• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Lycka 89
    Whizzer skrev 2010-12-25 12:22:11 följande:
    Jag skrev ut 2kopior på vår UL bild o satte i ramar. Skrev "hej mormor" resp farmor i pratbubbla o satte på bilderna. Sen slog vi in dom i julklappspapper o delade ut efter ordinarie utdelning
    Gud vad roligt! blev dom chockade?

Så hade jag också gjort, om jag hade hunnit göra VUL innan men kommer hoppa det och vänta på RUL så gick inte riktigt :P
  • En Anna

Whizzer: roligt :)

Jag är helt klart nöjd med julen, men det va väldigt skönt när alla hade åkt och lugnet hade lagt sig!

• charlieandi

Jag och killen drog till MediaMarkt i morse för att handla bl.a. en tvättmaskin (har bestämt oss för att livet med bebis blir enklare då). Det var helt sjukt mkt folk och lång kö. Efter ca 40 min höll jag på att svimma!!! Fick gå ut och sätta mig på huk vid en stolpe. Såg säkert väldigt bakfull ut men skitsamma ;) Allt gick bra iaf och vi kom hem med det vi skulle. Känns så lyxigt att ha tvättmaskin hemma! Haha!

• Tandfe

Jag berättade för min familj igår, men båda mina föräldrar hade misstänkt det rätt längeSkäms bara mina syskon som inte gjort det. Vi berättade nu idag för sambons far med famlij och de vart riktigt överraskade, det var inte helt väntat för dem, roligt! Men jätteglada blev de såklart och jag tror inte att de pratar om annat nu sen vi åkt hem. Vi har ju hållt inne med det hela rätt länge 15+5 idag tror jag det är, v 16 är det iaf. Hans mor med famlij får reda på det imorgon. Första barnbarnet blir det för alla våra föräldrar så det är spännande.

• SötaSarah

He he min mormor är också helt till sig. Hon är 62 (63 1 januari) och får sitt första barnbarnsbarn :P Så nu lär hon börja känna sig gammal! ;D Min morfars mamma blev också väldigt glad, hon är 91 år, hoppas hon får se bebben men det tror jag för hon är så sjukt pigg! :D Men blir kul att vi har 5 generationer på både morfars och mormors sida som är i livet :) Så dom får sina första barnbarnbarnsbarn he he he :P

• charlieandi

Min killes mormor är också rätt ung, runt 65. Och hon tyckte väl att vi var för unga (22 och 23 år). Men jag antar att hon ändå glädjer sig åt det hela? Om inte annat senare, när bebisen är här. I övrigt har vi enbart fått positiva reaktioner från alla håll och kanter. Känns kul och bra :)

• SötaSarah

Min mormor kan inte komma och säga ngt som blev gravid som 17-åring men jag va lite nervös hur hon skulle reagera men mamma sa att hon kan ju verkligen inte säga ngt haha. Farmor och farfar som är 87 och fick barn sent och sånt borde va mer dömande men dom blev jätteglada också. När väl bebisen är här konmer nog alls falla direkt :D

• TalisQualis

Va kul att så många berättat om nyheten såhär kring jul. Jag hade också velat göra så men runt oss så vet så gott som alla redan om att vi väntar barn Nästan alla kring oss är positiva, det är nog bara mannens styvmorsa som sätter sig på tvären. När hon fick veta att jag var gravid så ringde hon mig och berättade vilken dålig människa jag var osv, så henne vägrar jag prata med över huvudtaget nu. Hon kommer inte i närheten av bebisen förrän hon bett om ursäkt så enkelt är det! Hon påstår att "man som kvinna inte är mogen för barn förrän efter 30". Jag är ju bara 21 (fyller 22 månaden efter bebis) så i hennes värld passar det sig inte. Det värsta av allt att är att det bara är mig hon gör skillnad på. Hennes egen dotter fick sin första vid 23 och är nu 25 och väntar nummer två och deras "fosterbarn" skaffade barn vid 20. Men det var ju så klart en heeeeeelt annan sak! Suck!

• En Anna

Håller med FruQT, kul att så många berättat :) De vi har berättat för har alla blivit jätteglada och då blir det ju ännu roligare! Det går ju ganska fort, är redan i vecka 15, men vill att det ska gå ännu fortare :)

Hoppas det är bra med er alla!

• SötaSarah

Jag hade tänkt hålla de till jul hade vart roligt att överraska då men hade berättat för alla innan också :) hehe

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011