• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • charlieandi
    En Anna skrev 2010-11-13 12:45:41 följande:
    Välkomna alla nya och grattis!

Jenny7811: kul att vi är så lika i tiden, jag går in i v.9 idag :) vi har ju bestämt att inte berätta förrän v.12 känns som en evighet :/ men dagarna går ju faktiskt framåt, även om det är långsamt.

Längtar till fredag, brukar jag ju alltid göra, men nu på fredag är det VUL, så spännande. Har ju ingen aning om hur det går till så e lite nervös :/ Hoppas att Liten mår bra!

Igår sov jag hela kvällen, inget roligt sällskap alls, men tänkte försöka idag :)
    Hur är er helg annars?
    Jag går också in i vecka 9 idag, så då är vi fler som är i fas Kul!

Har ni andra också börjat drömma om bebisen/graviditeten?

I natt drömde jag att jag födde vår bebis nu, i vecka nio. Den 'ploppade' bara ur mig när jag var på toaletten. Det var en superliten bebis men ändå fullt utvecklad. Med valkiga lår och en tjock söt liten mage. Haha. Dock fick jag för allt i världen inte klippa av navelsträngen fast jag minns aldrig riktigt varför. Bebisen var även död när den kom ut. Hade sån ångest när jag vaknade och innan jag hade hunnit inse att allt bara var en dröm... och att bebisen inte alls ploppat ut, utan är kvar där inne i magen och (förhoppningsvis!) har det bra.

Vid annat tillfälle har jag även drömt att jag födde en pyttebebis (typ size vecka nio) men att den överlevde och att jag fick amma den precis som  vanligt.

Man undrar ju vad det är man egentligen går runt och tänker på om dagarna? Haha. Drömmarna ska ju vara en avspegling men mina är ju smått galna
  • M1986

Hej hej. Kul att läsa att de hänt så mycket sedan jag var inne i förrgår =) Jag har ocks funderat lite på det där med gravidförsäkring men har ingen som helst koll på när man brukar teckna det eller vart? Täcker det missfall också? Såg när jag blev medlem här att man kunde teckna någon gratis men jag har så svårt för att tro att saker verkligen är gratis..

När de gäller mig så har jag fortfarande grymt ont i brösten och de känns som att de vuxit som bara den. Bh´n jag har nu (65G) känns väldigt liten :( Tom sambon sa att jag borde köpa större bh nu. Hmm..
    Är också mycket mer illamående nu för tiden än i början. Och idag på jobbet så kände jag mig väldigt seg och sleten! Somna när jag kom hem. Tur att man har något att skylla på hehe.

• skruttnorpan

Hörrni, jag måste få bolla...
    Är det någon som haft blödning tidigt i graviditeten? Var på toaletten igår och det kom någon form av rosablandad flytning när jag torkade mig. så var det vid typ 3 toalettbesök. Har suttit som på nålar sen igår i rädsla för att det ska dra igång mer. Hur har det varit för er?

• En Anna

Skruttnorpan: jag har inte haft någon blödning, men kollar varenda gång jag är på toaletten. Det sägs ju att det är ganska vanligt att blöda i början, dels för att slemhinnorna är sköra och för att kroppen håller på att ställa om sig, så det är oftast inte farligt om det kommer lite rosablandad flytning, men blir det rikligt eller gör ont ska man uppsöka läkare. Håller tummarna för att allt är bra!

• Jenny7811
    skruttnorpan skrev 2010-11-14 07:47:33 följande:
    Hörrni, jag måste få bolla...
    Är det någon som haft blödning tidigt i graviditeten? Var på toaletten igår och det kom någon form av rosablandad flytning när jag torkade mig. så var det vid typ 3 toalettbesök. Har suttit som på nålar sen igår i rädsla för att det ska dra igång mer. Hur har det varit för er?
    Händer ofta efter sex..sköra slemhinnor, ingen fara..
  • En Anna

Charlieandi: kul att vi ligger så lika i tiden!! :) Ska du göra VUL snart?

• xxoxxo

God morgon på er! Grattis till alla blivande föräldrar!

Jag var på läkarbesök i torsdags den 11/11 och fick göra ett invärtes ultraljud. Och mycket riktigt så är jag gravid. Har känt på mig det ett tag, men varken vågat eller haft råd till att köpa test och kolla. Testade för ett tag sen, men då fick jag negativt på 4 test. Iaf så är jag i slutet på vecka 5 tror jag. Läkaren sa att jag var i vecka 5, men iom att mensen har krånglat så håller jag inte riktigt koll på när jag hade första dagen sista gången =S
    Så jag räknar att jag går in i vecka 6 i morgon så får de rätta mig när jag är på återbesök =)

Det som gjorde mig mest misstänksam var mina bröst. De är såå ömma, svullna på dagarna, tunga.. Sen mensen som var 1½ vecka sen. Men den tänkte jag inte lika mkt på då den var 3 veckor sen förra gången.. Jätterörigt. Har dåligt samvete för att jag drack så mkt alkohol förr förra helgen då det var Halloweenfirande. Men det blev inget. Var som att dricka saft =S

Jag hoppas för allt i världen att grynet stannar i magen.

En fråga om nån vet.. När ska jag börja med folsyra? Morsan säger att hon aldrig hört talas om nåt sånt och syrran tkr inte att jag ska börja med nåt först i vecka 12 då jag är mer säker. Men om jag kan minska risken för missfall så gör jag allt!

Kram till er!

• M1986

Jag har verkligen känt att magen och brösten blivit större men igår ställde jag mig på vågen och fick en liten chock. Har gått upp 4 kg redan!! Vägde mig för ungefär två veckor sen så ja det är säkert. Har ni gått upp något? Känns som att jag kommer att bli väldigt stor och redan nu får jag nog börja inhandla större kläder för att försöka dölja till iaf v12=julafton.

• JoJJan

I natt har jag sovit jättedåligt!! Säkert varit uppe varannan/var tredje timma o gjort nått... Ligger inte bekvämt på nått sätt! Så himla jobbigt.

Xxoxxo: folsyra ska du börja med direkt... Sa inte BM det? Det är viktigast att fostret får det i början sa de till mig. Jag äter ACO Kvinna tabletter de har tillräckligt med folsyra i sig.

M1986: jag har oxå gått upp i vikt( känner det) jag har inte vägt mig ännu, men magen är svullen o rund. Konstigt att det syns så tidigt.

• xxoxxo

JoJJan: Jag har inte pratat med nån barnmorska. Det var en förlossningsläkare tror jag som undersökte mig. Jag ska tillbaka om ca 10 dagar och kolla. Måste ringa på måndag om en tid. Blir bara lite osäker när en del säger en sak och min syrra säger en annan..

M1986: Jag vägde mig förra helgen hos min syster och vägde då 60,7 kg.. Jag har aldrig vägt över 59 typ. Också en anledning till varför jag undrade en del. Nu sist jag vägde mig, i torsdags så vägde jag 59.9 kg med kläder och utan att ha ätit.. Ingen enorm viktuppgång, men jag tror det kommer mer inom kort =) Jag är annars livrädd för att gå upp i vikt, men just nu känns det som att ingenting gör nåt så länge livet fortsätter utvecklas i min mage.

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011