• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena

usch! fick precis hem det här med posten, har lite svårt att glädja mig bara. efter jag kollat denna tråden imorse så kollade jag den andra jag är med i och min bästa babbelkompis där hade fått åkt in igår efter en blödning å hennes bebis hade oxå dött i magen. det känns så jävla orättvist att alla inte får glädjas hela vägen . vill bara stänga in mig å grina hela dagen.
  • charlieandi
    linahelena skrev 2010-12-14 12:50:15 följande:

usch! fick precis hem det här med posten, har lite svårt att glädja mig bara. efter jag kollat denna tråden imorse så kollade jag den andra jag är med i och min bästa babbelkompis där hade fått åkt in igår efter en blödning å hennes bebis hade oxå dött i magen. det känns så jävla orättvist att alla inte får glädjas hela vägen . vill bara stänga in mig å grina hela dagen.
    Ja, jag känner typ ockå så! Att allt det som sker runtomkring på något vis tar udden av den här gravid-glädjen. Samtidigt som jag tänker att det blir hopplöst jobbigt att 'gräva ner sig' i allt som sker - vad blir det för kul kvar av graviditeten då? Och hur kommer man att må? Berörd och ledsen för andras skull blir man ju ändå.

Jag upptäckte nu efter att ha tvättat och kammat håret att jag är helt vit i hårbotten (nu lät det typ om att jag aldrig tvättar eller kammar mitt hår.. det GÖR jag.. ). Mjäll fast värre. Typ babyskorv. Har ALDRIG haft problem med mjäll tidigare men nu.. usch! I propotion till annat är det här ett jättefjantigt och ytligt problem men jag känner mig faktiskt lite ledsen över det hela. Upplever det verkligen som att hela jag bara förfaller. Hyn är dålig, jag känner mig konstant likblek och utom sminkets räddning, småfet ofräsch pga av allt kräks... och så nu detta. Så. Färdiggnällt.
  • SötaSarah

Usch, blir så nervös och det känns som att dom förstör ens graviditet lite när man inte kan få ett UL tidigare än v. 18, man ska gå och ha ångest i 18 veckor alltså! Sen ska vi dessutom utomlands för pappas 50-årsdag 2 veckor efter UL så är ngt fel kommer allt gå åt helvete... Men jag orkar inte med oron!!! Men dom vägrar ge mig ett UL via landstinget hur som helst... Men så mkt ångest dom skulle skippa genom att ge en snabbtitt!

• linahelena
    charlieandi skrev 2010-12-14 13:22:14 följande:
    Ja, jag känner typ ockå så! Att allt det som sker runtomkring på något vis tar udden av den här gravid-glädjen. Samtidigt som jag tänker att det blir hopplöst jobbigt att 'gräva ner sig' i allt som sker - vad blir det för kul kvar av graviditeten då? Och hur kommer man att må? Berörd och ledsen för andras skull blir man ju ändå.

Jag upptäckte nu efter att ha tvättat och kammat håret att jag är helt vit i hårbotten (nu lät det typ om att jag aldrig tvättar eller kammar mitt hår.. det GÖR jag.. ). Mjäll fast värre. Typ babyskorv. Har ALDRIG haft problem med mjäll tidigare men nu.. usch! I propotion till annat är det här ett jättefjantigt och ytligt problem men jag känner mig faktiskt lite ledsen över det hela. Upplever det verkligen som att hela jag bara förfaller. Hyn är dålig, jag känner mig konstant likblek och utom sminkets räddning, småfet ofräsch pga av allt kräks... och så nu detta. Så. Färdiggnällt.
    ja man blir ju det. man får väl bita ihop å börja jobba med sin lilla bubbla igen "det händer inte mig, mitt barn mår bra," nöta nöta nöta.

så skönt med ett fjantigt ytligt problem idag känner jag. undrar vad det kan vara? inte så trevligt att det snöar ur huvudet direkt.

jo visst känner man sig fräsch. jag får börja varje morgon vid spegeln å klämma finnar. sen luktar jag mer svett än vanligt. känner mig som 14 all over again. håret ser ut som ett fågelbo å såklart färgade jag det rött precis innan jag blev gravid från blond kan lova att utväxten är mucho snygg. måste väl köpa mig nån slags mellanblond färg å kasta i å hoppas att inte hormonerna gör att utväxten blir typ grön.
  • charlieandi

Ja, jag tycker fasen också att jag luktar mer svett än vanligt. Vet inte om det är för att luktsinnet förändras och förstärks eller om man helt enkelt bara gör det under graviditeten? Ofräscht hur som helst.

Jag la en del ljusa slingor i mitt mellanbruna hår precis när jag blivit gravid. Gjorde det förvisso hos min frisör men det gick bra i alla fall :)

• Bumby
    SötaSarah skrev 2010-12-14 13:46:56 följande:
    Usch, blir så nervös och det känns som att dom förstör ens graviditet lite när man inte kan få ett UL tidigare än v. 18, man ska gå och ha ångest i 18 veckor alltså! Sen ska vi dessutom utomlands för pappas 50-årsdag 2 veckor efter UL så är ngt fel kommer allt gå åt helvete... Men jag orkar inte med oron!!! Men dom vägrar ge mig ett UL via landstinget hur som helst... Men så mkt ångest dom skulle skippa genom att ge en snabbtitt!
    Håller med! Såå jobbigt att vänta på att veckorna ska gå, Vill ju veta att allt är bra NU så man kan glädjas på riktigt. Jag är i v13 men måste vänta 5 veckor till UL känns som en evighet Rynkar på näsan
  • SötaSarah

Samma här v 13 (12+3) och har ul först 24/1 :( känns långt nog till julafton 24/12 haha!

• linahelena
    charlieandi skrev 2010-12-14 14:02:27 följande:
    Ja, jag tycker fasen också att jag luktar mer svett än vanligt. Vet inte om det är för att luktsinnet förändras och förstärks eller om man helt enkelt bara gör det under graviditeten? Ofräscht hur som helst.

Jag la en del ljusa slingor i mitt mellanbruna hår precis när jag blivit gravid. Gjorde det förvisso hos min frisör men det gick bra i alla fall :)
    ja det har faskien inte växt så mycket så borde inte vara någon fara:)
    ska ner på stan sen å träffa brorsan å hämta ut en massa paket.
    känns helt värdelöst att ens förska sminka sig. får väl helt enkelt vänja mig vid att se för jävlig ut det närmaste året typ.
  • En Anna
    Whizzer skrev 2010-12-14 11:41:02 följande:
    Har nu varit på UL o kan andas ut.. skönt!
    Blev tillbaka flyttad 1 vecka, så är nu i v11+4. Beräknad förlossning 30/6, mitt i sommaren!

Här är en liten bild på "sprattlet" som levde rövare under fotosessionen, inte lätt att varken fota eller mäta en sån vilding Flört Hur ska det gå sen när en sån börjar gå för egen maskin? Kommer att få springa ihjäl oss o jaga busunge! Tungan ute
    Underbart att höra!!
    50 minuter kvar till mig :/
  • linahelena
    En Anna skrev 2010-12-14 15:10:56 följande:
    Underbart att höra!!
    50 minuter kvar till mig :/
    säger som nanne grönvall, avuundsjuuk jag är sååå avuundsjuk. jag vill oxå se mitt sprattel;)
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011