• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Lycka 89

charlieandi:  vad skönt att du har fått komma hem nu och att du fått lite hjälp mot ditt illamående, samtidigt synd att den första läkaren inte kunde göra det den skulle...

jag har precis som dig inte haft så mkt dåliga erfarenheter av läkare så du får helt enkelt försöka lita på att du har fått din del av det dåliga och får bra i fortsättningen, även om det är svårt... :)

tycker iaf precis som linahelena att du ska behålla barnmorskan om ni trivs med henne och säga att du inte vill träffa samma läkare igen eftersom att hon inte lyssnade på dig och dessutom gjorde en allvarlig miss. borde helt klart gå att ordna så om jag var du skulle jag vänta tills i fabruari på nästa möte :)

• M1986

Såg ni filmen baby mama på 3an igår? De gjorde jag å sambon :) Tyckte den var bra faktiskt och man börjar förstå mer och mer att vi ska också få en sån liten.

Har ni fått brev med tid för rutinultraljudet än? Sett i en annan tråd att flera redan fått den, ca 2 månader före tiden. Börjar bli lite orolig för att jag inte fått nån än, är ju typ bara en månad kvar. Ska ju göra ett ultraljud (kub) på måndag så jag frågar väl då om inte annat men kunde vara kul att veta om ni fått något brev..

• linahelena
    M1986 skrev 2010-12-20 11:29:07 följande:
    Såg ni filmen baby mama på 3an igår? De gjorde jag å sambon :) Tyckte den var bra faktiskt och man börjar förstå mer och mer att vi ska också få en sån liten.

Har ni fått brev med tid för rutinultraljudet än? Sett i en annan tråd att flera redan fått den, ca 2 månader före tiden. Börjar bli lite orolig för att jag inte fått nån än, är ju typ bara en månad kvar. Ska ju göra ett ultraljud (kub) på måndag så jag frågar väl då om inte annat men kunde vara kul att veta om ni fått något brev..
    jag fick boka in min tid direkt på inskrivningen. men ring å fråga din barnmorska om det. har hört att på vissa ställen kan man bara boka 4veckor innan.
  • M1986
    linahelena skrev 2010-12-20 11:40:48 följande:
    jag fick boka in min tid direkt på inskrivningen. men ring å fråga din barnmorska om det. har hört att på vissa ställen kan man bara boka 4veckor innan.
    hmm okey. ja hon sa aldrig något om att jag skulle fixa tid själv eller så. I min stad kan man inte göra Ul så därför tror jag inte hon kan boka in dom tiderna men hon borde ju sagt om jag skulle fixa tid själv. Hon sa ju till mig att jag skulle ringa och boka tid för Kub men hon nämnde aldrig de vanliga. Har du fått brev också? Jag vet att jag väntar brev angående kubén så de kanske kommer..
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-12-20 12:26:23 följande:
    hmm okey. ja hon sa aldrig något om att jag skulle fixa tid själv eller så. I min stad kan man inte göra Ul så därför tror jag inte hon kan boka in dom tiderna men hon borde ju sagt om jag skulle fixa tid själv. Hon sa ju till mig att jag skulle ringa och boka tid för Kub men hon nämnde aldrig de vanliga. Har du fått brev också? Jag vet att jag väntar brev angående kubén så de kanske kommer..
    nä det sa hon inget om. nä det kan man inte göra här heller, så vi fick välja en av två städer sen loggade hon in i deras system å la in en tid åt oss. vi fick vänta på kallelse med om vi ville, men tyckte det var lämpligt om hon bara kunde boka in en tid på direkten.

men remiss kallelser brukar ju ändå komma iaf 14dagar innan man ska dit.
  • M1986
    linahelena skrev 2010-12-20 12:36:40 följande:
    nä det sa hon inget om. nä det kan man inte göra här heller, så vi fick välja en av två städer sen loggade hon in i deras system å la in en tid åt oss. vi fick vänta på kallelse med om vi ville, men tyckte det var lämpligt om hon bara kunde boka in en tid på direkten.

men remiss kallelser brukar ju ändå komma iaf 14dagar innan man ska dit.
    jaha okey. Hade också hellre velat att hon kunde boka in en tid på direkten. hatar att vänta hehe :) Du hoppar över kub testet eller hur blev de? läste nyss en tråd att de kostar pengar, blev lite fundersam nu, ingen har sagt till mig att de kostar eller är de bara om man inte fått remiss tro? ja alltid ska de vara något att klura på haha..
  • Whizzer

M1986: det är nog olika för olika landsting. Här i Östergötland blir alla tillfrågade om KUB och det kostar inget. När vi gjorde KUB-ultraljudet så bokade BM tid till 20v-UL direkt efteråt då vi sett hur stort o gammalt fostret va.

• linahelena
    M1986 skrev 2010-12-20 12:40:51 följande:
    jaha okey. Hade också hellre velat att hon kunde boka in en tid på direkten. hatar att vänta hehe :) Du hoppar över kub testet eller hur blev de? läste nyss en tråd att de kostar pengar, blev lite fundersam nu, ingen har sagt till mig att de kostar eller är de bara om man inte fått remiss tro? ja alltid ska de vara något att klura på haha..
    jag fick aldrig frågan. erbjuds väl bara för dom som är över 35 tror jag.
    hon sa bara att man ska undvika att göra många ultraljud för det finns ingen forskning på om det påverkar barnett. det enda som hade kommit fram var att barn som varit med om många ultraljud oftast föddes å var vänsterhänta.

låg ju inte i någon riskgrupp så hon sa bara att eftersom att jag är frisk å så så är det bara att lita på att kroppen gör sitt jobb. det finns ändå ingenting dom kan göra innan v24 om något går fel liksom.
    så nästa gång vi träffas blir ju i v24 då.
  • M1986
    linahelena skrev 2010-12-20 12:51:47 följande:
    jag fick aldrig frågan. erbjuds väl bara för dom som är över 35 tror jag.
    hon sa bara att man ska undvika att göra många ultraljud för det finns ingen forskning på om det påverkar barnett. det enda som hade kommit fram var att barn som varit med om många ultraljud oftast föddes å var vänsterhänta.

låg ju inte i någon riskgrupp så hon sa bara att eftersom att jag är frisk å så så är det bara att lita på att kroppen gör sitt jobb. det finns ändå ingenting dom kan göra innan v24 om något går fel liksom.
    så nästa gång vi träffas blir ju i v24 då.
    okey. tycker tiden går sakta när man väntar. försöker tänka att snart är de julafton och sen är de bara 3 dagar kvar. borde gå fort..
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011