. man har ju gjort massor med grejjer man inte får innan man blev medveten om att den lilla fanns där inne. jag har ju både rökt regelbundet, haft några blöta utekvällar och jobbat ihjäl mig på jobbet, tills i måndags när jag fick reda på att jag var gravid.

min storasyster sa en bra grej till mig när jag nojjade till henne om missfall.
    att om kvinnor i världen som svälter, blir våldtagna, lever i misär och krig,
    klarar av att föda friska barn så är det nog ingen fara för min bäbis heller:)
  • charlieandi
    linahelena skrev 2010-11-12 20:26:29 följande:
    skönt att höra att det är fler som mår ungefär lika som mig:)

tror inte dom är så himla känsliga faktiskt. man har ju gjort massor med grejjer man inte får innan man blev medveten om att den lilla fanns där inne. jag har ju både rökt regelbundet, haft några blöta utekvällar och jobbat ihjäl mig på jobbet, tills i måndags när jag fick reda på att jag var gravid.

min storasyster sa en bra grej till mig när jag nojjade till henne om missfall.
    att om kvinnor i världen som svälter, blir våldtagna, lever i misär och krig,
    klarar av att föda friska barn så är det nog ingen fara för min bäbis heller:)
    Vilken klok syster du har!
    För det är ju så. Om andra, med sämre livsvillkor och förutsättningar, klarar av att föda friska barn så ska nog våra bebisar överleva en blöt utekväll innan vi visste om graviditeten Och skulle det sedan gå snett, så är det knappast på den blöta utekvällen eller minuten på vibratorplattan som är orsaken till missfallet. Även om man så klart nojar och oroar för ALLT i alla fall
  • skruttnorpan

haha, härlig syster du harSkrattande
    är lite nojig då jag kämpat ett år med att bli gravid, är så himla lycklig nu och vill bara få fortsätta vara det. Men det är sant...en skakig minut ska den lillx väl klara, haha.

Ja-a du...annat än slow motion-känslan kan jag inte skryta med många symptom. Extra flåsig när jag tränar och hungrig lite oftare bara...
    Känner du något mer än trögheten?

• linahelena

växtvärk/molvärk och har lite svårt att sova.
    kanske ytte pyttelite ont i brösten om jag verkligen känner efter.
    men mest påtagligt är trögheten. skulle kunna sova flera dygn utan att bli nå piggare tror jag:)

• FruLindström

Jag tror mitt illamående bara bli värre och värre =S
    Va glada ni som är pigga, "skröt" om hur pigg ja va förra veckan =P Men nu börjar det hända grejer ordentligt. Kan inte sova på mage heller, då tuttarna gör SJUKT ont!

Kul det där med förvirrad och seg. Jag gjorde en riktig klumpig grej igår på jobbet.
    En kollega som jobbar som lärare i en annan särskoleklass har två elever (killar) som tar studenten i sommar. Och nu har funderingarna kommit om de ska gå på balen.
    Tyvärr är det ju så att de inte kan vara med i lottningen ihop med de övriga, för det kan få väldigt fel reaktioner om någon tjej verkligen INTE villl gå med dem (de har bara lättare begåvningshandikapp, så det syns inte på ytan, men märks när man känner dem och pratar med dem) . 
    Så nu tänkte de fråga mig och en till som bara är 25 om vi ville ställa upp (balen är i slytet av maj/början av juni). Ser ju inte alldeles för gamla ut, då vi är yngst i arbetslaget  (jag ser dessutom mycket yngre ut än vad jag är =P).
    Åh va kul tycker ju jag, blablabla. Sen kommer frågan om jag kanske möjligt kan få på mig min klänning jag hade på balen för 6 år sen:
    "JA det tror jag, eller fanfanfanfan...."hissen går ända upp".
    Läraren bara skrattar hoppar på stället och säger jag tror jag vet varför.

Snacka om att vara klumpig......haha! 

• skruttnorpan

FruLindström: Haha, ja- det är ju svårt att ställa om och fatta vad som händer...tydligen även om man mår illa dåSkrattande
    Kul ändå att få gå på bal igen! Det händer ju lixom inte varje dag!

Berättade för mina föräldrar igår- GUD vad skönt det känns! Dels att få dela glädjen med dem just nu, men också att veta att dom finns där om något händer. Skönt också att morsan inte kände ett dugg innan v8 och att hon kunde träna elitseriefotboll fram till 5e månaden utan större besvär...hoppas på ärftlighet där Tungan ute

• Bellabu

Hej! tänkte titta in här! vilken rolig tråd där alla väntar första barnet!
    Plussade själv för några dagar sedan. BF 16/7. =)
    Känner dock typ ingenting! =/

• Jenny7811

Fru Lindström: Har PRECIS samma problem med mina tuttar..gudars!! Eller som när man tar av sig bh´n efter en dag..så ömma!!
    Är nog rätt pigg ändå..på dagarna! Kvällarna är jag helt klubbad..ska ha myskväll och ta ett dopp i vår Jacuzzi, senare, men då måste jag nog vila middag, för annars är jag inget kul sällskap...
    Kräks varje morgon,men mår ändå inte så illa..det bara kommer..innan jag ätit,tur det iallafall..på måndag går jag in i vecka 9..och nästa söndag avslöjar vi för familj och syskon... LÄNGTAR!

• JoJJan

Halloj!

Jag hoppar in på denna tråden me =)

Roligt me ett gäng förstföderskor! Jag är beräknad 5 juli... är i vecka 7 nu (6+3)

Jag mår illa, men kräks inte (ännu) är supertrött hela tiden.. lägger mig jättetidigt på kvällarna... o vaknar såklart supertidigt på morgonen... brösten ömmar nått fruktansvärt!

...va kul o se vad ni andra har för känningar... jag tolkar kroppen hela tiden nu... vad jag än känner så är det nog grav.känningar =)

• En Anna

Välkomna alla nya och grattis!

Jenny7811: kul att vi är så lika i tiden, jag går in i v.9 idag :) vi har ju bestämt att inte berätta förrän v.12 känns som en evighet :/ men dagarna går ju faktiskt framåt, även om det är långsamt.

Längtar till fredag, brukar jag ju alltid göra, men nu på fredag är det VUL, så spännande. Har ju ingen aning om hur det går till så e lite nervös :/ Hoppas att Liten mår bra!

Igår sov jag hela kvällen, inget roligt sällskap alls, men tänkte försöka idag :)
    Hur är er helg annars?

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011