• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    TalisQualis skrev 2010-12-26 11:09:02 följande:
    Va kul att så många berättat om nyheten såhär kring jul. Jag hade också velat göra så men runt oss så vet så gott som alla redan om att vi väntar barn Nästan alla kring oss är positiva, det är nog bara mannens styvmorsa som sätter sig på tvären. När hon fick veta att jag var gravid så ringde hon mig och berättade vilken dålig människa jag var osv, så henne vägrar jag prata med över huvudtaget nu. Hon kommer inte i närheten av bebisen förrän hon bett om ursäkt så enkelt är det! Hon påstår att "man som kvinna inte är mogen för barn förrän efter 30". Jag är ju bara 21 (fyller 22 månaden efter bebis) så i hennes värld passar det sig inte. Det värsta av allt att är att det bara är mig hon gör skillnad på. Hennes egen dotter fick sin första vid 23 och är nu 25 och väntar nummer två och deras "fosterbarn" skaffade barn vid 20. Men det var ju så klart en heeeeeelt annan sak! Suck!
    äh skitsnack alltså. min mamma fick barn när hon var 21, 23, 25 och 27. när hon var 30 var hon klar med barna-avlandet å hon har alltid varit en fantastisk mamma:)  
  • TalisQualis
    linahelena skrev 2010-12-26 13:09:54 följande:
    äh skitsnack alltså. min mamma fick barn när hon var 21, 23, 25 och 27. när hon var 30 var hon klar med barna-avlandet å hon har alltid varit en fantastisk mamma:)  
    Tack! Eller hur! Jag blir så trött på henne! Så mycket skit som kommer ur den kvinnans mun Demon
  • linahelena

tycker rätt många har börjat lägga sig i mitt liv faktiskt. folk jag inte riktigt känner. precis som att är man gravid då får alla ha en åsikt om hur man, klär sig, vad man äter, hur gammal man är, hur mycket pengar man har. å man får ju absolut inte vara glad över att vara gravid för det kan faktiskt sluta i missfall.Kräks 

till och med hur många koppar kaffe jag dricker ska folk lägga sig i. vissa dagar dricker jag mindre än rekomenderat eller inget alls, vissa dagar dricker jag fler. Kaffe störigt skulle jag vilja påstå. som att man har blivit omyndigförklarad.

sen gillar jag inte riktigt att folk redan har börjat klappa mig på magen..
    det är förresten mysigt att vara gravid igen å inte bara en pinaSkrattande

• TalisQualis
    linahelena skrev 2010-12-26 13:31:20 följande:

tycker rätt många har börjat lägga sig i mitt liv faktiskt. folk jag inte riktigt känner. precis som att är man gravid då får alla ha en åsikt om hur man, klär sig, vad man äter, hur gammal man är, hur mycket pengar man har. å man får ju absolut inte vara glad över att vara gravid för det kan faktiskt sluta i missfall.Kräks 

till och med hur många koppar kaffe jag dricker ska folk lägga sig i. vissa dagar dricker jag mindre än rekomenderat eller inget alls, vissa dagar dricker jag fler. Kaffe störigt skulle jag vilja påstå. som att man har blivit omyndigförklarad.

sen gillar jag inte riktigt att folk redan har börjat klappa mig på magen..
    det är förresten mysigt att vara gravid igen å inte bara en pinaSkrattande

Jag håller med dig fullt ut! Tycker det är jätte störigt att man plötsligt blir allmän egendom när man är gravid! Alla har plötsligt rätt att klämma och känna och vräka ur sig sina åsikter lägga sig i hur man lever sitt liv!

