• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FrökenLagom

Åå jag hoppar också gärna med. En (ganska) nybliven Stockholmska som har BF 19/6. Vårt lilla + var inte det mest planerade, då vi hade bokat vårt bröllop till månaden efter..men men eftersom det är hur välkommet som helst så skjuter vi på giftemålsplanerna ett tag :)
    Har berättat för närmsta familjen och ett par vänner, men tänkte försöka hålla det hemligt för resten fram tills jul.
    Hur har ni andra tänkt gjort med berättandet? Vet många redan eller är ni också lite hemliga av er?
    (ska ioförsig läsa på lite i tråden innan jag frågar för mycket ;) )

• M1986
    charlieandi skrev 2010-11-15 17:11:26 följande:
    Det där med illamåendet tycks gå i vågor. För ibland mår jag också bra... och ibland, som idag, skit! Precis som i ditt fall så hjälper inte ens sömn ... trots att det brukar funka bra annars. Snacka om att man känner sig ynklig!
    ja det är nog tyvärr så :( Inge kul när man inte vet varför man ens mår dåligt. Men nu släppte illamåendet som tur var så jag klara laga mat ändå. Är glad att jag inte varit illamående på jobb för då vet jag inte hur de skulle gå. Riktigt jobbigt när det är så juh. Man vill ju må bra hela tiden :)
  • FruLindström

Kul med så många nya =) Välkomna och grattis!!!!

Ja, dagarna kan verkligen variera, igår mådde jag riktigt tråkigt hela dagen till och från. Idag mår jag kanon, 8 km blev det ikväll utan större problem, bara lite seg i benen sista km.

Så känns skönt inför fys-proven att veta att löpningen går helt okej.
    Fortsätter det dessutom så här så kanske det kommer gå genomföra tjejvasan i feb =)

Hoppas veckan går fort, för på fre är den efterlängtade inskrivningen!!!

• Skojsuss

Hej hej på er!!!

Här har det hänt mkt sen i morse, då jag var inne å läste innan jobbet!!

Grattis och välkomna alla nya, så roligt!!!

Själv ska jag på inskrivning/hälsosamtal på tosdag, längtar som bara den!

Nu ikväll när jag kom hem och tittade mig ispegeln, så tyckte jag att det verkligen syntes på magen. Men det är kanske bara inbillning, eller är man kanske lite svullen framåt kvällen.. Hade tänkt vänta med att berätta till jul (är i v. 12 då), hoppas verkligen att jag kan dölja det tills dess!

• M1986
    Skojsuss skrev 2010-11-15 19:30:03 följande:
    Hej hej på er!!!

Här har det hänt mkt sen i morse, då jag var inne å läste innan jobbet!!

Grattis och välkomna alla nya, så roligt!!!

Själv ska jag på inskrivning/hälsosamtal på tosdag, längtar som bara den!

Nu ikväll när jag kom hem och tittade mig ispegeln, så tyckte jag att det verkligen syntes på magen. Men det är kanske bara inbillning, eller är man kanske lite svullen framåt kvällen.. Hade tänkt vänta med att berätta till jul (är i v. 12 då), hoppas verkligen att jag kan dölja det tills dess!
    Tänk att precis det sista du skrev, precis så tänkte jag också för några dagar sen. Har gått upp 3-4kg varierar lite beroendes på när jag väger mig. Jag tycker också det syns på magen och fundera också på hur man ska dölja det. Måste införskaffa nya större kläder tror ja..
  • Whizzer

På torsdag ska vi på gruppinfo för nygravida, inskrivning 3/12 och UL 8/12 (KUB).
    Så himla spännande! Glad

Tror jag är i vecka 7-8, vet inte riktigt hur jag ska räkna då min mens är oregelbunden. Hoppas att få reda på ett mer exakt datum på inskrivningen eller ultraljudet. Sista mens 17/9 ialf

Vilken spännande tid vi har framför oss tjejer!

• Whizzer

Kan lägga till att jag inte känner av ett endaste graviditetssymtom, möjligtvis lite tröttare än vanligt (men vem är inte det den här årstiden?)

• FruLindström

Min mage är riktigt svullen på kvällen, men vad jag har läst så ska det vara tarmarna som svullnar och gas.
    Jag har dessutom alltid varit en sådan som spänner magen så nu på kvällarna orkar jag inte det längre så då ser den ju mycket större ut med =P 

• Just me

Haha det där känner jag igen, precis så har jag också varit och nu.... nja, helt andra puckar :-P

• Fikon

Tog två test till idag, bara för att jag kan. Det var lite starkare än igår :) Kan fortfarande inte få in i mitt lilla huvud att det faktiskt är sant...

Har redan berättat för min närmsta vän... Vill gärna berätta för min mamma, men maken vill att våra föräldrar ska få veta samtidigt, så vi får helt enkelt vänta lite...

När ska ni berätta och hur?

Längtar
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011