• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • TalisQualis
    charlieandi skrev 2010-12-15 14:21:57 följande:
    Jag var nog lite klumpig i min beskrivning och skulle istället ha använt ord i stil med 'mindre kända barnvagnsmärken'. Det blir nog mer rättvist så. För vad om anses vara billigt är ju dels en tolkningsfråga där vi alla säkert tycker olika och ockå helt beroende på vad man jämför med.

Har konsumentverket godkänt vagnen tycker jag nog att du kan känna dig trygg Jag upplever det i alla fall som att de är väldigt kritiska i sina tester och noga med säkerheten.

Mjuklift går att öppna upp men bebisen ligger mer inäddad (näsan som i åkpåse) i en mjuklift än i en hårdlift. Antar att en hårdlift blir svalare i och med att det är mer utrymme i en sån?
    Ja det kanske var ett bättre ordval, för det där med pris är ju så olika beroende på vems plånbok vi pratar om
    Min är inte så tjock och blev därför jätte glad när jag såg att denna vagn var nedsatt med 2000kr Ja att konsumentverket godkänt den känns som en enorm trygghet. Dom borde ju vet avad dom pratar om!

Ok, ja men då är det kanske så hon menar mjukliften, men jag tror ändå jag vågar chansa. Blir det för trång och varmt får man väl ordna till det då. Förra året blev ju inte sommaren så värst långvarig (försvann i början på augusti hos oss) så det kanske går bra Annars får väl bebis ligga nån annan stans där det är svalt!
    Tror jag beställer hem vagnen så jag får titta på den i alla fall, känns det helt fel så får jag väl skicka tillbaka den!
  • linahelena

fick ett inkassokrav imorse från ett företag jag aldrig hört talas om, som inte går att nå på telefon. på 747kr. gissa om jag blir pissed. tydligen är det för en leverans av tandblekning jag aldrig fått för jag anmälde mig till nått gratisprov på Facebook. känner att varenda säkring har brunnit å jag skulle kunna ha ihjäl någon alltså. har mailat både inkassobolaget och firman som säger sig ha skickat paket. får väl se vad dom svarar. ännu en dag man bara vill dra täcket över huvudet å dööö. IDIOTER!!! 

• TalisQualis
    linahelena skrev 2010-12-15 14:38:02 följande:
    fick ett inkassokrav imorse från ett företag jag aldrig hört talas om, som inte går att nå på telefon. på 747kr. gissa om jag blir pissed. tydligen är det för en leverans av tandblekning jag aldrig fått för jag anmälde mig till nått gratisprov på Facebook. känner att varenda säkring har brunnit å jag skulle kunna ha ihjäl någon alltså. har mailat både inkassobolaget och firman som säger sig ha skickat paket. får väl se vad dom svarar. ännu en dag man bara vill dra täcket över huvudet å dööö. IDIOTER!!! 
  • SötaSarah

Charlieandi - problemet är att det finns bara en sån privat klinik här som tydligen inte ska va så bra, deb ligger dessutom 8 mil bort, men vi skulle dit imorgon men nu fick jag min uppkörning samma tid så var tvungen att avboka ultraljudet. Är aldrig ledig ngn mer vardag och vi tog ledigt för det imorgon så tyvärr lär det i så fall bli strax innan rul och det känns lite onödigt...

• linahelena

Åh en glad nyhet idag iaf. har inte tyckt min mage växt något nämnvärt å nästan börjat bli orolig, men idag känner jag mig riktigt fet alltså. så är nog ingen fara.

har pratat med min käre far. som sa bestrid fakturan ta kontakt med konsumentvägledaren å polisanmäl företaget. så imorgon ska jag börja med den karusellen. man muckar inte med en liten Lina hursomhelst.

nu ska jag släpa med mig min bror på ica å handla. ta ut lite paket. och njuta av resten av kvällen.

