• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-12-20 16:27:28 följande:
    Nu kom sambon hem med tre röda rosor bara sådär =)
    åh vad gulligtHjärta
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2010-12-20 14:51:48 följande:
    ska eventuellt åka med mina föräldrar till spanien i slutet på januari. kommer ham några dagar innan UL  då. känns som att det skulle vara skönt att komma bort några dagar.

min sambo brukar rymma när jag blir för tjurig men oftast gör det mig bara mer förbannad.

har börjat ta tag i sovrummet idag iaf. fick tips på en städtråd. där man kan skriva upp tre saker i taget å sen kryssa av dom. känns som att det var det jag behövde. lite organisering. punkt för punkt lista. lever ju liksom som nån som har ADHD nu och kan inte fokusera på en sak i taget. så får verkligen tvinga mig själv att göra klart något innnan jag börjar med nästa.

nu ska jag iaf. klämma i mig en apelsin
    Åh det lät ju helt underbart det :)
    haha ja, är jag sur så hjälper ingenting :P går han  inte i väg så vill jag att han ska göra det, går han i väg så blir jag arg för det. försöker han förklara blir jag arg för det är han tyst blir jag arg för det ^^
    man är ju för rolig i bland :P

Jag älskar faktiskt listor så jag brukar alltid skriva listor på allt som behöver göras och sen kryssa av eftersom, men har inte ens orkat skriva en lista för det känns helt lönlöst... men jobbar i natt så då får jag väl ta och ta tag i listskrivandet... men vet verkligen itne näs jag ska hinna städa och allt som behövs...
    jobbar ju som sagt i natt,sen träffa vänner i morgon 13-15 typ för julklappsbyte sen jobb 16-21 igen. på onsdag ska jag vara barnvakt typ 11-15 och sen jobba 16-21 och torsdag jobba 7-13 sen fira farmor och sen fira jul hos pappa och sen är de tju lixom fredag... mitt hopp är att jag ska hinna städa och allt medans jag är barnvakt på onsdag :P sambon jobbar dessutom 10.30-19.30 hela veckan så han kan ja ju inte heller köra med, men men nu ska jag sluta gnälla :P
    M1986 skrev 2010-12-20 16:27:28 följande:
    Nu kom sambon hem med tre röda rosor bara sådär =)
    åh vad gulligt, sånt tycker vi om! :)
  • linahelena

nä gnäll på bara. först är man glad å nygravid. sen inser man att tiden går med snigelfart å att man aldrig kommer bli sig själv igen. så skönt att det inte bara är jag som gnäller. imorgon ska jag jobba dygn igen. det kommer ta livet av mig. tydligen ska det vara -20 när jag går ut till bussen kl6 imorgon. sen hinner jag vara ledig ett dygn, sen ska jag jobba ett dygn till. Kräks och jag borde förresten ha lagt mig redan för att orka. men äsch känns som att jag skiter i allt...

• M1986

Min barnmorska ringde mig vid sex, hade ingen aning om att de jobba så sent. Hon berätta att provsvaren såg bra ut förutom ett och de var för hög risk för röda hund :( Hon sa att det är väldigt ovanligt att man har det men måste ta ett nytt blodprov i 16. har man röda hund när man är gravid så kommer barnet blir missbildat och vaccin får man inte ta förens efter man fött. Fick också provsvar från cellprovet för några veckor sen att de har hänt några ädringar så jag måste ta om även de för att fastställa att jag inte har livmodercanser. Känns som att de inte borde kunna hända mer negatvia saker nu..

• Dahrling
    M1986 skrev 2010-12-20 21:06:48 följande:
    Min barnmorska ringde mig vid sex, hade ingen aning om att de jobba så sent. Hon berätta att provsvaren såg bra ut förutom ett och de var för hög risk för röda hund :( Hon sa att det är väldigt ovanligt att man har det men måste ta ett nytt blodprov i 16. har man röda hund när man är gravid så kommer barnet blir missbildat och vaccin får man inte ta förens efter man fött. Fick också provsvar från cellprovet för några veckor sen att de har hänt några ädringar så jag måste ta om även de för att fastställa att jag inte har livmodercanser. Känns som att de inte borde kunna hända mer negatvia saker nu..
    Vilka jobbiga besked!! Jag kanske kan trösta lite med att säga att det vid två tillfällen visat sig att jag haft cellförändringar men när jag kommit till läkaren för att göra den mer ingående undersökningen, där han kollade om det var farliga förändringar dvs, så har det visat sig att det inte varit något! Så jag håller tummarna att det är så för dig med nu!!

