• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • M1986
    linahelena skrev 2010-12-13 11:18:16 följande:
    åååh fick lite ha begär när jag såg din bild:) hehe.

ska väl inte vara någon fara att man blöder. nånting medökad blodmängd och ytligare blodkärl har jag för mig att jag läst. men fråga din barnmorska idag. låter du extra orolig kanske du får ett VULFlört
    Hehe =)

Nej jag sökte lite här på fl om det och de verkar som de kan vara vanligt å att man bara ska oroa sig om man blöder mycket. Men jag kommer nog fråga för säkerhetsskull. Vill ju verkligen att allt så gå bra. Nästan så man börjar förbereda sig på missfall och kom på att jag måste skynda mig å banta ner mina 4kg jag gått upp. Vill ju inte ha den magen om det inte finns något. Men hoppas såklart att allt är som det ska.
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-12-13 11:27:41 följande:
    Hehe =)

Nej jag sökte lite här på fl om det och de verkar som de kan vara vanligt å att man bara ska oroa sig om man blöder mycket. Men jag kommer nog fråga för säkerhetsskull. Vill ju verkligen att allt så gå bra. Nästan så man börjar förbereda sig på missfall och kom på att jag måste skynda mig å banta ner mina 4kg jag gått upp. Vill ju inte ha den magen om det inte finns något. Men hoppas såklart att allt är som det ska.
    tills motsatsen är bevisad så är det så,  längtar tills fredag när vi ska på inskrivning.

just nu tycker jag mest synd om min hormonstinna tonåring till hankatt, som bara går omkring å ser lidande ut å kollar på en som han undrar vafan det är som händer. så söt!! 
  • M1986
    linahelena skrev 2010-12-13 11:32:56 följande:
    tills motsatsen är bevisad så är det så,  längtar tills fredag när vi ska på inskrivning.

just nu tycker jag mest synd om min hormonstinna tonåring till hankatt, som bara går omkring å ser lidande ut å kollar på en som han undrar vafan det är som händer. så söt!! 
    jo de kan jag tro :) Jasså hehe =) men säger dom inte att katter känner av graviditet då?
  • TalisQualis

Det kanske är lite sent, men får jag vara med? Orkar tyvärr inte läsa igenom alla 68 sidor, men jag kommer nog i fatt ändå

Väntar i alla fall ett knyte i juni, 15e närmare bestämt. Sen får vi se om vi blir flyttade på RUL i januari, men det tar vi då La in en bild på min mage i bildtråden om ni vill se!

• linahelena
    M1986 skrev 2010-12-13 11:40:53 följande:
    jo de kan jag tro :) Jasså hehe =) men säger dom inte att katter känner av graviditet då?
    jo katten på jobbet gör det, han är som ett klistermärke.  stackarn här hemma blir nog mest könsmogen nu.  den äldre katten följer efter han å ser ut som han himlar med ögonen. tittar på mig ibland som att jag var dum i huvudet som plockade hem den där lilla dryga saken. dom är ju jävligt roliga alltsåFlört emellan varven så roar sig lillkatten med att slakta mitt julpynt med..

ska bli kul å se vad dom säger när bebis kommer. antar att dom kommer tycka den är lite äcklig.
  • charlieandi

Nu har jag snart varit sjukskriven en månad. På torsdag är det dags att återgå till jobb igen.

Jag kräks flera gånger om dagen och nu de senaste dagarna har jag inte fått behålla någonting. Ringde därför till min barnmorskemottagning och fick en läkartid i morgon kl 15. Orkar knappt ta hand om mig själv på dagarna och att t ex duscha är ett jätteprojekt... så hur jag ska kunna återgå till mitt barnskötararbete förstår jag inte riktigt. Hoppas verkligen att den läkare jag ska träffa också inser att situationen är ohållbar.

• linahelena
    TalisQualis skrev 2010-12-13 11:45:07 följande:
    Det kanske är lite sent, men får jag vara med? Orkar tyvärr inte läsa igenom alla 68 sidor, men jag kommer nog i fatt ändå

Väntar i alla fall ett knyte i juni, 15e närmare bestämt. Sen får vi se om vi blir flyttade på RUL i januari, men det tar vi då La in en bild på min mage i bildtråden om ni vill se!

klart du får vara med. vilken fin liten kula du har:)
    charlieandi skrev 2010-12-13 11:54:02 följande:
    Nu har jag snart varit sjukskriven en månad. På torsdag är det dags att återgå till jobb igen.

Jag kräks flera gånger om dagen och nu de senaste dagarna har jag inte fått behålla någonting. Ringde därför till min barnmorskemottagning och fick en läkartid i morgon kl 15. Orkar knappt ta hand om mig själv på dagarna och att t ex duscha är ett jätteprojekt... så hur jag ska kunna återgå till mitt barnskötararbete förstår jag inte riktigt. Hoppas verkligen att den läkare jag ska träffa också inser att situationen är ohållbar.
    håller tummarna för fortsatt sjukskrivning.
  • TalisQualis
    linahelena skrev 2010-12-13 12:39:10 följande:
    klart du får vara med. vilken fin liten kula du har:)
    charlieandi skrev 2010-12-13 11:54:02 följande:

Tack och tack
  • En Anna

Välkommen FruTQ, naturligtvis får du vara med!

Skickar lite styrkekramar till dig Charlieandi och hoppas du snart får må bättre och njuta lite!

M1986, vad mycket fint du köpt! Vi har inte köpt någonting ännu :/

• FruLindström

1 timme kvar!!! Arbetsdagen har gått såååååå sakta, men nu så är det inte långt kvar till vi får kika på pyret!

Välkommen FruTQ!!!!

CharlieandI Håller tummarna för att du får förlängd sjukskrivning och att du snart piggar på dig, *styrkekramar* 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011