• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Beatrissan
    EmilieG skrev 2011-01-24 00:07:24 följande:
    åh vad bra, då behöver jag inte ha ångest om jag skulle vilja dricka lite mer light läsk :)
    det är jävligt gott att ta ett stort glas cola zero när man är sötsugen men inte får.
    det dämpar suget lite för mig i alla fall då :)
    Ja men precis =)
    Gillar att ha lite god skinka i kylen med att "möla" i sig om man får abstinens! =)
  • Mamma060812

Sitter här hemma nu & äter mellanmål, gröt på vetekli & vatten med en liten skvätt mjölk.

Till frukost åt jag 2 ägg, lättfil samt vetekli & psyliumfrö.

Kom på en sak jag funderade över, är det ok att äta sötningsmedel ? Får man äta Kaviar ? Rom ?

• tussill

Tack för era svar!
    Det här ska bli spännandeSkrattande Ska åka in till ica maxi idag och handla inför attack perioden.
    Men hur vet man hur länge man ska äta dieten? Får man svar om man fyller i på den engelska sidan?
    Känns bra att man får dricka kaffe, te och lättmjölk. Tycker inte om mjölk så mycket men vill ha det i kaffet.
    Dricker bara en kopp på morgon så det känns skönt att man får ha det kvar.
    Fick man äta lätt yogurth?
    Tror jag ska göra färsbiffarna till middag idag och blanda till någon lätt sås.
    10 kg på 2 månader! Inte illa EmilieG

Hur snabbt märkte ni att dieten börja ge resultat? Ja jag ska inte väga mig för ofta då blir det nog bara jobbigt.

kram

• Beatrissan
    tussill skrev 2011-01-24 11:00:02 följande:
    Tack för era svar!
    Det här ska bli spännandeSkrattande Ska åka in till ica maxi idag och handla inför attack perioden.
    Men hur vet man hur länge man ska äta dieten? Får man svar om man fyller i på den engelska sidan?
    Känns bra att man får dricka kaffe, te och lättmjölk. Tycker inte om mjölk så mycket men vill ha det i kaffet.
    Dricker bara en kopp på morgon så det känns skönt att man får ha det kvar.
    Fick man äta lätt yogurth?
    Tror jag ska göra färsbiffarna till middag idag och blanda till någon lätt sås.
    10 kg på 2 månader! Inte illa EmilieG

Hur snabbt märkte ni att dieten börja ge resultat? Ja jag ska inte väga mig för ofta då blir det nog bara jobbigt.

kram
    Man märker resultat direkt... ca 3 dagar och det är - på vågen!
    Tips på Youghurt är Arlas låhkaloriyoughurt i olika smaker innehåller 0,01 fett...
    Eller Verums youghurt med lite fett i.
    Om du fyller i på Dr dukans sida så får du riktlinjer där om hur länge din attackfas ska pågå oftast mellan 5-10 dagar..

Att väga sig 1g i veckan vid samma tillfälle på dagen är en bra idé och då och då när motivationen sviktar!
    Mamma Cia skrev 2011-01-24 10:10:44 följande:
    Sitter här hemma nu & äter mellanmål, gröt på vetekli & vatten med en liten skvätt mjölk.

Kom på en sak jag funderade över, är det ok att äta sötningsmedel ? Får man äta Kaviar ? Rom ?

Ja, aspartam är tillåtet tror jag. Cola light /zero är tillåtet och däri är det aspartam.
    Jag äter lite kaviar på ägget och samma borde ju funka med rom... Började med kaviar härom veckan och har då redan hållt på i 2 månader..

KOlla gärna in www.familjeliv.se/Forum-4-46/m55690543.html för lite mattips osv..
  • tussill
    Beatrissan skrev 2011-01-24 11:19:37 följande:
    Man märker resultat direkt... ca 3 dagar och det är - på vågen!
    Tips på Youghurt är Arlas låhkaloriyoughurt i olika smaker innehåller 0,01 fett...
    Eller Verums youghurt med lite fett i.
    Om du fyller i på Dr dukans sida så får du riktlinjer där om hur länge din attackfas ska pågå oftast mellan 5-10 dagar..

Att väga sig 1g i veckan vid samma tillfälle på dagen är en bra idé och då och då när motivationen sviktar!
    Mamma Cia skrev 2011-01-24 10:10:44 följande:

Ja, aspartam är tillåtet tror jag. Cola light /zero är tillåtet och däri är det aspartam.
    Jag äter lite kaviar på ägget och samma borde ju funka med rom... Började med kaviar härom veckan och har då redan hållt på i 2 månader..

KOlla gärna in www.familjeliv.se/Forum-4-46/m55690543.html för lite mattips osv..
    Härligt! Då har man något och se fram emot!
    Ska ta sikte på mejeri avdelningen och leta upp yougurth! Arla eller verum, mumma...är så exalterad nu ska bli så spännande!
  • Mamma060812

Hur är det med Ägg ? Läste någon stans att man bara skulle äta Max 3 om dan ? 
  • Mysgosmys

Men får man inte äta fläskkött? Det är ju så billigt och bra.. 

Lax har 12g fett per 100g, medan tex fläskkarré har 11,2g fett per 100g.. Men får kanske inte äta lax heller? 

• Mysgosmys

Kollar man fett o kolisar per 100g eller hur ska man veta vad man får o inte får äta? =P Tuggummi tex har ju 92 kolhydrater per 100g, men det är ju sån liten mängd man tuggar på så det borde man väl få.. eller?

• Mamma060812
    Mysgosmys skrev 2011-01-24 14:22:50 följande:
    Men får man inte äta fläskkött? Det är ju så billigt och bra.. 

Lax har 12g fett per 100g, medan tex fläskkarré har 11,2g fett per 100g.. Men får kanske inte äta lax heller? 
    Jo det får man om jag fattat det rätt, men inte fettet på den, så Bacon är väl inte det bästa med tanke på hur mycket fett det är i det, men fläskfile borde vara ok om man skär bort fettet
  • Mysgosmys
    Mamma Cia skrev 2011-01-24 14:55:02 följande:
    Jo det får man om jag fattat det rätt, men inte fettet på den, så Bacon är väl inte det bästa med tanke på hur mycket fett det är i det, men fläskfile borde vara ok om man skär bort fettet
    Men laxen då? Hur får man bort lax-fett? =P
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?