• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FrökenLagom

Lycka 10 - jo om du drar ner i ljumsken så borde du höra. Höj till högsta volymen.

• SötaSarah

Jag tycker det är jobbigt att alla helt plötsligt ska få ta på ens mage... Känns extra konstigt innan man ens fått konstaterat på ultraljud att det finns ngt där. Men känns bara störande att man knappt finns längre, det är bara magen och alla sticker in händerna under koftan för att känna... Hade ett tajt linne på jul så det syntes och en kofta virad runt men alla skulle in och länna på magen, tycker det är sjukt jobbigt faktiskt! Inte det minsta mysigt...

Och en hel del kommentarer! Som min mormor t ex när hn frågar om vi funderar på några namn, säger två namn och hon kläcker ur sig att "ta det namnet, det andra är inte alls bra".. Enligt vem?! Liksom! Man ska inte bry sig men det är jobbigt när det kommer sånt... Även att man inet ska ha spjälsäng utan nån liten konstig säng med nån tygpåse som är liten för barn vill ligga trångt, enligt mamma och mormor ska jag lyssna på dom som vet och har erfarenhet. Frågar varför folk inte använder det och varför det inte säljs idag om det är så himla bra? Då säger dom att det är pga att folk inte köper det för dom tror dom ska ha spjälsäng osvosv. Men varför ska just DOM två ha rätt bara för dom tyckte det var bra, hatar när dom ska lägga sig i och typ "hindra" oss från att köpa spjälsäng! Kommer bli såååånt gnäll när jag köper spjälsängen... Suck!

• Lycka 89
    FrökenLagom skrev 2010-12-26 22:29:57 följande:
    Lycka 10 - jo om du drar ner i ljumsken så borde du höra. Höj till högsta volymen.
    funkar inte iaf, men är säkert för tidigt, jag har en del hull så kan säkert inte höra på mig än. v 13 i dag...
    SötaSarah skrev 2010-12-27 00:10:41 följande:
    Jag tycker det är jobbigt att alla helt plötsligt ska få ta på ens mage... Känns extra konstigt innan man ens fått konstaterat på ultraljud att det finns ngt där. Men känns bara störande att man knappt finns längre, det är bara magen och alla sticker in händerna under koftan för att känna... Hade ett tajt linne på jul så det syntes och en kofta virad runt men alla skulle in och länna på magen, tycker det är sjukt jobbigt faktiskt! Inte det minsta mysigt...

Och en hel del kommentarer! Som min mormor t ex när hn frågar om vi funderar på några namn, säger två namn och hon kläcker ur sig att "ta det namnet, det andra är inte alls bra".. Enligt vem?! Liksom! Man ska inte bry sig men det är jobbigt när det kommer sånt... Även att man inet ska ha spjälsäng utan nån liten konstig säng med nån tygpåse som är liten för barn vill ligga trångt, enligt mamma och mormor ska jag lyssna på dom som vet och har erfarenhet. Frågar varför folk inte använder det och varför det inte säljs idag om det är så himla bra? Då säger dom att det är pga att folk inte köper det för dom tror dom ska ha spjälsäng osvosv. Men varför ska just DOM två ha rätt bara för dom tyckte det var bra, hatar när dom ska lägga sig i och typ "hindra" oss från att köpa spjälsäng! Kommer bli såååånt gnäll när jag köper spjälsängen... Suck!
    håller med dig, känns som att man själv vill förstå och se att det är ett barn där inne innan man KANSKE kan  acceptera att dom tar någon liten gång. men helst inte alls...
    svårt det där med namn, när folk säger så.. för man bryr sig ju även om man inte vill.. man tycker ju att folk borde kunna förstå det! tänk på att detd är ni som bestämmer och ingen annan!

vi ska också ha spjälsäng, mamma bara frågade om jag ville ha vaggan som vi använt när vi var små. men när jag frågade varför man hadde det sa hon mest att det avr för att det var gulligt.. så vi hoppar det :P
    man får väl bulla upp med nallar i spjälsängen så den inte känns så stor :)
  • charlieandi

Lycka 10 - vi står fast vid det tjejnamn vi valt. Vi båda älskar namnet och vi vet också att det sällan - typ aldrig - uppfattas som fult. Men sen är det ju så att alla inte kan gilla allt och det är helt Ok med mig. Det finns namn jag inte heller gillar. MEN jag hade aldrig kläckt ur mig saker som 'det är fult, ta ett annat' när någon berättat vad en ev dotter ska heta.

