• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • M1986

JoJJan: Ja jag tycker också det är konstigt att de är så mycket men de är de vågen säger. Visseligen så hade jag ätit några timmar tidigare så jag kanske borde väga mig nu innan mat igen. Men jag minns att jag gick upp väldigt mycket första gången men då hann jag ju till vecka 15 innan de var över.

xxoxxo: Är säkert olika hur mycket man går upp och de känns redna nu som att jag kommer att bli enorm. Är egentligen ganska liten. Vägde 54kg från början och igår 58kg. Kom på att jag hade ätit några timmar tidigare så jag ska gå å väga mig nu för att se om de bara var maten..?

• charlieandi

En Anna - Jag har inte bokat någon privat tid för VUL. Ska till barnmorskan på inskrivningssamtal nu på tisdag och om KUB erbjuds kommer vi att tacka ja till det. Annars väntar vi till det stora rutinultraljudet. Har du gjort/ska göra VUL?

• charlieandi

Angående det här med vikt. Jag vägde mig i morse och insåg att jag gått ner ungefär två kilo. Kräks ju en hel del så det var ingen direkt överraskning. Kändes dock skönt att det bara var två och inte fler kilon. Min mamma gick nämligen ner 10 kilo under de första 12 veckorna när hon väntade mig. Mardröm!!!!

• FruLindström

Ojojoj, här händer det grejer =)

Jag går med in i v 9 imorgon, vi är många runt samma tid, kul!
    Längtar så till fredag, inskrivning och kommer även då få tiden för vårat VUL vi ska göra till KUB-testet.

Vi äger som tur är ingen våg.....vill inte veta hur mycket jag har gått upp =P

Var i Växjö igår med min syster, hittade inga mamma-byxor, kändes fånigt när jag väl stod där på den avdelningen....så fick bli ett par leggings i strl M istället för S som jag brukar ha.

Hittade även en sjukt söt body på HM med texten I love (hjärtan) Dad.
    Så den ska mannen få i ett av sina paket i hans adventskalender =)

Annars mår jag ganska bra idag....men har en fruktansvärd molvärk =S 

• M1986

Fru Lindström: Vad gulligt present mannen din ska få :) Kul att ni byter advendspaket. Kanske ska lägga upp det för sambon jag med hehe. Fast jag tror inte att jag får så bra saker så de kanske är bättre att jag köper de där småsakerna själv ;) Men tanken är ju fin.
    Tror också jag får köra med Leggins i storlek M istället för XS/S jeansen känns redan trånga :(

Jag å sambon gick igenom min bebiskartong idag för att se vad vi redan har och de börjar ju bli en del fast än är det mycket kvar att införskaffa. Hur ligger ni till på den fronten? När kommer ni börja att köpa kläder och allt som behövs. Köpte nappar häromdagen och strumpor hehe :)

• En Anna

Kul att vi är fler som ligger så lika i tiden!!

Har inte någon våg hemma så jag har ingen koll på om det hänt något med vikten. Tycker jag äter hyffsat som vanligt även om jag mår illa, men har ännu inte kräkts, skönt!!

Va på hälsosamtal för några veckor sen och då bokade bm in VUL nu på fredag och inskrivning tisdagen därpå och sedan UL den 14/12. Så mycket roligt att se fram emot :)

Vi har inte köpt något alls till Liten ännu. Vill vänta ett tag till, men alla är vi olika :)

• M1986
    En Anna skrev 2010-11-14 14:37:43 följande:
    Kul att vi är fler som ligger så lika i tiden!!

Har inte någon våg hemma så jag har ingen koll på om det hänt något med vikten. Tycker jag äter hyffsat som vanligt även om jag mår illa, men har ännu inte kräkts, skönt!!

Va på hälsosamtal för några veckor sen och då bokade bm in VUL nu på fredag och inskrivning tisdagen därpå och sedan UL den 14/12. Så mycket roligt att se fram emot :)

Vi har inte köpt något alls till Liten ännu. Vill vänta ett tag till, men alla är vi olika :)
    Vad kul att du fått så många datum att se fram emot. Jag har bara hälsokontroll inplanerad nästa måndag och först då skulle vi boka tid för inkrivning och då är de ju bara två veckor kvar till 10veckor så jag hoppas det finns ledig tid då. Tid för Ul brukar man väl få i posten? Fick iaf de första gången jag var gravid, fast jag fick ju avboka den pga missfall i v 15 :(
  • JoJJan

Xxoxxo: då missförstod jag dig... BM som du ska prata med berättar säkert för dig hur du ska göra med folsyran. Min BM rekommenderade ACO Kvinna tabletter.

Är det någon mer som går in i vecka 8 nästa vecka?

• skruttnorpan
    Jenny7811 skrev 2010-11-14 08:48:10 följande:
    Händer ofta efter sex..sköra slemhinnor, ingen fara..

Haha, ja- tyvärr är sambon i Danmark på white sensation så sex kan inte vara en anledning, haha...får hoppas på att de kan spontankrackelera eller att jag tog i lite för mkt när jag tränade...eller nåt. Håller tummen stenhårt i alla fall.

Tack för din tumme, En Anna!

Gu, va kul att ni börjar märka viktuppgång! Är ni runt v8-9 eller? (FruLindström, xxoxxo, M1986...)

• linahelena

Hur mår alla idag?

Jag är så glad för min sambo har äntligen släppt den värsta rädslan för missfall och börjat glädja sig åt lilla bönan:)

själv traderar jag för fullt, roligt att kika på lite allt möjligt. å bra om man får tag i allt billigt:)

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011