• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • SamsonS
    En Anna skrev 2010-12-01 09:54:52 följande:
    Tack för peppningen! Jag vet att jag inte borde oroa mig innan det händer någonting. Hade ju varit toppenbra om både mini och jag mår bra så vi kan börja njuta lite också. Va och tog blodprov till KUB-testet precis.

FruLindström: när ska du ta blodprovet? Med tanke på att du ska göra VUL en dag innan mig så blev jag lite fundersam :)

charlieandi: låter ju toppenhärligt! Njut av vintern och shoppa på så går tiden fortare tills vi får träffa våra små :)
    Eftersom att du redn sett ett litet hjärta så är nog risken för missfall ganska liten :) Jag tror inte att det är någon fara!
  • M1986
    linahelena skrev 2010-11-30 14:32:20 följande:
    jo fast har 48timmar kvar och eventuellt måste jag gå in extra imorgon. hehe.  ja det är lyx att kunna gå upp å myspysa lite sådär på morgonen. min systerdotter är bäst i världen. har lite svårt att tro att jag kommer kunna älska någon mer än den där ungen men man lär väl bli alldeles pluttenuttig när mini kommer ut.  man kanske ska ta morgonbilder och kvällsbilder på magen är ju lite skillnad i mitt fall. fast för dom som inte vet ser det bara ut som jag ätit en maffig middag eller är mens svullen.

en skinkmacka har jag inte ätit på 17år, kanske får sug efter det nu då. hahaha.
    Jo men de är ändå många timmar kvar hehe. Chefen fråga mig igår om jag ville ha tre extratimmar å då jag redan jobbar 31 timmar denna veckan så tveka jag lite (ska bara göra 20 egentligen) men jag tog dom å hoppas jag fixar det.
    Förstår hur du menar. Jag älskar verkligen min systerson (2år) Förstår inte hur man kan älska någon så mycket hehe. Tror också en kommer bli pluttinuttig :) Ska bli kul när alla får se barnet, alla reaktioner och fina ord. Ska bli kul att se hur systersonen beter sig.
    Oj 17 år var en lång tid, men du äter julskinka iaf eller? Jag gör i ordning julskinka varje år för att ha på smörgåsen :)
  • M1986

Berättade för chefen igår. Hon hade märkt att jag varit lite trött och hängig, hon har även sett min mage men hade bara trott att jag ätit mycket godsaker hehe. Känns skönt att hon vet och hon blev väldigt glad för min skull. Fast när jag sa när de var beräknat så skämta hon å fråga om jag var tvungen att ha den mitt i semestern hehe. Tror hon får fullt upp med att lösa vem som ska jobba åt mig osv. De jobbigaste är ju att man inte vet alls i förväg hur allt ser ut. När man ska ta semester och om man blir sjukskriven och hur länge osv. Skitsvårt!

• linahelena

Hehe syrrans dotter är oxå 2år. näe äter inte skinka alls om jag inte blir bjuden på mat och det är skinka i. jag och min bästa kompis fick nån ide när vi var 6-7 år att det var synd om grisar och skulle i protest sluta äta skinka. insåg väl senare att det inte bara är skinka som är griskött. men kan inte äta skinka efter det utan att få kväljningar. konstigt hur kroppen funkar. bacon funkar däremot finfint. 5 timmar kvar på dagens jobb. hostar ihjäl mig men sånt är livet.

• M1986

Jasså så det är på det viset hehe :) Ja ibland har man bara bestämt sig för något =) Du kan iaf sitta på internet på jobb du? Lyxigt :) Ska åka iväg och jobba nu. Usch, man vill inte så gärna gå ut när det är 18 minus :(

• linahelena

Sitter på mobilen. damen jag jobbar hos sover och har gjort det i 3 timmar snart. så är mest lång tråkigt. Hehe.

• FruLindström

Usch, pratade precis med min chef i vård och omsorg. Hon ville veta om jag skulle fortsätta jobba även nästa termin i barn och utb.
    Berättade då om att vi skulle ha barn för att höra var jag kanske hamnar efteråt. Är ju tjänstledig från VochO för att få jobba i BochU.

Men gav mig bara grubbel =(
    Från början:

Jag jobbar ju för kommunen. Är in lasad i Vård och omsorg förvaltningen (jobbade då inom äldreomsorgen), men är nu tjänstledig därifrån för att jobba inom Barn och utb nämnden som elevassistent.

Detta betyder att när jag går hem så är rektorn bara ansvarig för mig till mitt vikariat tar slut, dvs sommarlovets början.
    Sen är det Vård och omsorg som "tar över" igen.
    Men nu ska de börja varsla massa inom vård och omsorg, så ingen sitter säkert där just nu.

Bläää, nu kommer jag börja grunna över detta....inget kul att stå arbetslös när mammaledigheten är slut.
    Har kämpat så för att bli inlasad (betyder att jag har en tills vidare tjänst i kommunen på 83%), just för att ha ett jobb att gå tillbaka till då mammaledigheten är slut.

Sen funderar jag ju ändå samtidigt på att börja plugga. Men vet ju inte alls om det känns rätt ett år efter bebisens ankomst?!?!?!?!

Hatar huvudbry....ska även kolla 2:a gången på ett hus idag som vi är väldigt intresserade av....men känns ju lagom kul nu när man kanske riskerar att bli varslad =(

• FruLindström
    En Anna skrev 2010-12-01 09:54:52 följande:
    FruLindström: när ska du ta blodprovet? Med tanke på att du ska göra VUL en dag innan mig så blev jag lite fundersam :)
    Jag tog dem för en vecka sen, förra onsdagen!
  • En Anna

FruLindström: håller tummarna för att allt ordnar sig med jobbet!!
    Jaha, förra onsdagen, trodde jag tog på gränsen till för tidigt :) Längtar som en tok till den 14:e!

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011