• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Lycka 89
    SamsonS skrev 2010-12-28 17:33:04 följande:
    Ja visst är det!
    Men då har du ju saker att göra så då går det säkert snabbt! Jag har också en del inplanerat i Januari :)
    Hoppas på det, bruakr ju gå fort när man har saker att göra så :)

kan du fatta att du bär på ett barn?
  • linahelena
    M1986 skrev 2010-12-28 12:43:10 följande:
    Hur gör man för att ens graviditet ska synas för alla i min presentation? Alltså en sån där ikon bredvid gästboken? Har skrivit in graviditeten så jag själv kan gå in å se den men jag fattar inte hur man puplicerar den så att säga. Någon som förstod min konstiga fråga? ;)
    på startsidan kan man göra nån inställning tror jag.
  • SamsonS
    Lycka 10 skrev 2010-12-28 18:48:38 följande:
    Hoppas på det, bruakr ju gå fort när man har saker att göra så :)

kan du fatta att du bär på ett barn?
    Haha nej det kan jag inte. Känns helt sjukt när man tänker på det! Har träffat sambons systrar nu i jul som är i v 28 resp. 24 och dom syns det ju ordentligt på, känns helt ofattbart att jag också kommer se ut så ganska snart, haha.
    Men det är nog svårast för sambon eftersom att han inte märker av något än, förutom att han inte får något mys Tungan ute och att jag får konstiga utbrott ibland. Haha

Hur känner du själv?
  • linahelena

startsida-> inställningar-> klicka i rutorna om vad du vill sa synas:)

har äntligen kläckt ur mig på jobbet att jag är gravid. till kunden jag jobbar hos. hon blev glad.  det hon inte vet som jag vet är att 2 av de assistenter som går på schema kommer ha sagt upp sig nästa vecka.  så från att vara 4 kommer vi bli 2 och jag klarar inte av att jobba snart för hon har blivit så jäkla tung att förflytta. kanske håller en månad till. då kommer hon ha 1 ordinare assistent den 1 februari. det suger.......

• M1986
    linahelena skrev 2010-12-28 19:09:57 följande:
    Tack =)
  • pyyyret
    Här kommer ännu en blivande mamma! Kan knappt fatta att det är sant, men det känns ändå underbart!
    BF är 25/7, så det är väl precis på gränsen att jag får vara med här! ;)

Är det nån här som bor i Linköping föressten? Vore kul att lära känna lite nya människor, och i höst vill jag ha sällskap på promenaderna! :)
  • linahelena
    pyyyret skrev 2010-12-28 19:49:22 följande:
    Här kommer ännu en blivande mamma! Kan knappt fatta att det är sant, men det känns ändå underbart!

Är det nån här som bor i Linköping föressten? Vore kul att lära känna lite nya människor, och i höst vill jag ha sällskap på promenaderna! :)
    grattis:)
  • Dahrling
    pyyyret skrev 2010-12-28 19:49:22 följande:

Välkommen och grattis till graviditeten!
    Jag bor med i Linköping! :) BF 17 juni!
  • TalisQualis
    linahelena skrev 2010-12-28 19:09:57 följande:

har äntligen kläckt ur mig på jobbet att jag är gravid. till kunden jag jobbar hos. hon blev glad.  det hon inte vet som jag vet är att 2 av de assistenter som går på schema kommer ha sagt upp sig nästa vecka.  så från att vara 4 kommer vi bli 2 och jag klarar inte av att jobba snart för hon har blivit så jäkla tung att förflytta. kanske håller en månad till. då kommer hon ha 1 ordinare assistent den 1 februari. det suger.......
    Är du också personlig assistent? På min arbetsplats är vi tack och lov en stor grupp (9 ordinarie) så trotts att två av oss kommer gå hem på mammaledigt snart så finns ordinarie personal kvar. Men det jag funderat på är HUR länge man kommer orka? Vi har väldigt många tunga lyft som inte går att undvika, dom måste utföras varje dag och jag känner redan av att det är tungt. När är det dags att ansöka om havandeskapspenning? Jag tror att man måste ha fått sitt moderskapsintyg först (eller vad det heter), men jag har inte fått mitt än. Har du fått ditt?
  • linahelena
    TalisQualis skrev 2010-12-29 10:15:22 följande:
    Är du också personlig assistent? På min arbetsplats är vi tack och lov en stor grupp (9 ordinarie) så trotts att två av oss kommer gå hem på mammaledigt snart så finns ordinarie personal kvar. Men det jag funderat på är HUR länge man kommer orka? Vi har väldigt många tunga lyft som inte går att undvika, dom måste utföras varje dag och jag känner redan av att det är tungt. När är det dags att ansöka om havandeskapspenning? Jag tror att man måste ha fått sitt moderskapsintyg först (eller vad det heter), men jag har inte fått mitt än. Har du fått ditt?
    i maj kan jag söka om havandeskapspenning. innan dess är det bara sjukskrivning som gäller.
    nä lyften är verkligen plågsamma nu. jag fick ont i ryggen innan oxå men nu får jag ont från nacke ner till under rumpan efter ett arbetspass med upprepade lyft. måste försöka boka in en läkartid tills efter nyår, men jag VILL verkligen inte gå av redan nu.

samtidigt så måste jag väl, alla säger ju att jag aldrig kommer förlåta mig själv om jag skulle lyfta sönder mig själv eller om något mot förmodan skulle hända bebisen.
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011