• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • charlieandi

Lycka 10 - tror inte att man får lyssna på hjärtat så här tidigt. anledningen är nämligen att man kan ha svårt att hitta/höra det och då skapar det ju en ännu större oro. men om du förklarar för din bm hur du känner så kan hon säkert göra ett VUL eller iaf boka in dig för ett senare, så du slipper dessa oroskänslor.

• Lycka 89

jag vet ju attr det inte hör till vanligheterna, men jag hoppas ändå..
    får hoppas på VUL annars :)

• charlieandi
    TalisQualis skrev 2010-12-15 12:16:42 följande:
    Vi har kikat lite på en barnvagn som vi tror att vi gillar. Funderar på att beställa den redan idag. Men vad tror ni?

www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....

Mitt enda råd är att googla de billigare märkena för att se så att det inte dyker upp något oroväckande - visst kan olyckligheter inträffa även med de dyra vagnarna, men i alla fall jag tror att risken är mindre och att hjälpen finns snabbare i så fall.

Känner ni er nöjda och vill ha den vagnen i övrigt finns det väl inget som hindrar att ni beställer den?
  • charlieandi
    charlieandi skrev 2010-12-15 12:23:30 följande:

Mitt enda råd är att googla de billigare märkena för att se så att det inte dyker upp något oroväckande - visst kan olyckligheter inträffa även med de dyra vagnarna, men i alla fall jag tror att risken är mindre och att hjälpen finns snabbare i så fall.

Känner ni er nöjda och vill ha den vagnen i övrigt finns det väl inget som hindrar att ni beställer den?
    Såg även nu att sidan i alla fall verkar vara ganska seriös då de har ett stort utbud av olika vagnar.
  • SötaSarah
    charlieandi skrev 2010-12-15 12:00:48 följande:
    Lycka 10 - tror inte att man får lyssna på hjärtat så här tidigt. anledningen är nämligen att man kan ha svårt att hitta/höra det och då skapar det ju en ännu större oro. men om du förklarar för din bm hur du känner så kan hon säkert göra ett VUL eller iaf boka in dig för ett senare, så du slipper dessa oroskänslor.
    Inte alls säkert man får ul pga oro, jag fick inget... :/ Berättade för BM hur jag kände men hon sa bara att det är ingen idé dom tar inte emot pga det bara om du börjar blöda... Suck! :(
  • charlieandi
    SötaSarah skrev 2010-12-15 13:06:05 följande:
    Inte alls säkert man får ul pga oro, jag fick inget... :/ Berättade för BM hur jag kände men hon sa bara att det är ingen idé dom tar inte emot pga det bara om du börjar blöda... Suck! :(
    Vad tråkigt att få sin oro bemött på ett sådant sätt. Ett sånt bemötande lugnar ju inte oron. Men det går ju alltid att boka in ett på egen hand och betala för det om man känner att man är så pass orolig att det inte går att leva normalt.
  • TalisQualis
    charlieandi skrev 2010-12-15 12:23:30 följande:

Jag googlar allt vad jag  kan Men vart går gränsen för billigare märken? Jag menar nu är det ju rea på just den här men den har kostat 5000:- räknas det som billigt märke? Vagnen är godkänd enligt konsumenverket i alla fall, så det känns ju bra

Nån sa till mig att inte köpa mjuklift till sommar bebisen, men vadå, kan man inte öppna upp alls eller? Det är väl inte som en påse? 
  • charlieandi
    TalisQualis skrev 2010-12-15 14:15:59 följande:
    Jag googlar allt vad jag  kan Men vart går gränsen för billigare märken? Jag menar nu är det ju rea på just den här men den har kostat 5000:- räknas det som billigt märke? Vagnen är godkänd enligt konsumenverket i alla fall, så det känns ju bra

Nån sa till mig att inte köpa mjuklift till sommar bebisen, men vadå, kan man inte öppna upp alls eller? Det är väl inte som en påse? 
    Jag var nog lite klumpig i min beskrivning och skulle istället ha använt ord i stil med 'mindre kända barnvagnsmärken'. Det blir nog mer rättvist så. För vad om anses vara billigt är ju dels en tolkningsfråga där vi alla säkert tycker olika och ockå helt beroende på vad man jämför med.

Har konsumentverket godkänt vagnen tycker jag nog att du kan känna dig trygg Jag upplever det i alla fall som att de är väldigt kritiska i sina tester och noga med säkerheten.

Mjuklift går att öppna upp men bebisen ligger mer inäddad (näsan som i åkpåse) i en mjuklift än i en hårdlift. Antar att en hårdlift blir svalare i och med att det är mer utrymme i en sån?
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011