• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Mysgosmys
    Beatrissan skrev 2011-01-23 01:23:32 följande:
    Nä, för fas 2 ska du bara köra tills du gått ned så mycket som du vill, det är lite du själv som bestämmer hur länge du ska hålla på beroende på hur mycket du vill ner..

Seså, sätt igång :)
    Haha =) Ja, det kan ju inte skada att försöka iallafall.. Denna diet är jag faktiskt peppad på, har testat allt annat som finns ungefär... 

Ska börja på måndag som sagt!
    Frågan är om man ska pausa bebisverkstan så länge kanske.. Hmm... 
  • Beatrissan
    Mysgosmys skrev 2011-01-23 01:31:17 följande:
    Haha =) Ja, det kan ju inte skada att försöka iallafall.. Denna diet är jag faktiskt peppad på, har testat allt annat som finns ungefär... 

Ska börja på måndag som sagt!
    Frågan är om man ska pausa bebisverkstan så länge kanske.. Hmm... 
    Nej kör på samtidigt.... så e de väl bara att utvecvkla dieten om du blir gravid....
    Så tänkte jag när jag börja iaf, blir de så blir de och då får jag väl äta lite mer isåfall och äta grönsaker till varje måltid, men fortfarande inte äta ris, pasta mm.
  • tussill

Hej på er!

Har sett denna tråd tidigare men la aldrig ner tid i och läsa den. Nu när jag har förståt lite bättre vad det går ut på, så vill jag givetvis haka på er.
    Så vad ska en nybörjare tänka på? Tänkte börja imorgon så jag ska ta tid på mig idag och handla hem "bra" mat!
    Är vatten det enda man får dricka? Lät faktiskt super gott med färsbiffar, lätt yogurth osv
    Era bästa tips?

Hur mycket har ni gått ner sen ni börja och hur lång attack fas ska man ha?

Tacksam för svar

• Mamma060812

Åh vad kul o se att det blåst lite liv i tråden

Själv börjar jag imorgon. Var & handlade hem en massa mat i torsdags, så nu skall det minsann köras på !

Tänkte jag skulle försöka blogga dag för dag oxå o lägga upp bilder på maten osv. Tror det gör det lättare att följa sig själv då.

Enl Dukan  skall jag ha gått ner alla mina kilon till Juli Ja önska kan man ju 

• Mysgosmys

Jag börjar också imorgon! :) 
    Men ska handla imorgon. har ägg hemma, så det blir det till frukost :)

Lyllos dig, enl Dukan så har jag gått ner alla mina i aug.. Och då har jag ändå¨tänkt mig ett par till, så i sep kanske jag är klar.. :)

• Mamma060812
    Glad

Har inte riktigt bestämt vad jag skall äta imon, men det blir nog ägg % makrill & keso/yoggi. Biffar till kvällen

Ser fram emot morgondagen & nästkommande  10 dagar !
  • EmilieG
    tussill skrev 2011-01-23 12:02:31 följande:
    Hej på er!

Har sett denna tråd tidigare men la aldrig ner tid i och läsa den. Nu när jag har förståt lite bättre vad det går ut på, så vill jag givetvis haka på er.
    Så vad ska en nybörjare tänka på? Tänkte börja imorgon så jag ska ta tid på mig idag och handla hem "bra" mat!
    Är vatten det enda man får dricka? Lät faktiskt super gott med färsbiffar, lätt yogurth osv
    Era bästa tips?

Hur mycket har ni gått ner sen ni börja och hur lång attack fas ska man ha?

Tacksam för svar
    Som nybörjare tror jag man ska tänka mycket på att ha rätt grejer hemma.
    Så man inte behöver panik handla när man är som hungrigast och inser att man inte har
    rätt saker hemma. Då fuskar man lätt tror jag.
    Fokusera på vad som är tillåtet eftersom första fasen bara varar en kort period
    i stället för att fundera "men det här då?, men det här då?", kör på bara... 
    Det du hittar nerskrivet där du läser om dieten är i princip det som är godkänt :)
    Självklart ska du ju fråga annars om det är något du undrar över.
    Mitt tips är också, väg dig inte FÖR ofta, man kan ibland haka upp sig på några gram här
    och där som går upp och ner. Väg dig 1 gång i veckan, vid samma tidpunkt, ungefär samma kläder...

Vatten är väl det som är viktigast att dricka.
    Du kan även dricka lättmjölk/minimjölk, kaffe och te, men utan socker (istället sötningsmedel).
    I Dukan boken står det att även Cola light/zero är tillåtet, men jag lyxar bara till med det ibland,
    känns nästan för lyxigt att dricka det oftare. :)

Jag har gått ner 10 kg på snart 2 månader.
    (med lite fusk och uppehåll under jul & nyår)
    Nu har jag 5 kg kvar :)
  • Beatrissan
    EmilieG skrev 2011-01-23 23:28:08 följande:
    Som nybörjare tror jag man ska tänka mycket på att ha rätt grejer hemma.
    Så man inte behöver panik handla när man är som hungrigast och inser att man inte har
    rätt saker hemma. Då fuskar man lätt tror jag.
    Fokusera på vad som är tillåtet eftersom första fasen bara varar en kort period
    i stället för att fundera "men det här då?, men det här då?", kör på bara... 
    Det du hittar nerskrivet där du läser om dieten är i princip det som är godkänt :)
    Självklart ska du ju fråga annars om det är något du undrar över.
    Mitt tips är också, väg dig inte FÖR ofta, man kan ibland haka upp sig på några gram här
    och där som går upp och ner. Väg dig 1 gång i veckan, vid samma tidpunkt, ungefär samma kläder...

Vatten är väl det som är viktigast att dricka.
    Du kan även dricka lättmjölk/minimjölk, kaffe och te, men utan socker (istället sötningsmedel).
    I Dukan boken står det att även Cola light/zero är tillåtet, men jag lyxar bara till med det ibland,
    känns nästan för lyxigt att dricka det oftare. :)

Jag har gått ner 10 kg på snart 2 månader.
    (med lite fusk och uppehåll under jul & nyår)
    Nu har jag 5 kg kvar :)
    Har faktiskt druckit massa lightdryck, julmust light, cola light osv.... Är egentligen emot dessa lightprodukter, men OJ vilka polers vi är nu! Hjälper mig dock att hålla i schack...

Mitt tips för att minska suget är att äta regelbundet och ha "godkänd" mat  lätttiöögängligt att ta av n är suget eller attackhungeranfall sätter in =)
  • Mysgosmys

Men jag funderar litegrann... När man sen ska tillföra kolhydrater igen, går man inte upp allt igen då??
    Och vad är det för skillnad på det man äter då och de "valfria måltiderna"? Då äter man ju redan allt igen ju...? 

• EmilieG
    Beatrissan skrev 2011-01-23 23:31:41 följande:
    Har faktiskt druckit massa lightdryck, julmust light, cola light osv.... Är egentligen emot dessa lightprodukter, men OJ vilka polers vi är nu! Hjälper mig dock att hålla i schack...

Mitt tips för att minska suget är att äta regelbundet och ha "godkänd" mat  lätttiöögängligt att ta av n är suget eller attackhungeranfall sätter in =)
    åh vad bra, då behöver jag inte ha ångest om jag skulle vilja dricka lite mer light läsk :)
    det är jävligt gott att ta ett stort glas cola zero när man är sötsugen men inte får.
    det dämpar suget lite för mig i alla fall då :)
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?