tussill skrev 2011-01-24 11:00:02 följande:
Tack för era svar!
Det här ska bli spännande

Ska åka in till ica maxi idag och handla inför attack perioden.
Men hur vet man hur länge man ska äta dieten? Får man svar om man fyller i på den engelska sidan?
Känns bra att man får dricka kaffe, te och lättmjölk. Tycker inte om mjölk så mycket men vill ha det i kaffet.
Dricker bara en kopp på morgon så det känns skönt att man får ha det kvar.
Fick man äta lätt yogurth?
Tror jag ska göra färsbiffarna till middag idag och blanda till någon lätt sås.
10 kg på 2 månader! Inte illa EmilieG
Hur snabbt märkte ni att dieten börja ge resultat? Ja jag ska inte väga mig för ofta då blir det nog bara jobbigt.
kram
Man märker resultat direkt... ca 3 dagar och det är - på vågen!
Tips på Youghurt är Arlas låhkaloriyoughurt i olika smaker innehåller 0,01 fett...
Eller Verums youghurt med lite fett i.
Om du fyller i på Dr dukans sida så får du riktlinjer där om hur länge din attackfas ska pågå oftast mellan 5-10 dagar..
Att väga sig 1g i veckan vid samma tillfälle på dagen är en bra idé och då och då när motivationen sviktar!
Mamma Cia skrev 2011-01-24 10:10:44 följande:
Sitter här hemma nu & äter mellanmål, gröt på vetekli & vatten med en liten skvätt mjölk.
Till frukost åt jag 2 ägg, lättfil samt vetekli & psyliumfrö.
Kom på en sak jag funderade över, är det ok att äta sötningsmedel ? Får man äta Kaviar ? Rom ?
Ja, aspartam är tillåtet tror jag. Cola light /zero är tillåtet och däri är det aspartam.
Jag äter lite kaviar på ägget och samma borde ju funka med rom... Började med kaviar härom veckan och har då redan hållt på i 2 månader..
KOlla gärna in www.familjeliv.se/Forum-4-46/m55690543.html för lite mattips osv..