• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • En Anna

Vill också börja känna men det lär ju dröja, är i vecka 13.

Nu har jag legat vaken i 45 min, lär ju inte somna om idag heller, 4:e natten :/

• linahelena

blä, hatar mitt jobb just nu. tvingar upp mig astidigt på min lediga dag bara för ett personalmöte.  men men. ut i kylan bara å hoppas på gott kaffe när jag kommer fram. suck!

• M1986

usch Linahelena! Förstår dig. Tur att vi bara har personalmöte en gång i året eller varannat fast de brukar å andra sidan inte vara så jättetidigt.

Idag ska jag åka över till Norge å hamsra på mig blöjor =) De har superbilliga blöjor å jag har alltid tänkt att jag ska köpa dom där, har bara 3 mil till gränsen och jobbar bara 5km från gränsen. Läste i tidningen att de nog bara har kvar blöjpaketen (40 blöjor) för 6 nok kr i år, sen blir de nog andra priser så lika bra att handla nu. Hoppas inte de är bäst före datum på dom. De har även Libero och pampers, tror de kosta typ 46kr istället för 119 som de kostar här.
    Men typsiskt nog, alltid när jag ska iväg någonstans söm förra lördagen när vi skulle åka 80 mil (ullared) så var de världens snökaouse. Idag, vad tror ni vi har för väder? jo nästintill snökaous, snöar som tusan. Men måste ändå ha bilen eftersom jag ska hämta systersonen på dagis idag så de är väl likabra att ta turen för annars har man väl aldrig tid.

• M1986
    M1986 skrev 2010-12-16 09:50:09 följande:
    usch Linahelena! Förstår dig. Tur att vi bara har personalmöte en gång i året eller varannat fast de brukar å andra sidan inte vara så jättetidigt.

Idag ska jag åka över till Norge å hamsra på mig blöjor =) De har superbilliga blöjor å jag har alltid tänkt att jag ska köpa dom där, har bara 3 mil till gränsen och jobbar bara 5km från gränsen. Läste i tidningen att de nog bara har kvar blöjpaketen (40 blöjor) för 6 nok kr i år, sen blir de nog andra priser så lika bra att handla nu. Hoppas inte de är bäst före datum på dom. De har även Libero och pampers, tror de kosta typ 46kr istället för 119 som de kostar här.
    Men typsiskt nog, alltid när jag ska iväg någonstans söm förra lördagen när vi skulle åka 80 mil (ullared) så var de världens snökaouse. Idag, vad tror ni vi har för väder? jo nästintill snökaous, snöar som tusan. Men måste ändå ha bilen eftersom jag ska hämta systersonen på dagis idag så de är väl likabra att ta turen för annars har man väl aldrig tid.
    gick in på hemsidan å de har nu en kampanj så man får två paket med libero för 23,40. =)
  • charlieandi
    M1986 skrev 2010-12-16 10:01:34 följande:
    gick in på hemsidan å de har nu en kampanj så man får två paket med libero för 23,40. =)
    Jösses vad billiga blöjorna är i Norge (allt som alltid annars känns så dyrt där?). Nästan så man tjänar på att boka en flygbiljett över och hamstra upp med blöjor för typ ett år framöver
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-12-16 10:01:34 följande:
    ja jäklar det var lite skillnad. då vet jag vad sambons bästa vän ska få handla med sig mer än tomatost hädanefter:)
  • M1986
    charlieandi skrev 2010-12-16 13:14:20 följande:
    Jösses vad billiga blöjorna är i Norge (allt som alltid annars känns så dyrt där?). Nästan så man tjänar på att boka en flygbiljett över och hamstra upp med blöjor för typ ett år framöver
    linahelena skrev 2010-12-16 13:23:35 följande:
    ja jäklar det var lite skillnad. då vet jag vad sambons bästa vän ska få handla med sig mer än tomatost hädanefter:)
    jo de är verkligen skillnad. Läste att de var billigast i europa på blöjor. Men efter nyår så höjer de ju priserna men med hur mycket vet jag inte. Hört att väldigt många norskar köper på sig nu så hoppas att de ska finnas några paket kvar till mig :)
  • charlieandi
    M1986 skrev 2010-12-16 13:32:00 följande:
    linahelena skrev 2010-12-16 13:23:35 följande:
    jo de är verkligen skillnad. Läste att de var billigast i europa på blöjor. Men efter nyår så höjer de ju priserna men med hur mycket vet jag inte. Hört att väldigt många norskar köper på sig nu så hoppas att de ska finnas några paket kvar till mig :)
    Kan tänka mig att de flesta kanske köper blöjor i större storlekar då de redan har barn? De där allra minsta storlekarna som behövs i början kanske det därför finns lite fler av? Fast det är klart, det finns väl gravida norskor som tänker som du
  • linahelena

jahapp då är man registrerad på både pampers å libero då, på tal om blöjor:) roar mig med att färga håret då. mellanblont, får väl se om den röda färgen blir rosa. kanske blir mäkta snyggt. hehe.

• charlieandi
    linahelena skrev 2010-12-16 15:53:44 följande:
    jahapp då är man registrerad på både pampers å libero då, på tal om blöjor:) roar mig med att färga håret då. mellanblont, får väl se om den röda färgen blir rosa. kanske blir mäkta snyggt. hehe.
    Äh, vaddå... rosa sådär lagom till jul är väl fint?
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011