• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FruLindström
    M1986 skrev 2010-11-14 13:32:16 följande:
    Fru Lindström: Vad gulligt present mannen din ska få :) Kul att ni byter advendspaket. Kanske ska lägga upp det för sambon jag med hehe. Fast jag tror inte att jag får så bra saker så de kanske är bättre att jag köper de där småsakerna själv ;) Men tanken är ju fin.
    Tror också jag får köra med Leggins i storlek M istället för XS/S jeansen känns redan trånga :(

Jag å sambon gick igenom min bebiskartong idag för att se vad vi redan har och de börjar ju bli en del fast än är det mycket kvar att införskaffa. Hur ligger ni till på den fronten? När kommer ni börja att köpa kläder och allt som behövs. Köpte nappar häromdagen och strumpor hehe :)
    Vi byter inte....jag gör det för honom....han har inte fantasi till det tror jag =P Och jag tycker det är så kul med hemligheter ;)

Men det är ofta bara små lappar med tex: "jag älskar dig för att....." Så inte så många köpta saker, men några enstaka. 

Jag går in i v 9 (8+0)idag, tror jag! Får väl veta 100% sen på VUL.
    Mår inte så illa än så länge idag, men va inte kul att gå ut med hunden en timme mellan 05.30-06.30, i regn. Lagom rolig och motiverad matte =P 
  • EmochCh

Hej!
    Jag väntar mitt första i juli! så nervös men känns otroligt bra!
    Hittills mår jag bra.. känner inte så mkt mer än molvärk och i brösten.. när började ni känna era föersta symptom?

• Bellabu

Hej!
    är bara i vecka 5+2 men har gått upp redan. vet inte precis vad jag vägde innan men säkert 1-2 kilo upp..
    ömma bröst, kissnödig HELA tiden och kvällstrött.. men dock mer morgonpigg än jag brukar..??

• Helle8202

Jösses va här händer grejer! Kul! : )
    Massa nya är det oxå.. Grattis!

Jag går in i vecka 7 på ons och är fortfarande fundersam över att jag mår så bra. Ska på inskrivning på ons , och får vi inte ett KUB-test inbokat då (där VUL ingår) så kommer jag nog att boka tid hos någon privat typ mammamia.
    Kommer ju inte kunna slappna av förrän jag vet att allt e som det ska. Och kanske då kan njuta av att vara "symtomfri" .

Igår berättade vi för mina föräldrar (hans får veta till jul, då vi ska fira den med dom i norrland) .
    Vart riktigt lyckat faktiskt! Hade gjort ungefär som en liten skattjakt till mamma, vid varje station fick hon ytterligare en ledtråd och tillsist ett kort med lite rim i . Pappa fick bara ett kort med rim, men han  satt ändå å läste det 4 gånger utan att fatta. När han tillslut förstod satte han nästan i halsen, vart alldeles tårögd å började ropa på mamma som fortf var å letade sina ledtrådar.
    Så vi fick säga åt honom att försöka hålla masken en stund till  Glad .
    Mamma är 67 och trodde väl aldrig att hon skulle få nåt barnbarn, så hon vart alldeles till sig och stod å studsade och klappade i händerna. haha

Hur som helst så var det roligt att berätta och det känns bra att dem vet (även om det inte skulle gå vägen).
    Nån mer som funderat på nåt roligt sätt att berätta på?

• M1986
    Helle8202 skrev 2010-11-15 10:31:33 följande:
    Jösses va här händer grejer! Kul! : )
    Massa nya är det oxå.. Grattis!

Jag går in i vecka 7 på ons och är fortfarande fundersam över att jag mår så bra. Ska på inskrivning på ons , och får vi inte ett KUB-test inbokat då (där VUL ingår) så kommer jag nog att boka tid hos någon privat typ mammamia.
    Kommer ju inte kunna slappna av förrän jag vet att allt e som det ska. Och kanske då kan njuta av att vara "symtomfri" .

Igår berättade vi för mina föräldrar (hans får veta till jul, då vi ska fira den med dom i norrland) .
    Vart riktigt lyckat faktiskt! Hade gjort ungefär som en liten skattjakt till mamma, vid varje station fick hon ytterligare en ledtråd och tillsist ett kort med lite rim i . Pappa fick bara ett kort med rim, men han  satt ändå å läste det 4 gånger utan att fatta. När han tillslut förstod satte han nästan i halsen, vart alldeles tårögd å började ropa på mamma som fortf var å letade sina ledtrådar.
    Så vi fick säga åt honom att försöka hålla masken en stund till  Glad .
    Mamma är 67 och trodde väl aldrig att hon skulle få nåt barnbarn, så hon vart alldeles till sig och stod å studsade och klappade i händerna. haha