• charlieandi
    TalisQualis skrev 2010-12-15 14:32:45 följande:
    Ja det kanske var ett bättre ordval, för det där med pris är ju så olika beroende på vems plånbok vi pratar om
    Min är inte så tjock och blev därför jätte glad när jag såg att denna vagn var nedsatt med 2000kr Ja att konsumentverket godkänt den känns som en enorm trygghet. Dom borde ju vet avad dom pratar om!
    Nä, min plånbok är inte heller speciellt fet. Har en barnskötarlön och ja, det säger väl typ allt Är grymt glad över att min mamma erbjöd sig att betala vår vagn. Som tack valde vi den dyraste Typ.
    linahelena skrev 2010-12-15 14:38:02 följande:
    NÄ! Fy vad jobbigt och tråkigt.

Jag fick ett erbjudande innan sommaren om några rakhyvlar. Detta var per telefon och jag min dummernöt tackade ja. Tänkte typ "Rakhyvlar är ju använbart... jag kan ju prova i alla fall. Kostar ju ingenting." Ameh tjena. Det slutade med att jag fick betala nästan 1000 kr då företagets påstådda hemsida inte fanns och telefonnumret jag skulle kontakta dem på var ett utlandsnummer och telefontiden var väl ungefär mellan 12-12.30 några gånger/vecka. Det tog alltså evigheter innan jag lyckades få tag i dem och kunde säga upp prenumerationen. Behöver jag ens nämna att rakhyvlarna var så usla att jag inte ens kunde raka mig under armarna med dem? :-@
    SötaSarah skrev 2010-12-15 14:39:46 följande:
    Charlieandi - problemet är att det finns bara en sån privat klinik här som tydligen inte ska va så bra, deb ligger dessutom 8 mil bort, men vi skulle dit imorgon men nu fick jag min uppkörning samma tid så var tvungen att avboka ultraljudet. Är aldrig ledig ngn mer vardag och vi tog ledigt för det imorgon så tyvärr lär det i så fall bli strax innan rul och det känns lite onödigt...
    Man väljer ju på något vis hur enkelt man vill göra det för sig, tänker jag. Antingen så bokar man en tid och tar ledigt en extra gång eller också skiter man i det och väntar till RUL.
  • SötaSarah

Gör och gör. Jag skulle gärna ta ledigt men tyvärr är det inte jag som bestämmer... Jag får helt enkelt inte ta ledigt mer kanske jag kan få i slutet av januari om jag kollar nu men då är det ju ändå rul. Skulle jag få bestämma om jag fick ledigt hade det vart en annan sak, handlar inte om att göra det svårt för mig...

• linahelena

ja fy tusan vilken dag, ett av paketen jag fått på ica var den där jäkla tandblekningen. så fanns det något brev med om fakturagrejset, verkar som att jag har tills den sista på mig att betala.  gratisprov. pff det kommer fan ha kostat mig 850kr om det inte går att häva på något vis.

om en timme ska jag vara nere på krogen å bli bjuden på mat iaf. fast helst skulle jag gå å lägga mig å sova. men kan ju vara sjysst att berätta för alla varför jag inte tänker jobba extra det närmaste året.  

• Tandfe

Jag undrar om jag kände av nån typ av fosterrörelser idag, efter lunchen så kom det som ett kittlande fladder en bra bit nedanför naveln och det var inte "matkurr" det är jag säker på. Det var helt klart en ny känsla som jag inte känt tidigare. 14+3 är jag idag en FL-räknaren.

• linahelena
    Tandfe skrev 2010-12-15 19:57:38 följande:
    Jag undrar om jag kände av nån typ av fosterrörelser idag, efter lunchen så kom det som ett kittlande fladder en bra bit nedanför naveln och det var inte "matkurr" det är jag säker på. Det var helt klart en ny känsla som jag inte känt tidigare. 14+3 är jag idag en FL-räknaren.
    ja dom säger ju att det fladdrar först och efter v17 är det svårt att ta miste på. 3dagar in i v15 borde du ju kunna känna lite. roligt!!! jag vill oxå..  
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011