För mig är det ju första graviditeten och jag tycker det är helmysigt och spännande! Men som du säger, nääää man får absolut inte vara glad och njuta för det kan ju gå fel, eller "så kan du ju inte känna för det gjorde inte jag eller min granne". Usch! Trött på kommentarer och folk som lägger sig i när man inte bett om de! 
  • linahelena
    TalisQualis skrev 2010-12-26 13:50:09 följande:
    För mig är det ju första graviditeten och jag tycker det är helmysigt och spännande! Men som du säger, nääää man får absolut inte vara glad och njuta för det kan ju gå fel, eller "så kan du ju inte känna för det gjorde inte jag eller min granne". Usch! Trött på kommentarer och folk som lägger sig i när man inte bett om de! 
    ja min första med. å alla som känner mig bra glädjs och oroar dom sig så däger dom inget om det till mig iaf. mamma har ju lyckats få fyra välskapta barn så hon tycker mest att äsch det där klarar din kropp av så bra själv:) men alla dom där vet bäst människorna har jag lust att spy på.
  • Lycka 89
    linahelena skrev 2010-12-26 13:09:54 följande:
    vad kul, våra mammor har fått barn nästan samma ålder på alla 4 :P mamma var 20, 22, 24 ( fyllde 25 2 dagar senare men vill gärna säga att hon var 24 och hade 3 barn :P) och sen 27 :)

riktigt jobbigt när folk ska känna en på megn och säga att det syns.. just för att jag själv inte tycker att det gör det...

är det någon som har happytone här? och isf vet VAR med lyssnar och hur man gör? fick en av min sambo igår, men vi fattade inte instruktionen på enegelska så bra. fanns inte så mkt instruktioner heller iofs...
  • FrökenLagom

Vi har en sån Lycka 10, och hittade i början bäst när man var kissnödig, låg på rygg, hade mycket "gegga" och använde den långt ner under naveln + lite ut mot sidorna..

• charlieandi

Jag upplever OFTA att folk säger att 'men så dåligt kan man inte må' alternativt dumförklarar mig åt andra hållet och säger saker som 'det är jobbigt att vara gravid'. Har lust att dela ut en käftsmäll vid varje tillfälle men svarar ofta bara med 'vad skönt att du slapp dropp'.

Nu i jul fick jag en massa goda råd och namnförslag av en person jag egentligen inte känner utan som är släkt med min morbrors fru. Fick även veta att det namn vi bestämt oss för till en ev. dotter inte var så jättefint. Tänker fasen hålla tyst i fortsättningen när någon frågar!!!

• linahelena
    charlieandi skrev 2010-12-26 19:02:28 följande:
    Jag upplever OFTA att folk säger att 'men så dåligt kan man inte må' alternativt dumförklarar mig åt andra hållet och säger saker som 'det är jobbigt att vara gravid'. Har lust att dela ut en käftsmäll vid varje tillfälle men svarar ofta bara med 'vad skönt att du slapp dropp'.

Nu i jul fick jag en massa goda råd och namnförslag av en person jag egentligen inte känner utan som är släkt med min morbrors fru. Fick även veta att det namn vi bestämt oss för till en ev. dotter inte var så jättefint. Tänker fasen hålla tyst i fortsättningen när någon frågar!!!
    ja jag tror det är bäst. min mage är härmed döpt till "lillbosse" av min snälla storasyster:)
  • Lycka 89
    FrökenLagom skrev 2010-12-26 17:12:10 följande:
    Vi har en sån Lycka 10, och hittade i början bäst när man var kissnödig, låg på rygg, hade mycket "gegga" och använde den långt ner under naveln + lite ut mot sidorna..
    ja okej, tack så mkt :) borde man kunna höra sitt eget hjärta om man kollar där? för hörde inte de heller...
    linahelena skrev 2010-12-26 19:07:30 följande:
    ja jag tror det är bäst. min mage är härmed döpt till "lillbosse" av min snälla storasyster:)
    haha min är döpt till Dragan av mina bröder och de ger väldigt fina namförslag hela tiden som Öjvin, Greta mm :P
    charlieandi skrev 2010-12-26 19:02:28 följande:

usch vad jobbigt, glad att jag inte mår så fruktansvärt dålig så att folk inte kan komma med anklagelser om att så kan man minsann inte må.. usch för sådanna människor...

skit i vad folk säger om era namnförslag, det viktigaste är att ni är nöjda! vi har pratat ihop oss om 3 namn på killar resp. tjejer och de håller vi fast vid. sen kan det ju vara bra att höra vilka dom tycker bäst om och varför dom inte tycker om de andra osv.. svårt att inte ta åt sig och tycka att det är jobbigt när dom tycker det är fula och så. men vi är säkra själva så då känns det bra iaf :)
    hoppas dom andra är snälla i af!
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011