• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • fritzl

Nu är  vi snart i vecka 11 så jag bjuder på en till bild från min kollektion..

• ideligen

Så då var man ett par dagar in i v 12 (11+2). de flesta symptom har lagt sig, förrutom molvärken som blivit mycket starkare, brösten ömmar bara om jag klämmer dom. Dock har jag fått huvudvärk och yrsel.

Nån mer som haft det så att molvärken blivit starkare??

• linahelena

kan klämma på mina bröst utan att känna nånting, men nuddar man vårtorna då jäklar skär det i hela brösten.  är glad att den förbannade tröttheten inte är lika påtaglig. jag har bara molvärk ibland nu med.  men när den kommer känns det mer påtagligt.

• M1986

Har varit på inskrivningen nu =) Kändes bra :) Har lämnat 7 rör med blod också. Skulle ringa för å boka ultraljud (Kub) också men typiskt så stängde de 6 minuter före jag ringde så nu måste jag vänta ända tills i morgon. Länge å vänta haha. Nää nu ska jag ta hand om sambon som blivit sjuk. Sen ska jag göra middag för andra gången idag. Är glad att jag inte är lika trött som i början men de kommer och går...

• linahelena

7 rör?? jag längtar inte tills fredag längre :( tog tag i min nålfobi och blev blodgivare. fast nu får jag ju inte ge på två år iaf.  har lite svårt att se blod oxå. bara att blunda då å hoppas det går fort.

• M1986
    linahelena skrev 2010-12-13 16:15:19 följande:
    7 rör?? jag längtar inte tills fredag längre :( tog tag i min nålfobi och blev blodgivare. fast nu får jag ju inte ge på två år iaf.  har lite svårt att se blod oxå. bara att blunda då å hoppas det går fort.
    Ja de var extra rör för att jag ska ta kub testet. Vet inte hur många de är annars. Ska du ta kub?
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-12-13 16:19:27 följande:
    Ja de var extra rör för att jag ska ta kub testet. Vet inte hur många de är annars. Ska du ta kub?
    ingen aning, vad är det?
  • M1986
    linahelena skrev 2010-12-13 16:24:54 följande:
    ingen aning, vad är det?
    De är en extra koll kan man väl säga. Man gör massa prover och ett ultraljud där de kollar riskerna för bla downs syndrom och kromosomfel osv. Jag tar de mest bara för att få ett extra ultraljud å se att allt är okey. Har ju inte sett barnet sedan vecka 6.
  • charlieandi
    linahelena skrev 2010-12-13 16:15:19 följande:
    Jag lämnade 'bara' fyra eller om det var fem rör med blod. Men då lämnade jag ett extra för att kolla ev. sköldkörtelproblem (som min mamma och mormor har fått i samband med graviditet).

Känns det bättre får du säkert ligga ner. I alla flal jag fick den valmöjligheten och är man lite nervös och tycker att blod och nålar är jobbigt, kanske det är bra?
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-12-13 16:31:10 följande:
    De är en extra koll kan man väl säga. Man gör massa prover och ett ultraljud där de kollar riskerna för bla downs syndrom och kromosomfel osv. Jag tar de mest bara för att få ett extra ultraljud å se att allt är okey. Har ju inte sett barnet sedan vecka 6.
    oki, ja blir jag erbjuden så, fast spelar ingen roll med downs men som sagt, extra ultraljud klingr inte fel i mina öronFlört vill gärna se lilla bebben där inne.
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011