• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    TalisQualis skrev 2010-12-17 12:55:46 följande:
    Visst känns det som en helt annan tidszon! Jag har mitt RUL 13/1 sen ska jag ringa barnmorskan efter det och boka en tid kring april. Känns ju som sagt inte alls långt bort, nää det är ju snart..
    eller hur. imorgon typ..  3 månader till tills nästa pratstund.  kul att hålla oron borta liksom. är väl 6veckor kvar till UL men ändå. en evighet..
  • charlieandi

Jahopp.
    När det äntligen började kännas lite bättre (i typ två dagar) så totalvänder det och blir värre än någonsin. Kräktes igår kväll, i natt och flera gånger idag. Summan av det hela är att jag inte fått behålla någonting sedan middagstid igår. Inte ens lite vatten. Ursäkta mig men jag är SÅ JÄVLA LESS!!!!

Pratade med lite vänner som varit gravida och de rådde mig att i alla fall ringa vårdguiden och höra mig för angående mitt tillstånd. Fick prata med en supergullig barnmorska där som fick mig att börja gråta. För första gången någonsin under den här graviditeten kände jag att det fanns någon som lyssnade på MIG och förstod att jag har det fruktansvärt jobbigt. Barnmorskan blev även förbannad över att läkaren jag träffade i tisdags inte tagit något urinprov då det, enligt henne, är rutin om man kommer in och har rasat i vikt, kissar konstiga färger osv osv osv. Blev i alla fall rådd att åka dirket till gynakuten så nu inväntar jag bara att killen ska komma och plocka upp mig och sedan åker vi dit för kontroll. Blir faktiskt förvånad om de inte vill att jag ligger kvar och vätskas upp.

Håll tummarna för att allt går bra, är ni snälla!
    Jag har nog aldrig varit så rädd som nu... lilla bebis.

• linahelena
    charlieandi skrev 2010-12-17 14:02:41 följande:
    Jahopp.
    När det äntligen började kännas lite bättre (i typ två dagar) så totalvänder det och blir värre än någonsin. Kräktes igår kväll, i natt och flera gånger idag. Summan av det hela är att jag inte fått behålla någonting sedan middagstid igår. Inte ens lite vatten. Ursäkta mig men jag är SÅ JÄVLA LESS!!!!

Pratade med lite vänner som varit gravida och de rådde mig att i alla fall ringa vårdguiden och höra mig för angående mitt tillstånd. Fick prata med en supergullig barnmorska där som fick mig att börja gråta. För första gången någonsin under den här graviditeten kände jag att det fanns någon som lyssnade på MIG och förstod att jag har det fruktansvärt jobbigt. Barnmorskan blev även förbannad över att läkaren jag träffade i tisdags inte tagit något urinprov då det, enligt henne, är rutin om man kommer in och har rasat i vikt, kissar konstiga färger osv osv osv. Blev i alla fall rådd att åka dirket till gynakuten så nu inväntar jag bara att killen ska komma och plocka upp mig och sedan åker vi dit för kontroll. Blir faktiskt förvånad om de inte vill att jag ligger kvar och vätskas upp.

Håll tummarna för att allt går bra, är ni snälla!
    Jag har nog aldrig varit så rädd som nu... lilla bebis.
    bebis mår säkert utmärkt men mamman däremot borde få näringsdropp å vila på sjukhuset i några dagar tills dom ser att du kan äta normalt igen. 
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2010-12-17 12:41:59 följande:
    jahapp.då har man tagit prover å pratat lite med BM då. ultraljud den 10/2 och nästa besök hos henne den7/4 känns ju inte alls långt bort eller så. bara att lite på att min kropp gör ett bra jobb nu då:)
    vilken bra dag för ul du fick, min och sambons födelsedag :)
    vi ska dit 8/2. hade fårtt tid 4/2 ,men då kunde inte sambon så får vänta extra länge :(

charliandi:  skönt att någon äntligen lyssnade på dig! hoppas allt grå bra på gynakuten och
    att dom kan göra någotr för dig!
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2010-12-17 17:38:40 följande:
    vilken bra dag för ul du fick, min och sambons födelsedag :)
    vi ska dit 8/2. hade fårtt tid 4/2 ,men då kunde inte sambon så får vänta extra länge :(

charliandi:  skönt att någon äntligen lyssnade på dig! hoppas allt grå bra på gynakuten och
    att dom kan göra någotr för dig!
    kopplade inte först å tänkte undra vad oddsen är för att man träffar någon som fyller år samma dag som en själv. sen insåg jag att det kanske var ERAN födelsedag/årsdag?
  • Lycka 89

nej både han och jag fyller år10 feb :P
    han är dock 2 år äldre än mig :)

ganska ovanligt, och skittråkigt eftersom att jag aldrig får frukost på
    sängen sen jag träffade honom :P

• charlieandi

Är på Danderyds gynakut nu och får lite dropp. Vet inte alls hur länge jag blir kvar men hoppas att det ska räcka med en salt och en sockerlösning. Hur som helst är jag iaf i goda händer och det känns tryggt.

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2010-12-17 17:57:43 följande:
    nej både han och jag fyller år10 feb :P
    han är dock 2 år äldre än mig :)

ganska ovanligt, och skittråkigt eftersom att jag aldrig får frukost på
    sängen sen jag träffade honom :P
    ja det lät verkligen tråkigt.  men vad häftigt att träffa nån som fyller på samma dag.
    charlieandi skrev 2010-12-17 18:11:48 följande:
    Är på Danderyds gynakut nu och får lite dropp. Vet inte alls hur länge jag blir kvar men hoppas att det ska räcka med en salt och en sockerlösning. Hur som helst är jag iaf i goda händer och det känns tryggt.
    skönt:)
  • charlieandi

Thank god för min iphone!!!
    Är inlagd över natten med dropp. Känns lite jobbigt att killen behövde åka och att sova själv, menmen. Fantastisk är dock bilden vi fick på vår lilla skrutt. Och att samma lilla kärlek verkar må toppen! Det är det enda som betyder något i slutändan.

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011