Hur som helst så var det roligt att berätta och det känns bra att dem vet (även om det inte skulle gå vägen).
    Nån mer som funderat på nåt roligt sätt att berätta på?
    Vilket roligt sätt att berätta det på :) Var jättekul att läsa. Min närmaste familj vet ju om att vi försöker/försökte och har vetat om de andra graviditeterna med en gång så denna gången skickade jag en del sms till syrran och mamma. Först ett J sen ett A sen ett G, Ä, R, G,R,A,V,I,D och de var också ganska kul då bara efter två sms så skicka de å fråga vad jag håller på med eller vad jag är men sen lista de ut det. Var kul. Första gången var jag ju i Spanien så då skicka jag ett vykort till pappa (mamma och syskon var ju med mig) och längst ner skrev jag ps du ska bli morfar. Kan säga att de var inte roligt när jag kom hem och han ringde med en gång för att gratuelera så hade jag ju fått missfall i vecka 15 där nere, bara någon dag efter jag skicka vykortet. Ångra verkligen att jag skrev så men men.. Annars berättar jag nog bara rakt ut men kul med annorlunda sätt att förmedla budskapet på :)
  • Jenny7811

Godmorgon på er.. haft en bra start på dagen (efter det obligatoriska kräket)
    Åkte till ett närliggande hotell och käkade en grymt god frukost med sambon..vi gör det då & då, och det finns inget som är så gott och mysigt som en stadig hotellfrulle.. rekommenderas varmt.. Vecka 9 idag då.. längtar till söndag, då det kommer stå en stork på min födelsedagstårta..kul att berätta för hela familjen samtidigt..bara mamma o sambo som vet än..
    Exited!!!

• Smuliz84
    M1986 skrev 2010-11-15 10:51:41 följande:
    Vilket roligt sätt att berätta det på :) Var jättekul att läsa. Min närmaste familj vet ju om att vi försöker/försökte och har vetat om de andra graviditeterna med en gång så denna gången skickade jag en del sms till syrran och mamma. Först ett J sen ett A sen ett G, Ä, R, G,R,A,V,I,D och de var också ganska kul då bara efter två sms så skicka de å fråga vad jag håller på med eller vad jag är men sen lista de ut det. Var kul. Första gången var jag ju i Spanien så då skicka jag ett vykort till pappa (mamma och syskon var ju med mig) och längst ner skrev jag ps du ska bli morfar. Kan säga att de var inte roligt när jag kom hem och han ringde med en gång för att gratuelera så hade jag ju fått missfall i vecka 15 där nere, bara någon dag efter jag skicka vykortet. Ångra verkligen att jag skrev så men men.. Annars berättar jag nog bara rakt ut men kul med annorlunda sätt att förmedla budskapet på :)
    Vi slog in nappar och gav våra föräldrar och syskon. Deras min när det klickade var väldigt kul att se. Skrattande
  • Helle8202

M1986 : Det där med sms var ju skoj. Lagom irriterade dom måste ha blivit först Flört .
    Missfallet var ju inte lika skoj... Det är ju nästan typiskt sånt där, kan tänka mig att man hade grämt sig över att man inte väntade med att skicka kortet. Fast man räknar ju kanske inte med att det ska gå snett så "sent" .
    Kommer säkerligen att gå bättre den här gången. Bara att hålla tummarna!

Jenny7811: Guuud va gott det lät med en hotellfrukost! Mums! Är mest hungrig hela tiden jag..
    Men kan du alltså sätta i dig massa mat och behålla det efter att du kräkts?

Satt just å läste på nätet om att alla barnaffärer rear ut årets barnvagnsmodeller nu under hösten, sen till våren kommer de nya modelllerna igen. Om man köer nu kan man få dem för flera tusen billigare!
    Vet att man inte ska köpa sånt så tidigt, men är det värt att lägga flera tusen extra om några månader?...
    Jag menar, man kommer ju säkerligen ändå att fortsätta försöka även om det skulle gå snett.
    Blocket finns ju också Glad .

• charlieandi
    Jenny7811 skrev 2010-11-15 10:52:31 följande:
    Godmorgon på er.. haft en bra start på dagen (efter det obligatoriska kräket)
    Åkte till ett närliggande hotell och käkade en grymt god frukost med sambon..vi gör det då & då, och det finns inget som är så gott och mysigt som en stadig hotellfrulle.. rekommenderas varmt.. Vecka 9 idag då.. längtar till söndag, då det kommer stå en stork på min födelsedagstårta..kul att berätta för hela familjen samtidigt..bara mamma o sambo som vet än..
    Exited!!!
    Haha, kul med storken! Och GOTT med hotellfrukost!
  • charlieandi

Igår var jag på ett sånt där 'klädparty' (meandi) hos en kompis. Är inte överförtjust i deras kläder utan tycker ofta att de har lite småtöntiga mönster (speciellt vuxenkläderna där jag ibland får känslan av att mamma också ska se ut som ett barn, typ) men ett par byxor + långärmad t-shirt i bomull fick det bli till bebisen i alla fall

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011