• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Beatrissan

Blä.. sura uppstötningar av makrillen, den va kanske för fet?!...

Vad dricker ni på morgonen till er frukost?

Förr drack jag alltid juice, men nu när det inte e ok blir det alltid vatten.. (lite tråkigt) E inte så förtjust i the eller kaffe och lightdryck/lightsaft känns jätte fel?!?!

• Frida2009

Jag har kört Dukan nu i 6 dagar och har tappat 4 kg! Älskar denna diet, den är ju inte jobbig alls.
    Man får ju äta...Man slipper känna sig hungrig och slipper ha ont i huvudet var och varannan dag:)

Jag är inne i attackfasen nu. Men ska börja med grönsaker i morgon tänkte jag.
    För bästa effekt tror jag att jag kommer att köra 5 dagar protein och 5 dagra protein+ grönsaker.

Till frukost dricke jag kaffe äter 1 ägg och en tallrik yoghyrt med vetekli och linfrö.

• XXX09
    Josefine Hedlund skrev 2011-01-14 23:33:48 följande:
    Kör också med det pulvret! smakar lite syntet, men det är smällar man får ta=)
    Bekvämt att bara blanda till en shake
    Hihi tycker du? Jag fick hem det igårkväll, och jag tyckte det var gott :) Väldigt enkelt att dricka då det inte klumpar sig alls :)

Hur går det för alla med dieten? Jag tycker alltid att det är extra jobbigt på helgerna, då vill man ju äta massa onyttigt i soffan :P Haha får helt enkelt ta mig en smarrig proteinshake :)

Imorgon är det 1 vecka sen jag började med dieten, siktar på en viktnedgång på ca 1,6 kg. Känns bra :)  
  • XXX09

Wiie! Har gått ner 2 kg på en vecka, så mkt har jag aldrig gått ner mer på en diet på en vecka förrut, det roliga är att nu stod min vikt exakt på min inskrivningsvikt när jag väntade dottern :) Har verkligen längtat efter att iaf komma ner till inskrivningsvikten

• lillamaa

Nu har jag läst i lite olika duka diet trådar och mitt intresse är helt klart väckt. Men jag har några frågor och hoppas på att ni kan hjälpa mig med dem. Om frågorna är behandlade sedan tidigare så kanske ni kan hänvisa mig till rätt sidnummer. Tråden är ju ganska omfattande så jag har inte orkat läsa igenom hela!

Har ni barn/sambo och hur fungerar det då? Gör ni två olika maträtter varje gång?
    Blir det dyrare än vanligt? Kolhydrater är ju ganska billigt…
    Jag har hört att man blir lite segtänkt när man utesluter kolhydrater. Just nu pluggar jag över 100 % och jag har ganska hårda krav på mig själv. Skulle jag klara av att utesluta kolhydraterna utan att bli segtänkt? Självklart är det individuellt men hur har det fungerat för er?

• Frida2009
    lillamaa skrev 2011-01-16 10:25:10 följande:

Nu har jag läst i lite olika duka diet trådar och mitt intresse är helt klart väckt. Men jag har några frågor och hoppas på att ni kan hjälpa mig med dem. Om frågorna är behandlade sedan tidigare så kanske ni kan hänvisa mig till rätt sidnummer. Tråden är ju ganska omfattande så jag har inte orkat läsa igenom hela!

Har ni barn/sambo och hur fungerar det då? Gör ni två olika maträtter varje gång?
    Blir det dyrare än vanligt? Kolhydrater är ju ganska billigt…
    Jag har hört att man blir lite segtänkt när man utesluter kolhydrater. Just nu pluggar jag över 100 % och jag har ganska hårda krav på mig själv. Skulle jag klara av att utesluta kolhydraterna utan att bli segtänkt? Självklart är det individuellt men hur har det fungerat för er?

Jag känner inte av att jag blivit "segtänkt". Utan tycker att det är som vanligt.
    Gör inte olika maträtter utan jag äter de dem andra äter, men kanske tar ut en kyckling file innan jag blandar i sås i den till dem övriga. 
    Samma med fisk och kött, Grönsaker har vi ändå till alla rätter, så dyrare tycke jag inte det blir.
    Visst går det lite mer ägg te x. Men mindre av te x bröd och Ost.
  • Frida2009

Idag till Lunch blir det: Keso med dill, kokt ägg, krabbpinnar,(crab stick)
    Jätte Gott! Dock tror jag det är lite otillåtet med dessa krabbpinnar....Men de bryr jag mig inte om:)

• Knallen12

Hej

Krabb pinnar är tillåtet. lät som en väldigt god lunch. Ska nog prova det imorgon. 

• Knallen12

Kan även tipsa om protein pulvret: wnt som innehåller per portion:
    104 kalorier
    22 g protein
    kolhydrater: 0,7 g
    fett: 1,4 g

Smaken är inte det bästa men man vänjer sig. 

• Verkligen

Kikar in en snabbis. Har en trasig dator så jag har inte tillfälle att sitta vid datorn på ett tag nu.  Men 2,5 kg har jag gått ner på 1,5 vecka..

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?