• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • EmochCh

va kul att det är så många som vill följas åt.
    Ni som bor i sthlm, vart ska ni skriva in er? har ni höärt om ngt bra ställe?
    Jag har fått rekomendationer om mama mia, men de verkar inte ha någon mammagrupp?
    det blir ju lite tråkigt..
    ngn som vet?

• HeddaSophie
    EmochCh skrev 2010-11-16 12:18:45 följande:
    va kul att det är så många som vill följas åt.
    Ni som bor i sthlm, vart ska ni skriva in er? har ni höärt om ngt bra ställe?
    Jag har fått rekomendationer om mama mia, men de verkar inte ha någon mammagrupp?
    det blir ju lite tråkigt..
    ngn som vet?
    Jag trodde man hamnade i en mammagrupp först efter förlossningen, med de som bor nära. Men det kanske är fel. Jag skrev in mig på barnmorskorna i gamla stan. Många kompisar som tyckt det varit jättebra där. Mamma mia på söder hade dessutom fullt.
  • M1986

I natt var jag väldigt illamående igen. Verkligen jobbigt att man inte vet vad man kan göra för att motverka det. Idag har jag inte kännt något alls mer än att jag är väldigt väldigt trött. Jag sov så ända till 10 juh. Får nog bli att sova en halvtimma innan det bär iväg på ett kvällspass. Hoppas inte man blir dålig på jobb. Ska nog berätta för chefen så fort de kommer upp ett bra tillfälle så att hon är förberedd och vet vad som sker.

• linahelena
    HeddaSophie skrev 2010-11-16 12:18:43 följande:
    @linahelena
    Och jag den 16/12! Vi får hoppas att tiden går fort! Lycka till med filten, sånt kan inte ja.

@helle8202
    Man undrar verkligen, jag märker ingenting än. Man längtar verkligen efter en liten kula. Berättade för min närmaste väninna idag, hon sa att först blir man lite allmänt plufsig, mer som en cylinder (låter fint...) men sen kommer den fina magen och man börjar stråla!  
    inte jag heller;) därför det kommer vara en utmaning. har lyckats få till en halvsne:)
    längtar oxå efter magen, det ät väl först då det känns mer definitivt.
  • charlieandi

EmochCh - Jag var på inskrivningssamtal idag på barnmorskorna på Västermalm. Fick en supergullig bm som jag tror kommer passa oss bra. Fick även ett mycket positivt intryck av stället i övrigt.

• M1986

Nää jag klara inte somna, är rädd att jag "försöver" mig och kommer sent till jobbet hehe.

Funderar på hur det är med era män/sambosar, hur är dom?
    Min har blivit väldigt mån om att jag ska äta rätt saker, är väldigt noga med att jag ska äta sallad (tycker egentligen inte om sallad mer än kalla saker, hatar kokta morötter, ärter mm) och knäckebröd som jag aldrig ätit till mat tycker han nu att jag ska börja äta för att få i mig mer fiber. Häromdagen när jag kom hem och fråga vad de blir för mat så svara han att de blir fiskpinnar för då måste ju få i dig fisk också ;) Är inte så glad i fisk heller, äter de kanske var tredje månad och då är de bara fickpinnar eller fransk torkgratäng som gäller. Tycker han är väldigt gullig som börjat tänka så på vad jag äter, hehe.
    Har blivit spådd till att jag väntar en kille och hela min familj tror också på kille då typ alla i släkten fått en pojk först. Jag kallar därför den jag väntar för han medans älsklingen är fast besluten om att de är en tjej eftersom han säger sig aldrig har tur med något och tror därför inte att han får en kille först hehe. Lite jobbigt när han tex säger att nu får du dricka för lilltjejen behöver de och jag rättar han alltid och säger att ja just de ja de kanske Han behöver ja ;)

• HeddaSophie
    M1986 skrev 2010-11-16 13:21:15 följande:
    Nää jag klara inte somna, är rädd att jag "försöver" mig och kommer sent till jobbet hehe.

Funderar på hur det är med era män/sambosar, hur är dom?
    Min har blivit väldigt mån om att jag ska äta rätt saker, är väldigt noga med att jag ska äta sallad (tycker egentligen inte om sallad mer än kalla saker, hatar kokta morötter, ärter mm) och knäckebröd som jag aldrig ätit till mat tycker han nu att jag ska börja äta för att få i mig mer fiber. Häromdagen när jag kom hem och fråga vad de blir för mat så svara han att de blir fiskpinnar för då måste ju få i dig fisk också ;) Är inte så glad i fisk heller, äter de kanske var tredje månad och då är de bara fickpinnar eller fransk torkgratäng som gäller. Tycker han är väldigt gullig som börjat tänka så på vad jag äter, hehe.
    Har blivit spådd till att jag väntar en kille och hela min familj tror också på kille då typ alla i släkten fått en pojk först. Jag kallar därför den jag väntar för han medans älsklingen är fast besluten om att de är en tjej eftersom han säger sig aldrig har tur med något och tror därför inte att han får en kille först hehe. Lite jobbigt när han tex säger att nu får du dricka för lilltjejen behöver de och jag rättar han alltid och säger att ja just de ja de kanske Han behöver ja ;)
    Min sambo är mer orolig för vad inte ska äta. Igår undrade han om rå lök gick bra...gulligt. Om du int egillar frukt och grönsaker kanske du ska komplettera med någon lämplig vitaminmix. Tydligen är det bra med fet fisk 2-3 ggr i veckan. Gillar du inte lax heller?
  • M1986
    HeddaSophie skrev 2010-11-16 13:50:14 följande:
    Min sambo är mer orolig för vad inte ska äta. Igår undrade han om rå lök gick bra...gulligt. Om du int egillar frukt och grönsaker kanske du ska komplettera med någon lämplig vitaminmix. Tydligen är det bra med fet fisk 2-3 ggr i veckan. Gillar du inte lax heller?
    Jaha hehe :) Jag äter frukt flera gånger om dagen, äpplen, päron och clementiner. Äter nu också typ tomater, gurka och salladsblad vid nästan varje måltid. Inte varit så noga med det innan.
    Ska man äta fisk så mycket? Oj oj då ligger jag efter. Äter bara fiskpinnar, torsk och fiskbullar det är allt av fisk jag kan äta. ska på hälsosamtal nästa måndag så kanske ska fråga dom då om jag borde ta några tabletter. Finns det fisktabletter?
  • Fikon
    M1986 skrev 2010-11-16 13:55:16 följande:
    Jaha hehe :) Jag äter frukt flera gånger om dagen, äpplen, päron och clementiner. Äter nu också typ tomater, gurka och salladsblad vid nästan varje måltid. Inte varit så noga med det innan.
    Ska man äta fisk så mycket? Oj oj då ligger jag efter. Äter bara fiskpinnar, torsk och fiskbullar det är allt av fisk jag kan äta. ska på hälsosamtal nästa måndag så kanske ska fråga dom då om jag borde ta några tabletter. Finns det fisktabletter?
    Läste på livsmedelverkets sida att man skulle äta fisk 2-3 ggr i veckan. Där ligger jag också i lä... Ja, det finns OMEGA3-tabletter man kan ta. Det är säkert bra att kompletera med :)
    Äntligen
  • HeddaSophie
    M1986 skrev 2010-11-16 13:55:16 följande:
    Ja det heter Omega 3 tror jag. Fråga om det. Frukt och tomater är bra men gurka och sallad förutom babyspenat innehåller nästan ingenting.
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011