• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Lycka 89
    Galatheaa skrev 2010-12-27 20:36:48 följande:
    Och jag är lika gammal som er :) vad roligt.
    vi verkar vara många som är lika gamla, jag är nämligen också 21 :)

M1986: visste dom innan att du var gravid eller avslöjade du det så? :)
    åh vad jag längtar till RUL då man får se bebben, känns inte ens som att någon finns där :(
  • charlieandi

Kul att vi är många rätt unga i tråden :) Jag är 23, fyller 24 innan bebis kommer. Känner mig förvisso inte jätteung men i jämförelse till många andra blivande mammor, har jag förstått att jag är det. Speciellt i en storstad som Sthlm. :)

• M1986
    Lycka 10 skrev 2010-12-27 20:45:23 följande:
    vi verkar vara många som är lika gamla, jag är nämligen också 21 :)

M1986: visste dom innan att du var gravid eller avslöjade du det så? :)
    åh vad jag längtar till RUL då man får se bebben, känns inte ens som att någon finns där :(
    Nej dom närmaste i familjen visste om det som syskon och föräldrar. Men mammas svärmor berättade för allihopa under middagen att nästa år är vi ju en till och tog på mina axlar. Åh mamma som inte var i samma rum som då (var ju 19 stycken så vi fick sitta i 2 olika rum) berättade senare att hon skulle bli mormor och trodde att ingen sagt något så de var lite halv pinsamt hehe :)
  • SötaSarah

Jag känner mig inte heller jätteung, är 23 och fyller 24 ett par månader efter bebis föds. Men man räknas ju tydligen som ung mamma ändå :)

• Lycka 89
    M1986 skrev 2010-12-27 21:20:27 följande:
    Nej dom närmaste i familjen visste om det som syskon och föräldrar. Men mammas svärmor berättade för allihopa under middagen att nästa år är vi ju en till och tog på mina axlar. Åh mamma som inte var i samma rum som då (var ju 19 stycken så vi fick sitta i 2 olika rum) berättade senare att hon skulle bli mormor och trodde att ingen sagt något så de var lite halv pinsamt hehe :)
    Ja okej :9 måste ha blivit lite halvpinsam stämmning då :P
    jag är förbaskat glömsk, men vilken vecka är du i?
    SötaSarah skrev 2010-12-27 21:34:22 följande:
    Jag känner mig inte heller jätteung, är 23 och fyller 24 ett par månader efter bebis föds. Men man räknas ju tydligen som ung mamma ändå :)
    jag fyller 22  när jag är i v 19, men tycker ändå att jag rä ung så 23-24 är också ungt :P
    sen kan man ju givetvis känna sig lite gammal när vissa f¨år barn i 15 års åldern :P
    men unga är vi :)
  • Lycka 89
    M1986 : kollade på BF listan, som jag glömt bort att den fanns, att du har BF 2 dagar innan mig :)
  • M1986
    Lycka 10 skrev 2010-12-28 10:57:58 följande:
    M1986 : kollade på BF listan, som jag glömt bort att den fanns, att du har BF 2 dagar innan mig :)
    jaha hehe. Verkar vara många som ska ha i den vevan :) Har du fått tid för ultraljud?

Jag är 24år men fyller 25 tre månader efter bebisen fötts :) Tycker det är en okey ålder. Känner mig nästan lite gammal eftersom både föräldrar, syskon, kusiner, farbröder och fastrar fått barn innan 20. Men visst är de säkert många som ser snett på en för att de tycker en är för ung. Har en arbetskamrat på jobbet som faktiskt är den ända nu som inte vet om min graviditet, vet inte hur jag ska säga eller om jag ens vågar säga för sist när jag fick utomkvedshavandeskapet så sa hon massa saker som ja de var ju lika bra å du är ju så ung å de är så mycket ansvar osv. Kände mig ganska ledsen efter det. Tycker hon borde förstå att om man inte skyddat sig på 6 år och aldrig lyckats bli gravid och inte ens tror att det går från att en dag plötsligt ha blivit gravid och sen sluta det i ett X är inge roligt!! Men jag inser att hon nog borde få veta eftersom alla andra arbetskamrater vet...
  • Lycka 89

det verkar så :)
    japp fick det på inskrivningen.  fick 4 feb först, men då är sambon på skidsemedster så fick ändra till den 8 feb, det är två dagar innan min och sambons födelsedag så hoppas vi får en bra present bara!

har du fått tid?

Jag berättade för en på jobbet och nu vet alla, ävn fast jag sa att hon inte skulle berätta för någon.. men men slapp ju det bekymret med att våga berätta iaf :)
    oj vad har hon för fel? :O så kan man ju inte säga! hoppas det går bra för dig denna gång iaf :)
    visst hade du fått göra vul?

jag önskar att det fanns något ställe i ENköping där man kunde göra det, men finns inte så tänkte att jag skulle hoppa det men man oroar sig så eftersom att det gått dåligt för så många, utan att de haft blödningar...

• M1986

Jaha okey. Fick också tid den 8 februari, en dag före sambons födelsedag =) Har gjort ett VUL i v 6 och ett UL i v12+3. Barnmorskan sa att har man sett hjärtaktivitetn och bebisen röra sig så sent som i vecka 12 så är de väldigt liten risk att något går snett så jag känner mig mer säker nu :) Känns skönt.
    Vad olika de där med tidiga ultraljud verkar beroendes på vart man bor. Här har de inte varit några problem att få ultraljud men de är väl för att man har ett MA i v 15 och ett X bakom sig kanske. Hade nog varit ganska orolig om jag inte fått se att allt var bra..

Vad tråkigt att inte arbetskamraten kunde hålla tyst då, sånt är ganska störande men då slapp du ju.  Vet inte vad de är för fel på min arbetskamrat, kan väl bara säga att hon är gammalmodig :( hoppas att hon inte skäller ut mig denna gången också för de är ju ändå mitt val och de tycker jag att hon får acceptera. Sen kan jag ju bara tänka mig vilket ramaskrik de skulle bli om någon av hennes barn skulle säga att de väntar barn, herre gud haha =)

• SamsonS
    Lycka 10 skrev 2010-12-28 11:59:44 följande:
    jag önskar att det fanns något ställe i ENköping där man kunde göra det, men finns inte så tänkte att jag skulle hoppa det men man oroar sig så eftersom att det gått dåligt för så många, utan att de haft blödningar...
    Jag var också ganska orolig förut, men pratade med min BM om det och hon sa att man får försöka sålla lite bland saker som står på nätet. Man stirrar sig gärna blind på de som det inte har gått bra för och glömmer lätt bort att det faktiskt går bra för dom flesta Glad

Sen försöker jag tänka att händer det något så gör det, och det är inget som jag kan påverka.
    Det kommer säkert gå jättebra för dig och till sommaren sitter du där med bebis!
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011