• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    Fikon skrev 2010-11-16 08:28:28 följande:
    Tog två test till idag, bara för att jag kan. Det var lite starkare än igår :) Kan fortfarande inte få in i mitt lilla huvud att det faktiskt är sant...

Har redan berättat för min närmsta vän... Vill gärna berätta för min mamma, men maken vill att våra föräldrar ska få veta samtidigt, så vi får helt enkelt vänta lite...

När ska ni berätta och hur?
    har oxå svårt att tro att det är sant. men ska till BM idag å ha hälsosamtal iaf så efter det kanske det blir lite verkligare.

jag ringde min bästa vän efter första testet när jag precis varit ner på apoteket och köpt ett till, efter andra testet ringde jag mamma. hur tusan ska man klara av att vara tyst? sen har mina syskon, mina vänner och några till i min bekantskap fått reda på det under veckans gång.

sambons mamma och ena bror vet inget. han tar det väldigt lugnt å sansat. haha. orolig att det ska gå fel. den enda i hans familj som vet är hans andra bror som har barn själv:)
  • Lycka 89

Har idag fått veta att även en jobbarkompis är gravid, hon visste inte att jag var det men har
    nu berättat det för henne. hon  kommer nog få barnet en vecka efter mig. Skit kul!

Men kommer bli jobbigt när vi ska berätta för chefen, för även det blir ju nästan samtidigt!
    det alldra jobbigaste är ju att det redan är 3 som är mammalediga, och vi jobbar bara 12 på min avdelning. en av de tre komemr hinna tillbaka.. :P aja inte mina bekymmer egentligen, men blir jobbigare att berätta i sånna lägen.. sen började jag ju jobba där i maj, så min provanställning har precis övergått till "fastanställning" så kan verka väldigt planerat..

var bara tvungen att skriva av mig :)

• HeddaSophie

Hej, jag hoppas gärna på också. Plussade härom dagen för första gången. Mycket spännande!

• Just me

Vi har valt att berätta till de få som visste att vi skulle göra våran IVF behandling dvs ett par vänner samt min mor, resten berättar vi nog för kring eller efter jul när det har gått ytterligare ett par veckor. Har dock lust att skrika ut så heöa världen hör att jag är GRAVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIID!!!!!!!!
    Så himla svårt att fatta, när gör man det egentligen? När barnens hjärta börjar slå? När ,agen växer? Hehe

• Helle8202

Vi har berättat för folk som vi vet är så "nära" oss att dem ändå kommer att märka om något går fel..
    För det är väl mest därför man vill vänta.. ifall att..
    Men visst är det svårt. Man vill ju berätta för ALLA!
    Resten ska få veta till jul då jag är i ca v 12.
    Ska på inskriving imorgon. Det ska bli så spännande.

• HeddaSophie
    Just me skrev 2010-11-16 10:37:40 följande:
    Vi har valt att berätta till de få som visste att vi skulle göra våran IVF behandling dvs ett par vänner samt min mor, resten berättar vi nog för kring eller efter jul när det har gått ytterligare ett par veckor. Har dock lust att skrika ut så heöa världen hör att jag är GRAVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIID!!!!!!!!
    Så himla svårt att fatta, när gör man det egentligen? När barnens hjärta börjar slå? När ,agen växer? Hehe
    Så känner jag också! Världens största händelse! Och ändå fattar man inte. Man tror nästan att man har hittat på. Blir nog lättare när det börjar kännas på ngt sätt. Man är lite otålig!
  • Just me
    HeddaSophie skrev 2010-11-16 11:34:09 följande:
    Så känner jag också! Världens största händelse! Och ändå fattar man inte. Man tror nästan att man har hittat på. Blir nog lättare när det börjar kännas på ngt sätt. Man är lite otålig!
    Ja verkligen , otålig har blivit mitt mellan namn den senaste veckan hahahah....
  • linahelena
    HeddaSophie skrev 2010-11-16 11:34:09 följande:
    ja nu en vecka efter gravtestet känns det som att det var inbillning.
    men men. är bara att vänta tills den 17dec då det blir inskrivning.
    tills dess ska jag börja virka på en babyfilt.
    mormorsrutor, kan ju bli en utmaning:)
  • Helle8202

Ja.. Man undrar ju litegrann när det kommer börja synas. Blir svullen i magen på kvällarna, men annars märks det inte alls. Mina vanliga byxor sitter som dem ska..
    Jag är lång 1,74 med ganska smal midja,men dem säger ju att det brukar synas mindre om man e lång..
    Kommer säkert att ångra det här sen när man e i 8 månaden och känner sig som den tjockaste tungaste människan i världen , men ..... Nog vill man få en liiiten kula snart. Känns som om man skulle fatta på ett annat sätt då. Mer realistiskt kanske..

• HeddaSophie

@linahelena
    Och jag den 16/12! Vi får hoppas att tiden går fort! Lycka till med filten, sånt kan inte ja.

@helle8202
    Man undrar verkligen, jag märker ingenting än. Man längtar verkligen efter en liten kula. Berättade för min närmaste väninna idag, hon sa att först blir man lite allmänt plufsig, mer som en cylinder (låter fint...) men sen kommer den fina magen och man börjar stråla!  

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011