Men vad händer, kan det vara så att du inte lägre har röda hund i v.16 eller? Så mycket man inte vet om känner jag!

Jag skickar en kram i alla fall!
  • En Anna

M1986: håller tummarna för att det inte är något farligt. Jag hade också höjd risk för röda hund. De tog om mitt prov samtidigt som KUB-testet. Men både läkaren och bm sa att det inte va speciellt stor risk att få röda hund i Sverige. Man ska akta sig för de baltiska länderna bara.

• charlieandi
    M1986 skrev 2010-12-20 21:06:48 följande:
    Åh, många jobbiga besked att ta in.
    Men vad jag förstod det på min barnmorska så är risken för röda hund extremt liten i Sverige och i samband med att du föder får du sedan vaccin, så att du inte senare ska kunna utveckla sjukdomen. Nu såg mina prover bra ut men vi pratade ändå om det hela och på min barnmorska lät det verkligen inte som att det var något att oroa sig för - men de måste väl ändå upplysa om hur det kan bli om sjukdomen utvecklas. Men du ska se att du mest troligt inte kommer få röda hund och där med inte heller har något att oroa dig för. *håller tummarna*
  • SötaSarah

Tråkiga besked! Ang cellprovet om du tog det som gravid verkar många ha cellförändringar just under graviditeten av ngn anledning. En kollega har aldrig annars men haft vid varje grav även om det är gjort tidigt in i grav. Är nog inget att oroa sig över :)

Jag fick som tur va tillbaka att allt var normalt igår... Puh!

• M1986
    Dahrling skrev 2010-12-20 21:23:04 följande:
    Vilka jobbiga besked!! Jag kanske kan trösta lite med att säga att det vid två tillfällen visat sig att jag haft cellförändringar men när jag kommit till läkaren för att göra den mer ingående undersökningen, där han kollade om det var farliga förändringar dvs, så har det visat sig att det inte varit något! Så jag håller tummarna att det är så för dig med nu!!

Men vad händer, kan det vara så att du inte lägre har röda hund i v.16 eller? Så mycket man inte vet om känner jag!

Jag skickar en kram i alla fall!
    En Anna skrev 2010-12-20 21:34:04 följande:
    M1986: håller tummarna för att det inte är något farligt. Jag hade också höjd risk för röda hund. De tog om mitt prov samtidigt som KUB-testet. Men både läkaren och bm sa att det inte va speciellt stor risk att få röda hund i Sverige. Man ska akta sig för de baltiska länderna bara.
    charlieandi skrev 2010-12-20 22:10:48 följande:
    Åh, många jobbiga besked att ta in.
    Men vad jag förstod det på min barnmorska så är risken för röda hund extremt liten i Sverige och i samband med att du föder får du sedan vaccin, så att du inte senare ska kunna utveckla sjukdomen. Nu såg mina prover bra ut men vi pratade ändå om det hela och på min barnmorska lät det verkligen inte som att det var något att oroa sig för - men de måste väl ändå upplysa om hur det kan bli om sjukdomen utvecklas. Men du ska se att du mest troligt inte kommer få röda hund och där med inte heller har något att oroa dig för. *håller tummarna*
    SötaSarah skrev 2010-12-21 07:45:51 följande:
    Tråkiga besked! Ang cellprovet om du tog det som gravid verkar många ha cellförändringar just under graviditeten av ngn anledning. En kollega har aldrig annars men haft vid varje grav även om det är gjort tidigt in i grav. Är nog inget att oroa sig över :)

Jag fick som tur va tillbaka att allt var normalt igår... Puh!
    Är väl egentligen inte så jätteorolig för cellförändringen då jag hört att många yngre får göra om av någon konstig anledning. mamma tog cellprovet för några dagar sen och hade då pratat om mig å då hade läkarn sagt att det säkert berodde på tidig graviditet så jag hoppas att det bara var så..
    Vet inte varför de ska kolla i v 16 egentligen, de kan ju ändå inte göra något förens barnet är fött. Men BM sa att de skulle bli missbildat om det var så att jag bärde på Röda hund men hon sa många gånger att de inte var vanligt i sverige så jag hoppas att även det resultatet var knepigt. Pratade med pappa igår och han berätta att farmor hade röda hund när hon vänta min faster så de är anledningen till att hon är så gott som döv. Visste inte att det var de de berodde på..
  • linahelena

Har lyft en massa på jobbet idag och har så förbannat ont i ryggen. hoppas det blir lugnare på eftermiddagen. och dom närmaste veckorna annars kommer jag vara sjukskriven innan januari är slut:(

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011