• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-12-20 13:03:12 följande:
    okey. tycker tiden går sakta när man väntar. försöker tänka att snart är de julafton och sen är de bara 3 dagar kvar. borde gå fort..
    ja jag tycker faktiskt veckorna börjat trilla på lite fortare nu.
    ja det är ju precis en vecka kvar nu så det kommer säkert gå superfort.
  • M1986
    linahelena skrev 2010-12-20 13:07:35 följande:
    ja jag tycker faktiskt veckorna börjat trilla på lite fortare nu.
    ja det är ju precis en vecka kvar nu så det kommer säkert gå superfort.
    jasså de tycker du. ja tycker nog att väntar går lite fortare i och med att de är jul och mycket jobb och annat på gång hela tiden. hade nog varit längre väntan om man blev gravid senare och de var vanliga tråkiga dagar att vänta på hehe. men du har rätt de går nog fort dit :)
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-12-20 13:12:39 följande:
    jasså de tycker du. ja tycker nog att väntar går lite fortare i och med att de är jul och mycket jobb och annat på gång hela tiden. hade nog varit längre väntan om man blev gravid senare och de var vanliga tråkiga dagar att vänta på hehe. men du har rätt de går nog fort dit :)
    ja fast kan ju vara för att jag ska hinna med två jobbdygn innan julafton å slå in paket, handla hem det sista å sånt. medans det känns som att någon har plockat ut min hjärna å gömt den.

hela lägenheten ser ut som en soptipp, jag sov till 11 och mitt i fukosten ringer min sambo och undrar vad jag tänker göra idag. hade bara lust att be honom dra åt helvete. för jag vet inte i vilken ände jag ska börja i och han fattar ingenting.
  • M1986
    linahelena skrev 2010-12-20 13:17:23 följande:
    ja fast kan ju vara för att jag ska hinna med två jobbdygn innan julafton å slå in paket, handla hem det sista å sånt. medans det känns som att någon har plockat ut min hjärna å gömt den.

hela lägenheten ser ut som en soptipp, jag sov till 11 och mitt i fukosten ringer min sambo och undrar vad jag tänker göra idag. hade bara lust att be honom dra åt helvete. för jag vet inte i vilken ände jag ska börja i och han fattar ingenting.
    Jag är ledig idag annars har jobbat varje dag ett tag och ska jobba varje dag tills julafton. känns stressigt och julkänslan hinner lixom inte komma. Sa till sambon igår att vi nog borde fixa julgranen idag men de är bara massa jobb och tiden räcker inte till känns de som så vi kanske hoppar den i år?
    HAHA jasså. har dina hormoner också börjat komma ikapp? ;) tror att mina hormoner styrde mig igår och vi börja bråka (eller tjafsa) om egentligen ingenting. Han sa tom du de finns ingenting att bråka om de är dina hormoner som talar, hehe.
    I vanliga fall brukar jag älska att han är så nära mig hela tiden och pussar å har sig men nu känner jag bara att han är ivägen, blir galen och skriker nästan rakt ut ge mig plats hehe. och sexlusten har jag nog tappat totalt, i början av graviditeten fanns den och vi hade sex varannan dag men nu känner jag inget alls.. Hoppas bara de är tillfälligt.
  • linahelena

haha ja det är väl hormoner. har bara varit så sjukt less på att inte kunna tänka klart den senaste veckan. känns mest som att det är en pina att vara gravid å han lever sitt liv som vanligt liksom. så sjukt orättvist.. jo min sambo har lärt sig nu att börjar jag med å säga. ja jag ska göra matlådor å skit. så det bara att avsluta samtalet fort, tydligen så svär jag ovanligt mycket när jag är sur. haha.

• M1986
    linahelena skrev 2010-12-20 13:50:21 följande:
    haha ja det är väl hormoner. har bara varit så sjukt less på att inte kunna tänka klart den senaste veckan. känns mest som att det är en pina att vara gravid å han lever sitt liv som vanligt liksom. så sjukt orättvist.. jo min sambo har lärt sig nu att börjar jag med å säga. ja jag ska göra matlådor å skit. så det bara att avsluta samtalet fort, tydligen så svär jag ovanligt mycket när jag är sur. haha.
    jasså haha. ja det är underligt de där med hormoner. trodde inte att dom skulle styra en men så är de nog..
  • linahelena

ja dom påverkar då mycket iaf:)

• Lycka 89

jag fick precis som linahelena boka mitt UL på inskrivningen, tycker det känns galet långt bort..
    men men, det är ju som sagt jul och nyår och sen ska vi på skidsemester så tiden går nog fort snart :)

ja usch jag vet inte hur man ska hina med julen nu, jobabr så mkt extra jag bara kan och så ska man städa och fixa hemma, köpa julklappar, slå in och allt annat skit... men bara kämpa på och sen ta det lugnt ett tag tror jag..

vi tjaffsar också hemma om ingenting, men min sambo fattar nog inte att det är hormonerna som stökar, han tycker bara att jag är extra grinig på honom ^^ stackarn. :P

• linahelena
    Lycka 10 skrev 2010-12-20 14:05:49 följande:
    jag fick precis som linahelena boka mitt UL på inskrivningen, tycker det känns galet långt bort..
    men men, det är ju som sagt jul och nyår och sen ska vi på skidsemester så tiden går nog fort snart :)

ja usch jag vet inte hur man ska hina med julen nu, jobabr så mkt extra jag bara kan och så ska man städa och fixa hemma, köpa julklappar, slå in och allt annat skit... men bara kämpa på och sen ta det lugnt ett tag tror jag..

vi tjaffsar också hemma om ingenting, men min sambo fattar nog inte att det är hormonerna som stökar, han tycker bara att jag är extra grinig på honom ^^ stackarn. :P
    ska eventuellt åka med mina föräldrar till spanien i slutet på januari. kommer ham några dagar innan UL  då. känns som att det skulle vara skönt att komma bort några dagar.

min sambo brukar rymma när jag blir för tjurig men oftast gör det mig bara mer förbannad.

har börjat ta tag i sovrummet idag iaf. fick tips på en städtråd. där man kan skriva upp tre saker i taget å sen kryssa av dom. känns som att det var det jag behövde. lite organisering. punkt för punkt lista. lever ju liksom som nån som har ADHD nu och kan inte fokusera på en sak i taget. så får verkligen tvinga mig själv att göra klart något innnan jag börjar med nästa.

nu ska jag iaf. klämma i mig en apelsin
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011