• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • skruttnorpan

vill bara säga tack och hej! efter en riktigt plågsam natt med kramper och blödningar är jag helt säker på att min graviditet är över. lyckan var stor men kortGråter

Stort lycka till till er alla!
    Kram

• En Anna

ÅH NEJ Skruttnorpan!!! Skickar massa styrkekramar, hoppas du har fel :/

• fritzl

Hoppar också in här i tråden, väntar mitt första barn men sambons tredje 15 juli som det ser ut nu. I Boden

• M1986

Helle8202: Ja dom blev säkert lite irriterade eftersom de inte klara vänta på alla sms en gång hehe :) Ja vi hoppas också att de går bättre denna gången.
    Jag köpte barnvagn första gången när jag var bara i några veckor eftersom babyproffsen skulle läggas ned och hade superbra rea. Köpte då på mig massa saker som blöjhing, kläder, nappflaskor, bilbarnstol osv. Så jag skulle inte tycka att de var konstigt att du köpte en vagn redan nu. Sen finns de väl någon skrock med att de för otur å köpa barnvagn före födseln eller att den inte ska stå hemma men jag hade gjort precis som jag känt för.

Jenny7811: Rolig ide med storken :) Gött med hotellfrukost. Har aldrig tänkt på att man kan äta hotellfrukost utan att bo på hotell.

Skruttnorpan: Nej vad trist!! Hoppas du har fel och skickar med styrkekramar jag också :)

• Jenny7811
    Helle8202 skrev 2010-11-15 11:27:01 följande:
    M1986 : Det där med sms var ju skoj. Lagom irriterade dom måste ha blivit först Flört .
    Missfallet var ju inte lika skoj... Det är ju nästan typiskt sånt där, kan tänka mig att man hade grämt sig över att man inte väntade med att skicka kortet. Fast man räknar ju kanske inte med att det ska gå snett så "sent" .
    Kommer säkerligen att gå bättre den här gången. Bara att hålla tummarna!

Jenny7811: Guuud va gott det lät med en hotellfrukost! Mums! Är mest hungrig hela tiden jag..
    Men kan du alltså sätta i dig massa mat och behålla det efter att du kräkts?

Satt just å läste på nätet om att alla barnaffärer rear ut årets barnvagnsmodeller nu under hösten, sen till våren kommer de nya modelllerna igen. Om man köer nu kan man få dem för flera tusen billigare!
    Vet att man inte ska köpa sånt så tidigt, men är det värt att lägga flera tusen extra om några månader?...
    Jag menar, man kommer ju säkerligen ändå att fortsätta försöka även om det skulle gå snett.
    Blocket finns ju också Glad .
    Jajamän..mår prima efter kräkningen..sen mår jag toppen hela dagen,och lite illamående på kvällen igen.. så aptitn är utmärkt....
  • Jenny7811
    skruttnorpan skrev 2010-11-15 12:15:56 följande:
    vill bara säga tack och hej! efter en riktigt plågsam natt med kramper och blödningar är jag helt säker på att min graviditet är över. lyckan var stor men kortGråter

Stort lycka till till er alla!
    Kram
    Jätteledsen för din skull!!!!!!!!!!
  • NillaGreve

Inne på 4: eller 5:e veckan med illamående.. Har idag lyckats bli illamående på det enda jag har kunnat äta de senaste veckorna, yoghurt.... Vad i h-vete ska jag leva på nu? :( Hur ska jag ha energi till att jobba? Såååå less på illamåendet.

Skruttnorpan: Är så hemskt ledsen för din skull...

• charlieandi

Tänker på dig Skruttnorpan och hoppas att du ändå har fel! Stor kram!

• EmochCh

Tänker på dig skruttnorpan ...styrkekramar!

• FruLindström

Idag har jag mått bättre igen, bara sjukt hungrig, ömma bröst och täppt i näsan.

Så tänkte ge mig ut och springa en runda med hunden nu och hoppas att energin håller i sig!
    Ikväll är det dax för Ung och Bortskämd på 1:an igen vid 20.00 ;) 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011