• charlieandi

Lycka 10 - det går att bädda i ena kortsidan av spjälsängen till bebisen om man märker att det finns ett behov av att ligga trångt :)

• Lycka 89

charlieandi- vad bra :) dom flesta har ju vett att inte säga något elakt om namnen man valt.. jag själv skulle aldrig kunna säga något även om dom valt det fulaste namnet jag vet, för det är ju inte jag som bestämmer vad andras barn ska heta...

Precis de kan man ju göra :)

• SamsonS
    TalisQualis skrev 2010-12-26 11:09:02 följande:
    Va kul att så många berättat om nyheten såhär kring jul. Jag hade också velat göra så men runt oss så vet så gott som alla redan om att vi väntar barn Nästan alla kring oss är positiva, det är nog bara mannens styvmorsa som sätter sig på tvären. När hon fick veta att jag var gravid så ringde hon mig och berättade vilken dålig människa jag var osv, så henne vägrar jag prata med över huvudtaget nu. Hon kommer inte i närheten av bebisen förrän hon bett om ursäkt så enkelt är det! Hon påstår att "man som kvinna inte är mogen för barn förrän efter 30". Jag är ju bara 21 (fyller 22 månaden efter bebis) så i hennes värld passar det sig inte. Det värsta av allt att är att det bara är mig hon gör skillnad på. Hennes egen dotter fick sin första vid 23 och är nu 25 och väntar nummer två och deras "fosterbarn" skaffade barn vid 20. Men det var ju så klart en heeeeeelt annan sak! Suck!
    Är lika gammal som dig! :) Skoj!
    Fattar inte varför vissa måste lägga sig i det där. Varför skulle man vara en sämre mamma eller "förstöra" sitt liv bara för att man är yngre?

Det finns dom som inte är mogna efter 30 heller. Blir riktigt sur på folk som ska hålla på så.
  • M1986

Hej hej. Vart fullt upp i några dagar så nu var de mycket att läsa ikapp :) På julafton hade jag en tajt klänning så magen syntes verkligen. Både mamma och syster skulle känna med en gång och de bara stod å småflina. Sambon tyckte att magen kom som en julklapp att då syntes de verkligen, jag själv tycker ju att magen synts lääänge :)

Idag var vi och gjorde ultraljud (kub) och de var så himla fantastiskt att se sitt barn på en skärm, att se armar och ben och hur den rörde sig.  Den ville dock inte lägga sig som barnmorskan ville utan jag var tvungen att lägga mig på sidan och skaka om några gånger i hopp om att den skulle vända sig hehe. Hade ett leende på läpparna både jag å sambon av att få se våran bebis på skärmen =) Sov verkligen superdåligt i natt och var beredd på att de skulle säga att barnet var dött så de var verkligen en lättnad, nu kommer jag somna gott =)

• Galatheaa
    SamsonS skrev 2010-12-27 19:53:33 följande:
    Fattar inte varför vissa måste lägga sig i det där. Varför skulle man vara en sämre mamma eller "förstöra" sitt liv bara för att man är yngre?

Det finns dom som inte är mogna efter 30 heller. Blir riktigt sur på folk som ska hålla på så.
    Och jag är lika gammal som er :) vad roligt.

• TalisQualis
    SamsonS skrev 2010-12-27 19:53:33 följande:

Galatheaa skrev 2010-12-27 20:36:48 följande:
    Och jag är lika gammal som er :) vad roligt.
    Kul att vi är fler i samma ålder som väntar första

Ja men visst är det så Hattifnatt89, åldern är inget att stirra sig blind på, för den säger ändå ingenting om hur mogen du är!
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011